Trekke/Dra skjermer utover???

Anbefalte innlegg

Opprinnelig postet av Geir Axel Aass

Wow, her var det mange svar :)

Tusen takk for utfyllende og informative svar til alle.

 

Jeg hadde tydligvis misforstått hva valsing betyr.

 

Etter at jeg byttet til H&R Coil Overs + 8x17 med 215/45/17 subbet det overalt og bilen er høy som en traktor. Puttet på 20mm spacere på hver side for å komme klar av fjærene, men da begynte det å subbe i skjermene :( og jeg måtte skru bilen opp noe sinnsykt. Ikke pent! Burde vel ha kastet ut 215/45 dekkene og fått tak i 215/40 eller 215/35 men men er litt for lat + usikker på om det er tilstrekkelig.

 

Noen som vet om noen i Oslo/Akershus området som er god på valsing?

 

Mvh Geir

 

215/45-17 er jo alt for høyt på en Corrado, er sikkert ikke lovlig å kjøre med det engang da jeg tror det kommer over 5% av rulleomkrets. De fleste bruker vell 40 profil i 17 men 35 ser jo MYE penere ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Jeg tror ganske enkelt det menes med at du tar tak i hjulbuen og fysisk trekker ut den med muskelkraft og moment dannet av noen kilo på rævva :) Var i hvertfall det jeg gjorde, etter å ha blitt anbefalt det av en kar som har litt peiling på slikt. Fordelen er at du slipper å lakke opp igjen skjermen, da lakken har en tendens til å "sprekke" ved valsing. Når du trekker blir hele skjermen strukket ut, mens ved valsing er det vel i hovedsak hjulbuen som strekkes(?). Det så brutalt ut når vi gjorde det, men resultatet ble i hvertfall veldig bra, ikke subbet siden den gang (før sommeren) :)

 

mvh

 

EW

 

Når du drar kan du ende opp m at proposjonene i skjermen blir borte, og det for du ikke rettet tilbake, så min anbefaling er valsing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Axel Aass

Wow, her var det mange svar :)

Tusen takk for utfyllende og informative svar til alle.

 

Jeg hadde tydligvis misforstått hva valsing betyr.

 

Etter at jeg byttet til H&R Coil Overs + 8x17 med 215/45/17 subbet det overalt og bilen er høy som en traktor. Puttet på 20mm spacere på hver side for å komme klar av fjærene, men da begynte det å subbe i skjermene :( og jeg måtte skru bilen opp noe sinnsykt. Ikke pent! Burde vel ha kastet ut 215/45 dekkene og fått tak i 215/40 eller 215/35 men men er litt for lat + usikker på om det er tilstrekkelig.

 

Noen som vet om noen i Oslo/Akershus området som er god på valsing?

 

Mvh Geir

 

Må nok bruke 205/40-17.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, 215/45 er alt for stor profil, sikkert ikke lovlig og ser skikkelig dårlig ut :(

 

Hadde tenkt å investere i andre dekk med lavere profil til neste år, og klare meg med det jeg har i år. 1,9 Liter G60 prosjektet mitt har spist opp litt for mye av budsjettet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.