Anbefalte innlegg

Ey, helt ny i klubben ..

 

Har en ting jeg lurer på, og det er at det spruter olje i så å si hele motoren. Skifta toppdekselpakning og det hjalp litt, men det kommer fremdeles olje ut. Kanskje dere har noen erfaringer som dere vil dele om hva det kan være? bilen er en golf 2 1,6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du være litt mer spesifikk hvor det lekker olje?

 

Hvis det er byttet toppdekselpakning, og den fremdeles lekker, har du sjekket at den er korrekt montert, ikke har blitt vridd eller det er urenheter mellom pakningen og metallet? Er toppdekselet skrudd til med riktig moment? Er det bare ved toppdekselet det lekker olje, eller er det lekkasjer andre steder også? Kan være greit å ta en motorvask og sjekke spesifikt hvor det kommer ny olje ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey..

 

det lekker olje overalt for å si det sånn, men en kamerat som har litt peiling på dette med motor mente at det var toppdekselpakningen, og jeg tror jeg har montert det rett. Det spruter spesielt mye olje mot vannbeholderen og clutchen. Vet du om noen slitedeler o.l. som kan skiftes andre plasser enn på toppen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje toppen er skjev? Planet du den før du monterte den på igjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På siden mot vanntanken er det vel også en liten gummi del som følger med pakkningsettet til toppdekslet, er kansje denne bortevekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Petter Sanni Jacobsen

Kanskje toppen er skjev? Planet du den før du monterte den på igjen?

Tar ikke av toppen for å skifte toppdekselpakning :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta motor vask, start motoren og se i motor rommet til, slik at du kan se hvor olja kommer fra, så finner du fort ut hvor det lekker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde et lignende problem i corrado'n min. Viste seg å være oljetrykksbryteren som var ødelagt og fungerte som en "spreder"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ofte oljetrykk-bryteren på v.siden på toppen som lekker.Plasten rundt stikkeren bruker å sprekke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey takker for hjelpen. en siste ting, hvor sitter oljetrykk-bryteren på golf 2 ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis olja spruter så må det være en stor åpning et sted,

Ta av topp dekkselet igjen og se om gummimpakningen rundt kam akselen er der/ er montert riktig, ellers skulle ikke oljen kunne '' sprute'' ut.

Hvis alt er der så skru til litt mer : pisk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Thomas Østerhus

okey takker for hjelpen. en siste ting, hvor sitter oljetrykk-bryteren på golf 2 ?

Dersom oljen "spruter" ut vil jeg også tro det er oljetrykksbryteren. Denne er montert i bakkant på toppen, høyre side sett forfra (mot gearkassen).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.