"foliere" panser e.l. mot steinsprut?

Anbefalte innlegg

satt å funderte litt på dette, ettersom panseret på lupo'n ser litt voldtatt ut av småstein.....

 

noen som har prøvd å legge folie på utsatte karosserideler, enten klar, eller evt farget? er jo mange farger å nyanser å få, så om man finner maken til lakken - er det en måte å beskytte på? : klø :

 

klar måtte jo vært fint på nye biler, mens farget på biler som min, som allerede er stygge..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

se der ja! må jo være ok for nye biler, bytte den ut årlig under den store vårshininga, og panser etc. holder seg strøkent...

 

men er det mulig å legge folie med farge på hele karosseriflater med kurver etc. og i tillegg få et pent og ikke "synlig" resultat?

 

tenker litt høyt bare nå... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror nok jeg ville ha satset på lakk før folie evt.

har du mye småsår i panseret så blir det fort litt rust, og da blir det jo selvfølgelig bobler osv..

om du trenger lakk, så send meg en pm ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ring solfilmgruppen.Dem har ferdig tilpasset til din bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi Lupoen din en BH? Helt sjef spør du meg.

vw_lupo_tek.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder foliefarge som skal matche bilfarge så kan du bare gi opp, finner ingenting som treffer 100% ;)

 

Angående klar folie som du legger på lakk for å beskytte så vil dette heller ikke bli noen suksess da den klare folien er utrolig vanskelig å montere å er sykt vanskelig å få fint. Den klare folien som produseres er i hovedsak ment til laminering av plott og legges på vedhjelp av en maskin med 2gummi ruller med varme i for å smelte det fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett dette blitt gjort, der den blanke folien har blitt gulaktig etter hvert, Det er IKKE fint. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har folie foran hjulbuen bak og den er ganske gul. Tror den har stått på siden bilen var ny i 2000. Ikke rart den er gul da. Kunne tenke meg slik folie på toppen av bakfangeren etter lakking : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mange fine innspill her!

 

personlig har jeg ikke tenkt til å gjøre dette uansett, lakk er i aller tilfelle veien å gå for min del...

 

så da har vi avkreftet den tanken :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi Lupoen din en BH? Helt sjef spør du meg.

vw_lupo_tek.jpg

 

 

HAHA.......: smil :

 

Det så jo bare helt på trynet ut spør du meg!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.