#26 Skrevet Juli 30, 2007 Hehehe.. Kommer fler ggr jeg gitt. Nå må jeg ju få frem ryktet mitt fort. ! Vil ha mange glade trøndere som sprer ryktet mitt videre, får ikke bedre tilbud andre steder. Gleder meg ! Trenger fler biler ... 115 hk Pd er notert i boka , gled deg. Ta kontakt med Howard lohne bakken på forumet og spør han . Hilsen Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juli 30, 2007 Tar du eventuelt andre biler? Fadern har en 2006 Toyota Landcruiser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juli 31, 2007 Ikke per dags dato blir nok mer enn nok med VAG Gitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juli 31, 2007 Ikke per dags dato blir nok mer enn nok med VAG Gitt. Hei igjen Johan! Var inne på powerchip sine sider og "sneik" litt...fant denne infoen; Passat 1,9 TDI PD 130 HK / 310 Nm 163 HK / 375 Nm Passat 1,9 TDI PD Stufe2 130 HK / 310 Nm 180 HK / 415 Nm Hvilken av disse er det jeg kan regne med å få oppleve? Hva betyr Stufe2?? PS: hvordan blir dette med min Tiptronic kasse? Har hørt at den må chippes uavhengig av motor ved trimming....? Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juli 31, 2007 Stufe 2 er steg på tysk. Dette er enkelt å greit tynet ut maks det PD'en greier og levere. (andre verdier i styrboks) Steg 1 er mer for kose kjøring , det merkes godt.! men Steg 2 anbefalles ! den blir døds sprek, spør noen i Lokallaget i Oslo ! hadde en igår før oppgrad. Den gikk noe helt j'....! Tiptronicen din har vi ennå ikke oplevt noen problemer med, vis du ikke føler godt så legger vi bare inn den milde softwaren. Noe 500 Nok forskjell på chippen .! Anbefaller luftfilter . Fikser dette før en konge pris også. 500 Nok før nyeste Pipercross insats filter. /Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juli 31, 2007 Hvordan er det med 2.5 TDI 180 hk? Allroad 2001 modell f.eks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juli 31, 2007 Morn Ketil Har den samme motoren selv jeg , har to forskjellige programmer til denne bil. Er det aut / Man. Får software til den for 2,500 Nok. Blir hærlig og kjøre etterpå. Godt med drei gitt. Tar meg ak 20 min på din bil! hør av deg. /Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juli 31, 2007 Høres bra ut, er med tiptronic. Skal muligens kjøpe en sånn bil snart, og hente i Oslo. Mye hk sitter jeg med da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juli 31, 2007 Perfekt , noter mitt mobil nr så tar du veien forbi. (1,5 mil norr om Oslo) Du vil få en sprek 215 hk / 435 Nm på tiptronic. Jeg har softwaren klar til din nye bil nå Si ifra da så ringer du meg på 950 25 879 Hilsen johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juli 31, 2007 Høres bra ut, og dette er ikke skadelig for tiptronic kassen? Går kjapt å programmere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet August 1, 2007 Dette går helt fint Ketil. Spør Rune Sørensen i OsloLokallag , kjempe førnøyd går godt hele registret! Anbefaller et sportsfilter til dette kit . Pris på det er 590 ,-Nok Setter i dette før deg uten ekstra kostnad. Hilsen Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet August 1, 2007 Høres bra ut! Kan iallefall skrive meg på lista hvis du kommer til trondheim. Er mer moro å få mer hk, etter at du har kjørt bilen litt. Merker forskjellen da iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet August 1, 2007 Når henter du nye bilen din ? Kan du vennligen sende PM på mobil,email,bil/årsmodell,steg 1 el 2 CHIP/Chip+filter. Noterer deg da så alt er OK. Hilsen Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet August 5, 2007 Må jo bare nevne det.. Har en 1,9 tdi. 130 hk. Johan har skremt den opp til 180 hk og 415 nm. Dette var en helt syk forskjell! :D Anbefales! http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=9266 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet August 5, 2007 Takker Terje.. Nå kommer filtret ditt imorgen . Yihaaa. Ringes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet August 12, 2007 Jeg er med når du har utstyret for å skremme min 99' Passat 1.8T 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet August 14, 2007 Hei Folkens. Lurer litt på hvor mange som er klare før mer guffe i bila deres i Trondheim sitter og planlegger tur nå, begynner i Bergen førstkommende Helg da det er veldig trafikk på bookinger der. Har lyst og ta meg turen men er fremdeles usikker på hvor mange som er klare. Kan dere melde tilbake så setter vi opp tur snart . September vore perfekt da Augusti er stappa full med jobber. Kom tilbake til meg Vi kjører Trønder tilbud 2000 Nok på VAG biler tom 2004 (motor 1.8T - 1.9Tdi- 2.5Tdi) Går det få mye bedre tilbud en dette ?? 10 Biler så kjør vi til Trondheim Hilsen Johan Chipsenter.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet August 14, 2007 Jeg vil også ha Lenge til du tar Da er jeg klar tvert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet August 14, 2007 Jeg er med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet August 14, 2007 Dette ser bra ut , *Vebjørn *Ketil *Jo Inge *Espen *Christoffer + mulig dine 3 venner ?? Nå snakker vi ! Da kjør vi tåg i September ! Kom med dem siste VAG bila nå så booker jeg opp. hører ifra derre. Send PM el svar i tråden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet August 14, 2007 Jeg er med, men har ikke nevnt noe om 3 venner Er vell Marius Aspaas som har nevnt det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet August 14, 2007 Jeg som nevnte tre venner ja;) Men en av de var hos powerchip i Østersund da. Men kan høre litt med de to andre i allefall da:) Edit: Christoffer, du må høre med Andreas da? Eller er det ikke noe særlig å chippe en med tiptronic kasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet August 14, 2007 Tilbake fra ferie og sannelig hadde det skjedd ting her gitt! Fint at det ser ut som om det blir noe av i hvertfall Johan du kan selvfølgelig skrive meg opp - det er mulig jeg stiller med en til også, vet mer over helga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet August 15, 2007 Jeg som nevnte tre venner ja;)Edit: Christoffer, du må høre med Andreas da? Eller er det ikke noe særlig å chippe en med tiptronic kasse? Hei, slenger på en kommentar her siden jeg har ringt rundt og sjekket dette med chip av biler med Tiptronic: (Dette gjelder Passaten da..)Har selv Tiptronic. Snakket med NBS og de som chipper der. Han jeg snakket med hadde selv chippet sin Passat Highline Tiptronic. De gjorde ikke noe med kassen sa han (noen sier at man må omprogramere denne..), annet enn at de satte en "sperre" på 400Nm på sine programmer. Han fortalte at disse tipronickassene til VW i utgangspunktet var litt "svake" og han anbefalte en overhaling (noe som er SINNSYKT dyrt) for å være på den sikre siden... Min var det før jeg kjøpte vogna da, så kanskje jeg er heldig hvis jeg bestemmer meg for å chippe sånn sett... Videre sa han (og det er jo egentlig en selvfølgelighet) at kjører du som en gærning, så er det noe som ryker før eller siden om du har tiptronic eller ei! Når det gjeder Tipronicen, så er det en fordel å "vente" til den har giret skikkelig FØR man tråkker etter... Full peis ut av lyskryss er IKKE å anbefale! Dette med at ting "ryker" ved hardkjør, har jeg erfaring med da jeg har en kompis som måtte bytte clutchen på sin Passat (manuell kasse) fordi han hadde 180Hk/415Nm og kjørte med rimelig hardt gasspådrag uansett... Kjørestilen og belastningen du utsetter maskineriet for har mao STOR betydning for om man blir plaget eller ikke visstnok.. Etter samtalen med NBS (snakket også med TS tuning) konkluderte jeg med at chipping av Tiptronic er ok opp til 400Nm, du bør ha overhalt kassen (er vel ikke et "must" hvis man er forsiktig) og du bør absolutt unngå å gi "full peising" hver gang du setter igang fra stillestående og kanskje unngå knallharde "nedtramp" på pedalen? Johan chipper Tiptronic kassen til Passaten til ca 175Hk/380-390Nm for å være på "den sikre siden", så da så... Truls 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet August 21, 2007 Ser i denne tråden at Johan ønsker tilbakemelding på hvem som ønsker chipping. Så si ifra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...