Anbefalte innlegg

Her om dagen runda bilen min 200000. Og nå begynner det å merkes km stand. : oppgitt

Men er det noen som vet om det er elektriske signal inn på turteller og speedometer. Får når jeg kjørte hjem i går begynnte dette å gi info om fart og turtall og så datt til null og så for å gi info igjen. Slik gikk det å flukturere: syk :, er det noen som veit noe om dette.

Også før ei stor treff helg da: bh :: pisk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil snakker vi om?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke til denne spesielt, men siden den er såpass ny vil jeg tro det er elektrisk overføing til speedometer.

 

Turtelleren er i alle tilfelle elektrisk i en eller annen form, som regel på coil hvis det er bensinmotor og på dynamo hvis det er diesel.

 

Gjetter på dårlig kontakt på baksiden av instrumentpanelet jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er elektronisk både speedo og rpm på Vento (og Golf 3), dette er et velkjent problem på Passat 4. Problemet er voltregulatoren på instrumentene, den kan visstnok byttes, men det innebærer lodding. Broren min hadde et tilsvarende problem på sin 96 Passat, der nullstilte ikke instrumentene seg når han stanset bilen. Søk på forumet på VWVortex.com så finner du endel tråder om dette, spesielt i seksjonen "Passat - All other models".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Det er elektronisk både speedo og rpm på Vento (og Golf 3), dette er et velkjent problem på Passat 4. Problemet er voltregulatoren på instrumentene, den kan visstnok byttes, men det innebærer lodding. Broren min hadde et tilsvarende problem på sin 96 Passat, der nullstilte ikke instrumentene seg når han stanset bilen. Søk på forumet på VWVortex.com så finner du endel tråder om dette, spesielt i seksjonen "Passat - All other models".

Pleier ikke konstantspenningsregulatoren kun å gå til tank- og tempmåler? Både speedometer og turteller går på pulser, vekselspenning fra dynamo og transienter fra coil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har i hvertfall lest flere ganger på Vortex at det er volt(spennings-)regulatoren som er problemet. Jeg vet ikke, jeg er ingen svakstrøm-elektriker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tipsa men nå er da problemet borte så da bryr jeg meg ikke noe mer med dette før det dukker opp igjen.

Og la oss håpe det ikke skjer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.