Bytte av bak-kontakt tenningslås, 95Golf

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet åssen denne løses på en `95 Golf.....?

 

Har gjort dette før på Golf 2, og da har det gått smertefritt, men denne var rar.

På den nye, som VAG hevder er den riktige, er det en liten tapp med et hull på venstre side, (sett fra den siden den skal stå montert). Antar at dette er et skruhull eller en form for festing/låsing. Men da denne peker inn mot rattstammen, og plassen der er veldig veldig liten... Kan jeg ikke forstå hvordan dette kan stemme.

Får desverre ikke ETKA`n til å virke, så jeg kan ikke illustrere dette ved bilder. Har lett og lett, men jeg må bare gi opp å lete etter hvordan den er festet.

 

Noen med en erfaring eller ti her....

(eller er alle på en plass jeg kunne tenkt meg å vært... Rudskogen!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 80'94 var det to skruer, en på hver side, som måtte løsnes. Så var det bare å trekke ut.

 

Kan dette bildet hjelpe?

tenning.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

På min 80'94 var det to skruer, en på hver side, som måtte løsnes. Så var det bare å trekke ut.

 

Kan dette bildet hjelpe?

 

Nja.. det er som sagt bare kontakten som skal byttes, og som på bildet er det på den nye kontakten et slags skrufeste inn mot rattstammen. Men på bilen er det rett og slett ikke plass til hverken skru eller skrujern. Kontakten sitter helt klin inntil rattstammen. Og noen andre skruer er ikke å se.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det del nr 5 du skal bytte, og skru nr 6 du ikke kommer til?

 

Isåfall må du av med rattet og ta av hele tenningslåsen. Jeg gjorde det samme på Corradoen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kontakt nr 5 ja... Må man virkelig av med rattet....?!?!?? Men det er vel ikke bare bare å ta av et ratt med airbag, eller hur? Dessuten er jo de to skruene (nr 2) som holder "holderen" til tenningslåsen uten "skruspor".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På audien var det bare 2 skruer og bytte. På Corradoen (som er lik Golfen ser jeg) måtte jeg skru av rattet, plukke av hendler til viskere osv og så ta av hele tenningslåsen. Skru nr 2 skal ha et umbrakohode hvis jeg ikke tar helt feil. Det er mulig det er fylt med "neglelakk" eller noe annet forseglingsgreier. Jeg vet ikke om noen annen måte å få den ut på. Du må nemlig skru ut den skru nr 6. Hvis ikke får du ikke løsnet den.

 

Siden det er airbag må du koble den fra. Og gjerne koble fra batteriet også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får å få ut må du av med rattet.. har akkurat byttet denne delen på min....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det ikke er min bil tror jeg at dette blir en sak for VAG. Bilen skal kjøres på ferie i morgen, og da vil jeg ikke ha skylda om han blir sittende midt nedi gokk med airbag`en i trynet.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.