Rød lakk rosa, hvor fikse?

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det noen som vet om noen i Skien området som tar å polerer bilen med maskin?

 

Har en rød bil som er blitt litt for rosa noen steder og da blei jeg inspirert av en tråd på bilforumet til å prøve å polere\rubbe det vekk med Meguiars #85 eller #82 e.l, men jeg har aldri tatt i en sånn maskin før og ikke tør jeg å gjøre det heller. Så hadde vært fint om noen viste om noe :)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Er det noen som vet om noen i Skien området som tar å polerer bilen med maskin?

 

 

Du, hjemme hos deg selv :)

 

Hva med å kjøpe en 2hodet maskin på Clas Ohlson, kjøpe orange polish pads og prøve å kjøre lakkrens med Meg's DC Paint Cleaner og polere med Meg's DC Polish? Det er så og si umulig å brenne lakken med en sånn maskin.

 

Syns iallefall det er verdt å prøve selv, så kanskje du blir bitt av bilpleie basillen? :)

 

Dessuten koster det som regel myyye å få sånt gjort. På profesjonelle steder tar de 2000kr for sånt.

 

EDIT: Hvis du ikke er enig, beklager for et dumt svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda, men syntes liksom ingenting funker på en måte, har sikkert produkter for 2000,- allerede, pluss at jeg hater å polere. Hvor kjøper man sånn Meguiars utstyr?

 

 

Clas Ohlson var selvfølgelig utsolgt for disse maskinene da.... er det noen andre bra maskiner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vanskelig å få tak i maskiner i Norge. Dual Action maskiner finnes det lite av. Man har jo Cyclo, men disse koster 6000kr. Ellers får man endel gode roterende til 1500-3000kr.

 

Sjekk ut autogeek.net

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Er det noen som vet om noen i Skien området som tar å polerer bilen med maskin?

 

Har en rød bil som er blitt litt for rosa noen steder og da blei jeg inspirert av en tråd på bilforumet til å prøve å polere\rubbe det vekk med Meguiars #85 eller #82 e.l, men jeg har aldri tatt i en sånn maskin før og ikke tør jeg å gjøre det heller. Så hadde vært fint om noen viste om noe :)

 

mvh

 

Du får ta deg en tur til rjukan da vet du.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva skjer i rjukan? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva skjer i rjukan? :P

 

Geir bor vel der og er villig til å hjelpe deg kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Geir bor vel der og er villig til å hjelpe deg kanskje?

 

Stemmer som Andreas sier.. :)

Kan hjelpe deg vet du.. men er kansje litt langt å kjøre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åja, jo det er jo litt langt som du sier men takk for tilbudet :), ser vel nesten ut til at jeg må kjøpe meg en maskin og hoppe ut i det.... noen som vet om noen bra maskiner som ikke rensker lommeboka helt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har en roterende maskin på bilextra, Einhel, 1200 watt, koster 699,-

Den er bra, bruker denne selv. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant ikke denne jeg, fant bare sånn billig drit, på 120 watt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er gul, og står blant resten av elektroverktøyet ved siden av disken.. spør betjeningen da vel.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

funker denne bra på rens av lakken også eller? må vel være litt hardhendt da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada.. er på høyde med andre mer proffe maskiner.

Tok en bil idag som var rosa, nesten hvit noen plasser.

Nå er den rød og fin igjen.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fin fint, da skal dette prøves :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den til 149 på tema funker helt greit den å..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt Einhell'en (Er ikke lett å komme seg rundt uten lappen gitt!), men hva anbefaller du av hastighet til div? er jo tross alt litt n00b på det her :P og åssen pad til hvilket bruk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt Einhell'en (Er ikke lett å komme seg rundt uten lappen gitt!), men hva anbefaller du av hastighet til div? er jo tross alt litt n00b på det her :P og åssen pad til hvilket bruk?

 

Spørs åssen pad'er du har da.

 

Men med solo kitet mitt, så kjører jeg på 17-18 på ull-pad'ene og den gule skumpad'en når jeg kjører lakkrens, men vær obs, skal ikke mye til for å brenne lakken.

Kan gjerne begynne på 12-13..

På selve poleringen og voksingen kjører jeg litt seinere, 11-12.

 

Har mye å si hvor grove pad'er og rubbing/polish du har.

 

:)

 

Bare å spørre, ta gjerne bilder av resultatet.

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da har jeg prøvd litt med de padene som fulgte med verktøyet, blei 95% fornøyd og for meg å være er det et utrolig resultat :D. Kjørte på 12-13 på lakkrensen og 10 på poleringa (ja, jeg var redd for å brenne lakken :P) Det eneste jeg lurte litt på... jeg har en liten lakkforskjell, ikke så veldig tydelig nå (:D) men hvis du ser veldig nøye etter liksom så er det en liten minimal forskjell, tror du det hadde gått vekk med mer "rensing" eller må det omlakkeres for å bli 100?

 

skal ta bilder, bare jeg får tilbake kamraet av søstra mi :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, da har jeg prøvd litt med de padene som fulgte med verktøyet, blei 95% fornøyd og for meg å være er det et utrolig resultat :D. Kjørte på 12-13 på lakkrensen og 10 på poleringa (ja, jeg var redd for å brenne lakken :P) Det eneste jeg lurte litt på... jeg har en liten lakkforskjell, ikke så veldig tydelig nå (:D) men hvis du ser veldig nøye etter liksom så er det en liten minimal forskjell, tror du det hadde gått vekk med mer "rensing" eller må det omlakkeres for å bli 100?

 

skal ta bilder, bare jeg får tilbake kamraet av søstra mi :P

 

Der du har denne lakkforskjellen, er den lakket om?

 

vil tro at du får bedre resultat med skikkelige pad'er, uten at jeg har sett resultatet.. :)

hvilke produkter brukte du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

han som solgte den til meg sa den var hellakkert for 2 år siden men er vel heller tvilsomt tror jeg, siden det bare er pansret, taket, venstre dør og litt høyresida bak, tror heller den er lakkert litt her og der....

 

dog greide jeg faen meg å brenne lakken bakpå spoileren idag, ikke mye men akkurat i bretten så blei det litt orange aktig, noe som hjelper der?

 

Lista er:

 

Biltema lakkrens (Maskin på (12-13) , Hånd av)

Turtle Wax Polering (Maskin på (10), Hånd av)

Autoglym Lakkforsegling (Hånd på/av)

 

Litt godt å blandet men det funka, syntes faktisk ikke Meguiars er no særlig bra.... er det bare meg?

 

EDIT: Har kanskje ikke prøvd de riktige produktene? Prøvde no sånn tre stegs greier, med lakkrens og div, men den tok jo ingenting... fikk bare vondt i armen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

han som solgte den til meg sa den var hellakkert for 2 år siden men er vel heller tvilsomt tror jeg, siden det bare er pansret, taket, venstre dør og litt høyresida bak, tror heller den er lakkert litt her og der....

 

dog greide jeg faen meg å brenne lakken bakpå spoileren idag, ikke mye men akkurat i bretten så blei det litt orange aktig, noe som hjelper der?

 

Lista er:

 

Biltema lakkrens (Maskin på (12-13) , Hånd av)

Turtle Wax Polering (Maskin på (10), Hånd av)

Autoglym Lakkforsegling (Hånd på/av)

 

Litt godt å blandet men det funka, syntes faktisk ikke Meguiars er no særlig bra.... er det bare meg?

 

EDIT: Har kanskje ikke prøvd de riktige produktene? Prøvde no sånn tre stegs greier, med lakkrens og div, men den tok jo ingenting... fikk bare vondt i armen :P

 

 

En liten ting bare, lakkrens/rubbing og polish skal bare tørkes av etter det er lagt på og jobbet med, trenger ikke være nøye slik man er med voks/lakkforsegling.

Biltema kan funke det, har ikke prøvd den jeg, holder meg til meguiars foreløpig.

Tror nok ikke det er så nøye med hvilket merke man bruker, bare man er fornøyd selv og synes produktene er gode å jobbe med. :)

 

Den trestegs serien til meguiars er ikke noe på biler med falmet lakk, der må det skikkelig rubbing til.

men kan gjerne rubbe først, så på med trestegsserien til meguiars, det gjorde jeg på den siste bilen jeg tok, ble utrolig bra..

skal se om jeg får lagt ut det ene bildet jeg tok med mobilen.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan rubbing anbefaler du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan rubbing anbefaler du?

 

Meguiars sin 85.

Er en helt ny type som kommer med SOLO kitet, men denne er dyr da.

 

Men du kan også bruke denne du får på tube fra meguiars, scratch X tror jeg den heter.

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.