Eksos temp giver på RS2 grenrør.

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått i hus ett nytt RS2 grenrør, skal da ha en eksos temp giver i dette grenrøret tenkte jeg.

Det jeg jeg må gjøre hvis jeg skal ha den i grenrøret er å borre opp hull å gjenge det opp. Er det noen som har gjort dette før?

Har ikke lyst til å foreta meg noe før jeg har forhørt meg rundt omkring i tilfelle dette kan føre til sprekker ol.

En ting til som kan vær greit å få svar på er den beste plassen montere giveren, eksempelvis nærme sylinder 5.... Tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde få sveiset på litt ekstra metall så du har noen solide gjenger å sette føleren i. Bare å gjenge i røret vil vel ikke være nok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sveise på mutter da, åsså borre ett lite hull til selve sonden. Hvordan er det å sveise i da?

 

Bytte uniform snart da Per?: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, sveise på en mutter er fin-fint, hvis du finner en med de rette gjengene. Vet ikke hvordan det er å sveise på, sveise-kunnskapene mine er så som så.

 

Jeg trives best uten uniform, jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

 

Jeg trives best uten uniform, jeg :)

 

Hvem gjør ikke det når man må gå i "svenske uniform": smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fydda! Bare misunnelig! :rolleyes:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ivan Munthe

Har akkurat fått i hus ett nytt RS2 grenrør, skal da ha en eksos temp giver i dette grenrøret tenkte jeg.

Det jeg jeg må gjøre hvis jeg skal ha den i grenrøret er å borre opp hull å gjenge det opp. Er det noen som har gjort dette før?

Har ikke lyst til å foreta meg noe før jeg har forhørt meg rundt omkring i tilfelle dette kan føre til sprekker ol.

En ting til som kan vær greit å få svar på er den beste plassen montere giveren, eksempelvis nærme sylinder 5.... Tips?

 

Regner med det er snakk om støpegodsmanifold?

Da er godset tykt nok, borr hull og gjeng opp, eventuelt bare borre og "meisle" inn sonden om den er av den typen.

 

Kan sveise på en mutter på støpegods og, men det er en litt spesiell sveiseprosess, manifolden må varmes opp til 120 grader (IKKE fortel mor hva omnen skal lånes til ;) ) så må det sveises med en spesiell elektrode, 2230 heter en egnet elektrode som selges hos eiva, koster 60kr stykket, eller 2000.- pr kg....

trenger bare en da til sånt småtteri..

 

Er det snakk om grenrør i rustfritt stål dvriser man på en mutter med riktige gjenger enkelt og greit.

 

Sonden bør plasseres rett før turbo og ikke i ett "løp".

 

Men den beste plasseringa er ganske enkelt å gjenge opp i turbinhuset, da får man målt eksostempen der den er høyest, nemlig rett før turbinen. Godset i turbinhuset er tykt og solid, så er meget godt egnet.

Man mister vel "panten" på turboen, så innbytte blir jo ikke mulig lenger, bare og kjøpe ny turbo eller overhale den gamle da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det Per, vi er jo kollegaer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor stor temp forskjelll vil det vær hvis jeg setter sensoren på downpipen så nærme turboen som mulig da? Er ikke noe spesiellt gira på og begynne å sveise å herje på ett helt nytt grenrør...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som hvet om et greit sted og kjøpe eksos temp innstrument da?

tittet på det hos crazaytuning til 1990kr

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.