Kan jeg bruke disse på bane?

Anbefalte innlegg

Ser at piggene på mine viking stop 4000 er meget dårlig..repigging er uaktuelt pga dekkets profil sier dekkmann.. Meget bra mønster igjen.

 

Så er spm. hvis jeg tar ut piggene..egner da disse seg til å bruke på bane? er 195/65/15" dekk.

 

Usikker når det gjelder nedbremsing etc på slike dekk..sikkerheten på banen ved bløt asfalt etc. Tenker å bruke dem på acr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vinterdekk sitter generelt dårligere enn sommerdekk men...

vet ikke noe om de dekkene der da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke de er noe særlig hvis du satser på raske rundetider, men for lek (Feks breisladd;) )så er de sikkert fine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Petter Sanni Jacobsen

Tror ikke de er noe særlig hvis du satser på raske rundetider, men for lek (Feks breisladd;) )så er de sikkert fine.

 

Ja tror du har rett der..det viktigste for min sin del er jeg får bremset og at sikkerheten blir satt på dagsorden. Nytter ikke å ha abs og 4x4 vis ikke dekkene bremser riktig..8)

 

Skal værtfall ut med piggene..til vinterdekk er de ingen nytte!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Tore Inderberg

Ja tror du har rett der..det viktigste for min sin del er jeg får bremset og at sikkerheten blir satt på dagsorden. Nytter ikke å ha abs og 4x4 vis ikke dekkene bremser riktig..8)

 

Skal værtfall ut med piggene..til vinterdekk er de ingen nytte!

 

Jeg synes å ha sett at du har tenkt deg til ACR, og om jeg legger to og to sammen så blir i hvert fall mitt svar NEI!.

 

Ikke bruk de dekkene der oppe, det kan fort ende opp med skader langt større enn hva noen skikkelige sommerdekk koster deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De så som så meg på Rudskogen i fjor skjønner fort at det ikke er noe sælig. Det går bredt og veldig sakte (brukte opp noen slitne 185/55/14 Blizzak)

 

Var rett og slett kjedelig å kjøre med. Moro å se på kanskje men...

 

Fikk ikke akkurat testet de da nye bremsene mine

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Ole Bendik Kvisberg

Jeg synes å ha sett at du har tenkt deg til ACR, og om jeg legger to og to sammen så blir i hvert fall mitt svar NEI!.

 

Ikke bruk de dekkene der oppe, det kan fort ende opp med skader langt større enn hva noen skikkelige sommerdekk koster deg.

 

ja, da er den saken grei! Har sett erfaring med slike før..dog piggfrie.

 

Takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.