Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det noen som kan anbefale et verksted i kristiansandsområdet som ikke krever TUV papirer på hver eneste uorginale del som sitter på bilen? Hadde bilen inne hos Gumpens for oljeskift og tok samtidig Eu-kontroll... jeg ser i ettertid at det ikke er det lureste jeg har gjort! Snakk om å være pirkete!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT: Jeg har registrert det at det er fryktelig mange her inne som taler med to tunger, eller de blir aldri enige med seg selv, i det ene øyeblikket er det helt greit å ta noen snarveier med EU kontroll mens i det andre øyeblikket så hyler dem høyere en høyest om hvor fælt det er at noen tar noen snarveier, dette gjelder spesielt hvis det viser seg å ha blitt tatt noen snarveier ved kjøp og salg....

 

Folk er merkelige, de går den veien vinden blåser og tror det er det mest fornuftige....

 

 

Men du kan kaste den EU kontroll lappen og ta en ny en annen plass, funker fint som faen det....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synest alle jeg har vært borti er veldig pirkete. Det er forsåvidt greit det, jeg pleier å være tilstede når de går gjennom bilen. Kan se hva de mener og argumentere litt.

 

Før var Vennesla Bil og Mc greie å gå til, men har hørt at de mista retten til å ta EU kontroll. Du kan jo sjekke med de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har TÜV papirer på alt jeg har kastet på bilen, men aldri vist på biltilsynet for å få det i vognkortet. Men de ligger i en perm i handskerommet. Det bør være ok nok ? Eller kan de kreve at det skal stå i vognkortet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de sa at alt måtte stå i vognkortet... dekk, felger, senkesett, stabstag, bremser og eksos...

 

Jeg har jo tuv papirer på senkesett liggende, men ikke resten. var ikke klar over at jeg ikke hadde uorginalt stabstag engang :) Hadde jeg ikke tatt det på et audi verksted så hadde de aldri merka at delene var uorginale (bortsett fra felger og senkesett kansje).

 

Var jo på møller follo med den forige bilen min, der var det storsett ingenting som var orginalt, men den gikk glatt igjennom. Det kommer rett og slett ann på hvem du møter og om han har en god dag eller ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

såpass. Jeg mente dekk ikke var pålagt jeg da utifra spesifikasjonene så i vognkort så skal de kunne beregene rullelengden på dekkene osv.

Anyway... EU kontroll er personbestemt, på Brd Ellefesen i Risør sendte jeg igjennom et Jetta 1.6 med 1.8 GTi motor, 10" ratt, senkesett og custom effektanlegg. Gikk rett gjennom den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de sa at alt måtte stå i vognkortet... dekk, felger, senkesett, stabstag, bremser og eksos...

 

Jeg har jo tuv papirer på senkesett liggende, men ikke resten. var ikke klar over at jeg ikke hadde uorginalt stabstag engang :) Hadde jeg ikke tatt det på et audi verksted så hadde de aldri merka at delene var uorginale (bortsett fra felger og senkesett kansje).

 

Var jo på møller follo med den forige bilen min, der var det storsett ingenting som var orginalt, men den gikk glatt igjennom. Det kommer rett og slett ann på hvem du møter og om han har en god dag eller ikke...

 

Han som kontrollerte må ha hatt en dårlig dag, men det kan nok stemme at det må i vognkortet ja. Uoriginalt stabilisatorstag har jeg aldri hørt om. Jeg har hatt problemer med å få godkjent senkesett hos Kr. sand biltilsyn grunnet at de ikke aksepterte tuv papirer som var skrevet på Tysk. Reiste til Evje så gikk han rett i gjennom.

 

Felger og dekk har med regler for hvor mye du kan avvike fra det som er oppgitt i vognkort. Problemet er hvis du blir stoppet på landeveien, da kan biltilsynet i verste fall avskilte bilen.

 

Jeg ville reist til biltilsynet (ikke Krsand og Mandal) og fått dette i vognkortet uansett om du får igjennom EU godkjenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Er det noen som kan anbefale et verksted i kristiansandsområdet som ikke krever TUV papirer på hver eneste uorginale del som sitter på bilen? Hadde bilen inne hos Gumpens for oljeskift og tok samtidig Eu-kontroll... jeg ser i ettertid at det ikke er det lureste jeg har gjort! Snakk om å være pirkete!

 

Kan anbefale Søgne Bil. De holder til i Linnegrøvan i Søgne. Gikk selv igjennom uten anmerkninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde min på Kr.sand bilverksted.

Sa ikke no på u.org eksos (uten tuv), og større bremser (uten tuv) der.

Men felger og senkesett står i vognkort.

Senkesett SKAL i vognkort, du er god vist finner noen som slipper det igjennom uten at det står i vognkort.

Og som Inge Føreland sier så har du et problem vist du blir stoppet i teknisk kontroll uten felger (utover. org dim.) i vognkort.

Hadde ikke katalysator på da, co`en var litt for høy uten de. Måtte på med de igjen, så var den fin :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil gikk nettopp gjennom kontroll, har egen perm med alle TUV papirene ingenting i vognkortet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.