Anbefalte innlegg

Skulle reise til Rudskogen nå og da vil ikke dritten starte. Det eneste jeg har gjort siden jeg kjørte bilen i går kveld er å vaske den utvendig og montere sparkeplater. Så langt har jeg prøvd / sjekket følgende:

 

Sikringen til bensinpumpa er hel og relèet slår inn når jeg skrur på tenninga.

Det er strøm på kontakten som sitter på toppen av tanken når tenninga er på.

Det er bensin i bensinfilteret.

Jeg tok ut plugg nr. 1 og sprayet startgass nedi før jeg skrudde den inn igjen uten at bilen tente. Dette prøvde jeg etter at jeg hadde prøvd med startgass i luftfilteret.

 

Det er mye som tyder på at jeg mangler tenning. Finnes det noen annen måte å sjekke om det er gnist på pluggen enn å legge den til jord og dra på tenninga? Jeg er nemlig alene og er ikke så lang at jeg både får sittet inni bilen og sett på pluggen samtidig. Dessuten har jeg hørt at det ikke skal være bra??

Dessuten, vil man ikke høre at bensinpumpa går når man slår på tenninga?

Takknemlig for alle tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er forresten bensinpumpa sjekket og den går:)

Tenning neste.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir pluggene dine våte?

 

Hvis de gjør det kommer det i hvert fall bensin frem.

 

Hvis du er alene om å sjekke dette kan du jo skru på tenningen og legge en kabel direkte på innslaget på starteren fra batteriet.

 

Anbefaler på det sterekste å sette en bryter på denne kabelen, da slipper du alle gnistene.... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpa skal ikke gå når tenningen er på, kun når motoren har et visst turtall eller starteren er innkoblet. Derfor hører du den ikke når tenningen bare er på..

 

Sjekk hallsensor i fordeler og på svinghjul. Er en av disse defekt, evt giver til en av dem starter ikke motoren.. Les av feilkoder og se hva som er feil. Kan gjøres med en lampe og en ledningsstump, oppskrift på http://www.sjmautotechnik.com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar så langt men jeg må komme med en liten korrigering og et spørsmål til.

Bensinpumpa går ikke da jeg drar på starteren, og relèet slår ikke inn. Når jeg klemmer polene på relèet som om det skulle slått inn går pumpa. Hvor kommer signalet til relèet fra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant feilen så nå starter bilen. Problemet nå er at starteren ikke vil slippe etter at bilen har startet. Jobber videre, Rudskogen blir det okke som: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.