Deler: Kvalitet org. vs. Mekonomen vs. Biltema

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier:

 

Hva mener folket om kvaliteten på delene fra de ulike plassene.

Skal til å kjøpe endeledd på min Passat nå, og har sjekket priser på de ulike plassene, og det varierer MYE:

 

Biltema: 98

Mekonomen: 228

Møller: 442 ( før evt. ! rabatt)

 

Som man ser er det jo store prisforskjeller, elv om det ikke er snakk om de store summene, men er det på slike deler også som med mye annet: Man får i forhold til hva man betaler ?!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet egentlig ikke hvor stor kvalitetsforskjell det er, men jeg hadde nok gått for original på slike deler.

Men du kan jo se det på flere måter... Du kan jo bytte mange "billig"-oppheng før du kommer opp på originalpris. Men det betinger jo at du gidder å skifte flere ganger.

 

Som sagt, jeg ville nok følt meg tryggere på original der, men det er mye annet jeg trygt kjøper uorg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer som sagt litt ann på hva du skal ha... skal du skifte bremser, olje, lakke ting... kjøpe verktøy, så er jo Mekonomen stedet. Skal du kjøpe et verktøy som du skal bruke en gang (spesialverktøy) så er jo biltema greit i og med at det ikke gjør noe at det ikke holder lenge... (har hatt dårligste erfaringer med biltema kan du si)

 

Ellers, så ville jeg ikke kjøpt registerreim på mekonomen eller biltema.. der holder jeg meg til orginal :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tommy Rasmussen

 

Ellers, så ville jeg ikke kjøpt registerreim på mekonomen eller biltema.. der holder jeg meg til orginal :D

Helt enig, kjøp orginalt når det gjelder litt mer vitale deler, som reg.reim ja.

 

Ellers har Biltema både bra og dårlig verktøy. Det billige som "nesten" ikke er brukende, og det dyre med 10 års garanti som er meget bra, nesten på høyde med TengTools, Mecca Rosso osv til den doble prisen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema er vel ikke det en bør satse på i slitedeler,

Men mekonomen har vel en del greie ting.

ofte laga på samme fabrikk som orginal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo, når det gjelder slitedeler så ville jeg ikke anbefale å bruke Biltema. Mekonomen derimot har som regel de samme delene som VAG har, bare ikke at det står VAG på eskene.

 

Vi som driver bilverksted bruker kun deler fra Mekonomen, Romnes og Sørensen og Balchen hvis det finnes. Det er kun der vi ikke får tak i uorginalt vi bruker deler fra merkeverkstedene...

 

Eks. Regreimsettet du kjøper på VAG står det SKF på, det er det samme settet du får på feks Mekonomen også, dog til en rimligere pris...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt av bremser på min bil er kjøpt hos mekonomen. Brembo skive/trommel og ett eller annet bremseband/klosser som jeg ikke husker navnet på. Funker fint som f*"# det :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville brukt mekonomen hvis du sparer såpass... Hvis det er lite prisforskjell - bruk orginalt!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tommy Rasmussen

Alt av bremser på min bil er kjøpt hos mekonomen. Brembo skive/trommel og ett eller annet bremseband/klosser som jeg ikke husker navnet på. Funker fint som f*"# det :D

Brembo er jo et BRA merke. Blir ofte levert orginalt på mange MC'er. Mintex klosser er også bra, selges både av mekonomen og AIS.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen har bra deler. Kun kjente ettermarkeds leverandører.

 

Biltema = Nada...:eek:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..... og konklusjonen er vel da som magefølesen sa før innlegget:

 

Mekonomen har bra slitedeler til mye billigere penge enn å kjøpe orginal fra Møller, så det blir nok løsningen for min del.

MEN også som det sies: Er prisforskjellen liten, så kjøper jeg heller orginalt, og faktisk lønner det seg å sjekke rundt om for det har faktisk hendt at Møller har vært billigere enn andre på like deler (spesielt på litt eldre biler..)

 

Takker så meget for innspillene.

 

Og ja, verktøy til engangs (kanskje to gangers, ivertfall ikke proff) bruk er billigst på Biltema, ja.. Ellers bør de kjøpes andre steder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder verktøy så har det blitt slik for meg at så lenge Biltema ikke har det jeg trenger så kjøper jeg det andre steder. Ellers så går det på Biltema hos meg. Jeg er ikke annet enn fornøyd med verktøyet deres.

 

Når det gjelder reservedeler så er det selvfølgelig mye erfaring ute og går. Dvs at jeg kjøper sjeldent slitedeler som bremser og dempere på Biltema. På den annen side, det gjelder å ha litt erfaring om hva man faktisk får. Hjullager har jeg f.eks ikke problem med å kjøpe på biltema, som regel er de fra anerkjente fabrikanter som SKF, FAG eller lignende.

 

Som sagt, erfaring med hva de har er det som gjelder. Da er det ofte bruk og feil som ligger bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hermann Stakseng

Brembo er jo et BRA merke. Blir ofte levert orginalt på mange MC'er. Mintex klosser er også bra, selges både av mekonomen og AIS.

Ja og koster så vidt mer enn andre merker....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være at ett sett fra Møller inneholder alt du trenger av bolter, fett, skiver osv, mens mekonomen og biltema bare leverer den delen du ber om... og må kjøpe det andre utenom, eller bruke det gamle.

 

Gjelder iallefall drivakselmansjetter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøper verktøy på biltema, verktøy med 10 årsgaranti funker bra, men alt annet verktøy jeg har kjøpt der er jalla. Hadde bremser fra biltema, men bytta til brembo maxi og greenstuff foran. STOR forskjell i forhold til biltema, felgene blir svarte etter en bremsing med biltema, mens med greenstuff blir de omtrent ikke svarte uansett. Kjøper bare deler fra mekonomen eller vag nå. De delene jeg har kjøpt på biltema har ofte dårlig passform. Har også kjøpt en del deler til motor fra sylinder service. Og det er faktisk noen deler som er dyrere på mekonomen enn orginalt f.eks fjærbenslager til golf2, kosta noen tiere mer på mekonomen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Truls Antonsen

Kan være at ett sett fra Møller inneholder alt du trenger av bolter, fett, skiver osv, mens mekonomen og biltema bare leverer den delen du ber om... og må kjøpe det andre utenom, eller bruke det gamle.

 

Gjelder iallefall drivakselmansjetter...

 

Fattern oppdaget at det også gjelder hjullager bak på Golf III, manglet både ditten og datten. Kan fort bli litt halvveis jobb om man ikke har alle deler som "bør" skiftes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.