Anbefalte innlegg

Heyhey!

Ny her, så nå får vi se hva dere er gode for :)

 

Har en Audi cab 1992, 2,3l. Oljetrykkslampa kommer fram med et bling hver gang bilen runder 2000 rpm. (Utolig slitsomt)Har hørt rykter om at det er 2 oljetryksføler på denne, en før og en etter 2000 rpm. Stemmer dette? I såfall hvor sitter disse?

Hva skal oljetrykket være på disse bilen? Min måler viser 1 bar på tomgang og 2 bar på kjøring..

 

På forhand takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Hvis det er likt som på 2,3 20v, så skal det IKKE være under 1.5 bar trykk, da står det i boka mi at det er noe feil. Min ligger rett under 2 bar på tomgang med varm motor. Og rett under 5 bar ved kjøring og kaldstart!

 

Håper det hjelper litt. Men som sagt, vet ikke om det er likt på 10v og 20v??

 

Velkommen til klubben forresten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge den viser noe i det hele tatt virker den i hvert fall.

 

Skru ut den ene (eller begge) giveren(e) og rens hullet forsiktig.

Har en tendens til å samle seg litt dritt her over tid med mulig misvisning som resultat.

 

Jeg vet ikke om det er en eller to givere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg styra litt på med dette på min 20V turbo femmer. Da jeg manglet både oljetrykk og temp. På den er det bare en giver med to "pinner", en for trykk og og for temp. Så jeg ville mene at 2.3 og 2.2T er like på dette området, bare en giver

 

Olje trykke oppfører seg noenlunde likt det som Morten Gjeitsund skriver. Aldri opplevd den under 2bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.