#1 Skrevet August 15, 2004 Er det noen her som vet åssen denne løses på en `95 Golf.....? Har gjort dette før på Golf 2, og da har det gått smertefritt, men denne var rar. På den nye, som VAG hevder er den riktige, er det en liten tapp med et hull på venstre side, (sett fra den siden den skal stå montert). Antar at dette er et skruhull eller en form for festing/låsing. Men da denne peker inn mot rattstammen, og plassen der er veldig veldig liten... Kan jeg ikke forstå hvordan dette kan stemme. Får desverre ikke ETKA`n til å virke, så jeg kan ikke illustrere dette ved bilder. Har lett og lett, men jeg må bare gi opp å lete etter hvordan den er festet. Noen med en erfaring eller ti her.... (eller er alle på en plass jeg kunne tenkt meg å vært... Rudskogen!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 15, 2004 På min 80'94 var det to skruer, en på hver side, som måtte løsnes. Så var det bare å trekke ut. Kan dette bildet hjelpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 15, 2004 Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård På min 80'94 var det to skruer, en på hver side, som måtte løsnes. Så var det bare å trekke ut. Kan dette bildet hjelpe? Nja.. det er som sagt bare kontakten som skal byttes, og som på bildet er det på den nye kontakten et slags skrufeste inn mot rattstammen. Men på bilen er det rett og slett ikke plass til hverken skru eller skrujern. Kontakten sitter helt klin inntil rattstammen. Og noen andre skruer er ikke å se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 15, 2004 Er det del nr 5 du skal bytte, og skru nr 6 du ikke kommer til? Isåfall må du av med rattet og ta av hele tenningslåsen. Jeg gjorde det samme på Corradoen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 15, 2004 kontakt nr 5 ja... Må man virkelig av med rattet....?!?!?? Men det er vel ikke bare bare å ta av et ratt med airbag, eller hur? Dessuten er jo de to skruene (nr 2) som holder "holderen" til tenningslåsen uten "skruspor". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 15, 2004 På audien var det bare 2 skruer og bytte. På Corradoen (som er lik Golfen ser jeg) måtte jeg skru av rattet, plukke av hendler til viskere osv og så ta av hele tenningslåsen. Skru nr 2 skal ha et umbrakohode hvis jeg ikke tar helt feil. Det er mulig det er fylt med "neglelakk" eller noe annet forseglingsgreier. Jeg vet ikke om noen annen måte å få den ut på. Du må nemlig skru ut den skru nr 6. Hvis ikke får du ikke løsnet den. Siden det er airbag må du koble den fra. Og gjerne koble fra batteriet også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 15, 2004 får å få ut må du av med rattet.. har akkurat byttet denne delen på min.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 16, 2004 Siden det ikke er min bil tror jeg at dette blir en sak for VAG. Bilen skal kjøres på ferie i morgen, og da vil jeg ikke ha skylda om han blir sittende midt nedi gokk med airbag`en i trynet..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...