Anbefalte innlegg

Hva er forventet levetid på en Xenon pære? Til min overraskelse

så var den ene pæra svart etter 91000 kjørte km og snart 5 år..

 

Rune F.

 

VW Passat V6 TDI 4Motion 2000 mod.

Chip ES tuning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også skiftet to xenon-pærer ved ca 90' km. Kjøpte begge pærene på Møller... ikke billig...

 

Ved ren slump var jeg i ettertid innom Scan Parts i Trondheim, de leverte Osram Xenarc til rundt 1200 kroner, om jeg ikke husker feil. Må bestilles, men det kan jo være verdt å vente noen dager.

 

Angående forventet levetid, så er det vel ikke uten videre enkelt å forholde seg til antallet timer man har hatt lysene på i løpet av 4 år. Tipper pærene tar litt juling av å være koblet som automatisk kjørelys også, eller er jeg på feil jorde her?

 

91000 km i 60 km/t blir vel ca 1500 timer, det :)

 

Tror nok forestillingen om at Xenonlyspærer skal holde "hele bilens levetid" er noe optimistisk. Men det er jo et godt salgsargument.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som du sier så hadde de nok holdt vesentlig lengre om man ikke hadde hatt dem som kjørelys :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Makan til syting. Tenk på oss med C4 og D1 xenon pæra som ikke kan byttes. Ny lykt koster 10 lapper...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kjetil Guldhaug

som du sier så hadde de nok holdt vesentlig lengre om man ikke hadde hatt dem som kjørelys :)

 

Helt sant! Kjør heller med tåkelysa på om dagen så varer Xenon-pæra lenger. Slik burde bilene vært koblet fra fabrikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med Møller og de sa at frontfanger måtte demonteres..

Medfører dette riktighet? pris på pære kr. 1800 + arbeid = 3000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har litt vanskelig for å tro det, kan ikke skjønne at det er så trangt i motorrommet med V6 motor. Jeg ettermonterte mine Xenon lys selv på min Passat. Tror jeg skal fint klare å bytte pærer ved å komme til fra baksiden, og i verste fall ta ut lyktene for å gjøre det (en trenger ikke å ta av støtfanger for å ta ut lyktene).

 

BB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved å kjøpe pæra (ikke på Møller) og montere den selv så blir

det tåkelys i tillegg, det kommer vel uansett en pære til på innkjøpslista om noen dager..

 

Noen tips om gode tåkelyssett? Hvordan kobles disse?.

har fått montert kjørelysfunksjon på Xenon.

Må vel også ha en ny bryter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet pære på A6 nå i Juli.

208.000km på 98 mod. og kun den enne, den andre virker fortsatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet pære selv her forleden dag - ikke noe problem i det hele tatt. Veeeldig enkelt på Passat 2000 mod.

Kjøpte pære på Scanparts i Trondheim, pris 1100 kr inkl mva.

Samme type som originalpære (Osram)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Christian B. Wiik

Makan til syting. Tenk på oss med C4 og D1 xenon pæra som ikke kan byttes. Ny lykt koster 10 lapper...

Kan bygges om da, så du kan bytte pærer ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Badowski

Biltema har nå begynt å selge vanlige Xenon pærer:

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=50278

 

D2S & D2R, 6000K, 2000t, 699 kr.

 

Tviler på at en finner billigere enn dette noe annet sted.

 

BB

 

Disse er jo da ment som erstatning for ombyggingskittet de selger, men de kan selvfølgelig brukes med andre Ballaster i H1 eller H7 kit. Men ja, prisen er bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Disse er jo da ment som erstatning for ombyggingskittet de selger, men de kan selvfølgelig brukes med andre Ballaster i H1 eller H7 kit. Men ja, prisen er bra!

 

Nei. Disse er helt vanlige xenon pærer som biler med originalmonterte xenon bruker. Sitat biltema: "Xenonlampe for deg som har originalmontert xenonlys".

D2S og D2R:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=50278

 

 

Ombygningsettet finner du her:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=48086

 

Dette settet har egne erstatningspærer pga at de sannsynligvis har innebygd sokkeladapter for H1/H7.

 

 

Originalpæra i Passat'en er D2S. Såvidt jeg vet så bruker alle xenonbaserte fjernlys og linsebaserte nærlys D2S, mens reflektorbaserte nærlys f.eks. Mercedes og Volvo benytter D2R.

 

BB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Badowski

Nei. Disse er helt vanlige xenon pærer som biler med originalmonterte xenon bruker. Sitat biltema: "Xenonlampe for deg som har originalmontert xenonlys".

BB

 

I stand corrected! Tydeligvis ikke helt oppdatert : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.