Forslag til personellet på banen.

Anbefalte innlegg

Alle flaggvakter som får med seg et brannslukningsapparat bør også få utlevert et sett bukseseler. Så på banen i dag at han stakkaren som fikk brann i motorrummet måtte vente litt ekstra lenge pga. han som kom med brannslukningsapparatet slet med å holde buksa på plass...

Fikk dessverre ikke noe bilde av det, var veldig komisk å se på :D

Synd for han med brannen i bilen da, håper det ikke ble "for" dyrt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var meg det brant hos... gikk heldigvis bra.. men kunne fort gått værre.... og ja han tok seg litt vel god tid:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var det som skjedde egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var nok vanskelig å skjønne at du faktisk trengte slukker. Jeg stod ved flagg-boksen og så på sammen med de andre og det røyk egentlig svært lite i starten så vi mistenkte ikke noe brann av den grunn. tankene gikk nok mer på bremser som hang på e.l. Så veivet du med armene i ca 1,5 sekund uten at noen ble noe mer sikre at den grunn for deretter forsvant du bare oppi panseret igjen. Så begynte de som stod nærmere å rope... og DA skjønte folket det. :D

 

Derfor tok det nok litt tid ;)

 

(Var vel Tærud'n som løp til unnsetning tror jeg)

 

 

Bra det ikke var no'alvorlig da. mener jeg så deg utpå igjen etter en liten stund ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sto i depoet så så hele saken.....har sto å skreik noen ganger og det skjedde ikke stort....sto noen i depoet å skreik også.

 

(Var vel Tærud'n som løp til unnsetning tror jeg)

kaller ikke det løping men gåing....hadde jo tømt det første apparatet før han kom.

 

Men alt gikk bra med bilen....ingen skader å se på motor bortsett fra litt frysete isolasjon på panser.

 

Var en oljeslange som hadde gått lekk og sputet over motor/turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja... kunne nok gitt bedre tegn, må innrømme jeg ble litt stressa å distre' da jeg så det brant.... veldi kiipt å se flammene bre seg uten å kunne gjøre noe...blir slukker i bilen fra nå av!!

 

var som sagt olje som brandt ja... veivhusventilasjonen lå åpent, og det spruta ut olje på eksosmanifold i svingene. en skikkli duste tabbe egentli!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Helge Gjerseth

ja... kunne nok gitt bedre tegn, må innrømme jeg ble litt stressa å distre' da jeg så det brant.... veldi kiipt å se flammene bre seg uten å kunne gjøre noe...blir slukker i bilen fra nå av!!

 

var som sagt olje som brandt ja... veivhusventilasjonen lå åpent, og det spruta ut olje på eksosmanifold i svingene. en skikkli duste tabbe egentli!

 

Kjekt med brannslukker ja, for jeg har også lært og ha med det, men hos meg så brant hele bilen opp, hadde akkurat kjøpt meg en Passat G60 stasjonsvogn i Tyskland og var på tur hjem, kjedelig men ikke værre en at jeg kjøpte meg en ny Passat G60 og kjørte den hjem, men klart, kunne ha vært unngått hvis man hadde hatt brannslukker i nærheten..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel en fordel å ha en brannslokker på lur i bilen om uhellet skulle oppstå, det skal ihverfall jeg ha... : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christian Johnsen

Jeg sto i depoet så så hele saken.....har sto å skreik noen ganger og det skjedde ikke stort....sto noen i depoet å skreik også.

 

Joda, men det tok litt "tid" før dette skjedde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Helge Gjerseth

ja... kunne nok gitt bedre tegn, må innrømme jeg ble litt stressa å distre' da jeg så det brant.... veldi kiipt å se flammene bre seg uten å kunne gjøre noe...blir slukker i bilen fra nå av!!

 

var som sagt olje som brandt ja... veivhusventilasjonen lå åpent, og det spruta ut olje på eksosmanifold i svingene. en skikkli duste tabbe egentli!

 

Godt det gikk bra da, du var jo utpå igjen så jeg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.