#1 Skrevet August 13, 2004 Her om dagen runda bilen min 200000. Og nå begynner det å merkes km stand. Men er det noen som vet om det er elektriske signal inn på turteller og speedometer. Får når jeg kjørte hjem i går begynnte dette å gi info om fart og turtall og så datt til null og så for å gi info igjen. Slik gikk det å flukturere: syk :, er det noen som veit noe om dette. Også før ei stor treff helg da: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 13, 2004 Hvilken bil snakker vi om? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 13, 2004 92 modell vento 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 13, 2004 Kjenner ikke til denne spesielt, men siden den er såpass ny vil jeg tro det er elektrisk overføing til speedometer. Turtelleren er i alle tilfelle elektrisk i en eller annen form, som regel på coil hvis det er bensinmotor og på dynamo hvis det er diesel. Gjetter på dårlig kontakt på baksiden av instrumentpanelet jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 13, 2004 Det er elektronisk både speedo og rpm på Vento (og Golf 3), dette er et velkjent problem på Passat 4. Problemet er voltregulatoren på instrumentene, den kan visstnok byttes, men det innebærer lodding. Broren min hadde et tilsvarende problem på sin 96 Passat, der nullstilte ikke instrumentene seg når han stanset bilen. Søk på forumet på VWVortex.com så finner du endel tråder om dette, spesielt i seksjonen "Passat - All other models". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 13, 2004 Opprinnelig postet av Per Lindgren Det er elektronisk både speedo og rpm på Vento (og Golf 3), dette er et velkjent problem på Passat 4. Problemet er voltregulatoren på instrumentene, den kan visstnok byttes, men det innebærer lodding. Broren min hadde et tilsvarende problem på sin 96 Passat, der nullstilte ikke instrumentene seg når han stanset bilen. Søk på forumet på VWVortex.com så finner du endel tråder om dette, spesielt i seksjonen "Passat - All other models". Pleier ikke konstantspenningsregulatoren kun å gå til tank- og tempmåler? Både speedometer og turteller går på pulser, vekselspenning fra dynamo og transienter fra coil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 13, 2004 Jeg har i hvertfall lest flere ganger på Vortex at det er volt(spennings-)regulatoren som er problemet. Jeg vet ikke, jeg er ingen svakstrøm-elektriker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 16, 2004 Takker for tipsa men nå er da problemet borte så da bryr jeg meg ikke noe mer med dette før det dukker opp igjen. Og la oss håpe det ikke skjer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...