-97 Caravelle. Tåkelys foran fungerer plutselig ikke lenger

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips her...

 

Plutselig så fugnerer ikke mine tåkelys foran på min 97 mod. Caravelle lenger.

Begge to er døde. (Det er org. tåkelampene som leveres på denne bilen)

Sikringen har ikke gått og pærene har heller ikke gått. Har ikke spenning ute ved lyktene.

Er det noe relè eller lignende på Caravellen som er til tåkelysene? Eventuellt hvilket nr. har dette og hvor sitter det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert lys bryteren, den er et svakt punkt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stoøtter i grunnen teorien rundt lysbryteren. Sprederene henter nemlig strøm rett fra bryteren originalt. Over tid fører dette ofte til at bryteren "brenner" opp. Noen velger her å koble sprederene via et eget lysrele slik at strømmen som originalt gikk til pærene brukes som styrestrøm til releet isteden. Da belastes ikke bryteren så mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket litt før jeg tuslet på jobben... og det kan nok stemme for jeg har ikke noe lys i lampene under bryteren som indikerer at tåkelysene er på.

 

Takker folkens! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket litt før jeg tuslet på jobben... og det kan nok stemme for jeg har ikke noe lys i lampene under bryteren som indikerer at tåkelysene er på.

 

Takker folkens! :D

 

Har en slik bryter tilovers i værste ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.