Når kan en bruke poleringsmaskin?

Anbefalte innlegg

Mener jeg leste en gang at om en skulle bruke poleringsmakin, så måtte produktene være laget/egnet for dette.

 

Stemmer dette?

 

Jeg holder meg til Autoglym-produkter, noen som har erfaring med å bruke maskin på dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt noen problemer med Autoglym's forbrukerprodukter og poleringsmaskin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt noen problemer med Autoglym's forbrukerprodukter og poleringsmaskin.

 

ikke jeg heller... men liker best og gjøre det for hånd..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay. Får kjøpe meg en billig da, og prøve ut litt.

 

Bonte for hånd i dag, og ble ikke helt happy over resultatet. :(

 

Lukter litt om-lakkering av dette. : bh :

IMG_1172 (Small).JPG

IMG_1175_small.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en billig til salgs om du vil kjøpe den? funker fint til og polere med, men jeg foretrekker håndpolering selv for og unngå søl..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har en billig til salgs om du vil kjøpe den? funker fint til og polere med, men jeg foretrekker håndpolering selv for og unngå søl..

 

Tenkte å kjøpe en på Clas Ohlson. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man bruker Dual Action maskin kan man nesten bruke hva som helst.

Jeg merker at blandt annet AutoGlym's Ultra Deep Shine ikke egner seg, fordi den støver for fort. Dette er da med DA-Maskin.

 

Hvis du bruker en roterende bør du vurdere hvilke produkter du skal bruke. Ville aldri i verden prøvd Turtle eller Autoglym. Heller ikke Meguiar's Basic serie. Her blir det fort varmt, og brått er lakken brent.

 

Enkel regel er at man bruker maskin kun ved korrigering (lakkrens/polering)

Wax legger man lettere på for hånd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoglym har egene produkter/-serie som er beregnet for høyere temperatur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man bruker Dual Action maskin kan man nesten bruke hva som helst.

Jeg merker at blandt annet AutoGlym's Ultra Deep Shine ikke egner seg, fordi den støver for fort. Dette er da med DA-Maskin.

 

Hvis du bruker en roterende bør du vurdere hvilke produkter du skal bruke. Ville aldri i verden prøvd Turtle eller Autoglym. Heller ikke Meguiar's Basic serie. Her blir det fort varmt, og brått er lakken brent.

 

Enkel regel er at man bruker maskin kun ved korrigering (lakkrens/polering)

Wax legger man lettere på for hånd.

 

Nå er det Ultra Deep Shine jeg bruker. Så da mener >du

 

Har et lite håp om å klare å rette opp lakken på gti'n igjen. Føler at det ikke er den samme glansen i den lengre. Bildene i tråden her er tatt nå i dag etter polering med Ultra Deep Shine for hånd. Nå er det vel viktig å få med at jeg er ikke flink å ta bilder, og lyset var ikke godt heller når jeg tok bildene.

 

Kommer heller ikke til å bytte til noe annet merke, da jeg ser saken slik at det ikke er produktene som er problemet, det er lakken. Har bare gode erfaringer med Autoglym fra tidligere.

 

Legger ved et bilde fra da bilen var ny-lakkert.

Golf3 (Medium).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Paint renovator fra autoglym (forbruker) er ikke egnet til maskin. Da må man over på proff linjen, med f.eks 03b osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det Ultra Deep Shine jeg bruker. Så da mener >du

 

 

Ultra Deep Shine er et greit produkt. Men det egner seg ikke til polermaskin.

Når man begynner å arbeide den inn i lakken størkner den med en gang, siden den er så tjukk, og etter et halvt panser har du kakeglasuer på poleringspadden.

 

Jeg syns ikke lakken din ser alt for dårlig ut. Men kanskje du burde prøve clay, lakkrens, ploish, lakkforsegler og wax. Da får du en skinnende og våt lakk. Ta et bilde av bilen i sterk som, så ser man litt bedre hva du har å jobbe med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva dere mener med at det blir søl av maskin men :???:

 

Bruk i allefall ikke maskin på forbrukerprodukter, iallefall ikke fra Megs, tørker for fort ut og som sagt det blir da FORT varmt. Det må brukes proff, dem er drøye og er laget spesielt for å bruke med maskin.

Men som med maskin så betyr det ikke at det er fort gjort, det må jobbes godt og lenge med hvert enkelt produkt og kun små partier om gang :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring:

 

Polering med maskin gir et MYE bedre og mer varig resultat. Når man maskinpolerer med proff produkter får man et resultat som ikke er sammenlignbart med håndarbeid, fordi man jobber dypere i lakken og ikke bare det helt ytterste laget. Prøv clay, polish og voks på GTI´n din så skal du nok se stor forskjell. Det man må passe på, er å bevege maskinen hele tiden, så du ikke lager brennemerker i lakken. For å unngå søl som noen andre snakker om, bruk mindre polish av gangen. Poleringsputa skal ikke være våt, bare litt fuktig.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.