bensinforbruk og 2.2 20v Turbo R5

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer bare litt på om det bare er jeg som er hard på labben eller hva. Har et bensinforbruk på "til-og-fra-jobben-kjøring" på 1.3 liter per mil, synes egentlig det er høyt nok jeg da. Hadde vært morro å høre hvilken erfaring andre har med samme motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger på mellom 1,3 og 1,6 jeg, vært nede i 1,1 på langkjøring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 1.2 som snitt på 'vanlig' kjøring, (MTM 315hk) men mistenker at jeg kan barbere .1 - .15 ved å bytte O2-sensor, siden jeg var nærmere liter'n før..

Dessuten, du som har slurekasse må nok regne med en drøy desiliter mer enn oss 'normale', da! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, jeg får pressa den nedi 0.9-1L på langkjøring da så sånn sett er det ikke så galt.

 

Slurekasse og slurekasse, det er uansett betydelig bedre å kjøre automat i byn enn den evinnelige pumpinga med venstrefoten, køkjøring er generellt sett kjipt.

 

Tenkte litt på at det å bytte o2sensor kanskje kunne hjelpe litt ja, men jeg er litt usikker på om jeg har så mye å tjene på det... Koster jo penger å bytte den også..

 

Dagens frust er uansett at det har poppa opp ei 13.7 kode på klimaen. Får bare håpe det er noe dritt som har blokka den og at det ikke er motor som er konk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har vært diskutert før..så hvis du søker, finner du nok mange svar.

Langkjøring; kan komme ned i 0,75, men det er ikke morro, normalt 0,90.

Til/fra jobb; tja rundt 1,00 -> 1,10 antar jeg.

Dette med MTM 303, original eksos

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg må begynne å sjekke hva jeg skal bytte på min, bruker alt for mye ser det ut som:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.3l/mila på blanda kjøring.

ned mot 0.95 på laaangkjøring.

1.5+ på fint vinterføre..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På småkjøring viser kjørekomputeren min 1,11.

 

Testet bilen i påsken.

 

Otta - Oslo på 0,71 l pr. mil.

 

Dette innebar at øynene fulgte med kjørekomuteren hele

tida, samt at jeg fylte 98 okt.

 

Dessuten fulgte jeg fartsgrensene hele veien nedover.

70km/t gjennom gudbr. dalen til Ringebu,

80 km/t til Lillehammer, 90 km/t til Jessheim og resten 100 km/t

 

Dette er selvfølgelig tall tatt fra kjørekomputeren, men etter

jeg kom hjem regnet jeg ut det faktiske forbruket - og

dette stemmer nokså bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min gml. S4 med handicap agregat bruket 1.2 på blandet kjøring og 0.9-1.0 på langkjøring (klarte ikke å ligge bak biler så en del forbikjøring ble det) Kona lå på ca 0.8 på langkjøring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 200TQ20v med trimchip brukte drøyt 0.8 på langkjøring, normal blandet kjøring gikk på drøyt literen..

 

Men det forbruket du har høres ikke så helt galt ut, mener å huske at 2.2T med automat bruker nesten like mye som 4.2 manuell, min S4 4.2 brukte mellom 1.2 og 1.3 på blandet kjøring. Hårreisende mye etter min mening, men det må man vel bare regne med med en slik bil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamlebilen min med es-tuning chip, k26 (osv) brukte 1.3 på blandet kjøring. Og det syns jeg ikke var værst. Testet på vei til jobb engang.. fulgte med kjørecomputeren hele veien og rørte knapt gassen. Resultatet var faktisk 0.9 og det var det laveste jeg fikk på den. :)

 

Syns det er helt ok med tanke på at bilen veier såpass mye, med quattro og den motorstyrken. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min gamle S4 2,2T med ABT chip (ca 300hk) brukte 1,1 i gjennomsnitt, kjørte da en god blanding av kø, by og langkjøring. Fikk den helt ned i 0,7 på landeveien i 90 km/t. Synes ikke forbruket på min nye S6 Plus er skremmende heller, med tanke på slagvolum, vekt og hk, den ligger på litt over 1,2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.