Telemark: Sjekk av service

Anbefalte innlegg

Tenkte å dele en erfaring med dere andre i klubben her:

 

Fikk tidligere i sommer et brev fra Teknologisk Institutt i Oslo om jeg ville være med på en sjekk av serviceverkstedene i fjorden her. Dette var på vegne av Møller - gruppen og Audi Magasinet.

Siden min A6 hadde fulgt aller servicer var den et brukbart testobjekt. Måtte ikke være eldre enn 2000 modell og alle servicer måtte vært tatt på merkeverksted. For dette ville jeg få kr. 1500 i kompensasjon.

Service ble bestilt rett før ferien, men Skien Bil kunne ikke rekke dette før i August.

Dagen før servicen kom det to teknikere fra Teknologisk og det ble det lagt inn 5 feil på bilen min for å se om disse ble avdekket. Disse feilene fikk jeg ikke vite hva var, bare at det var ufarlige feil.

Ble jo med på dette jeg av ren nyskjerrighet, selvfølgelig....

 

Overraskende nok ble alt funnet på servicen. Feilene ble rettet uten ekstra kostnader og Skien Bil besto testen med glans med unntak av noen få glipper som etter min mening var ubetydelige. Som feks at de skal parkere bilen i kjøreretning og at en skal bli tilbudt en "hurtigretting" av eventuelle småfeil etter servicen. Og et par andre småting.

 

Alt i alt ble jeg en erfaring rikere og fikk et litt bedre innblikk i servicen og hva som bør forventes av verkstedet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med tanke på parkering etc som du finner ubetydelig, er dette fastsatt fra fabrikken..

 

Ikke justere seter, ikke dra til håndbrems etc er også slike ubetydelige ting for kunden, som TI henger seg opp i..

 

 

En ting til, det lå en kommentar fra Alexander Winther inne på tråden her som ble slettet,

hva med å feie for egen dør?

 

Det blir ikke så veldig godt mottatt med slike kommentarer...

 

Vi har hatt mange slike mystery shopping / fantomtester på Grenland Auto, og kommet meget bra ut av det de fleste gangene..

alle kan gjøre feil, jeg er klar over at kunden betaler for at jobben gjøres 110%, men som sagt, vi er alle mennesker, og kan overse noe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående glipper/småfeil: For noen år siden hadde jeg en god erfaring med det lokale Audi-verkstedet. Hadde hatt bilen jeg hadde da ('89 Audi 80 quattro) der for hjulstillingskontroll, og etter å ha kjørt ca. 20 mil merker jeg klonkelyd fra det ene forhjulet. Skruene som holder bærekulen i bærearmen var da bare dratt inntil, ikke helt fast. Stopper, skrur til dette så det ikke er løst og ringer verkstedet. De lurer på om bilen er kjørbar og jeg svarer ja, da jeg har fått satt det fast igjen. Får da ny time for ny kontroll/justering noen få dager senere og gratis leiebil hele dagen. Det var det med leiebilen som var positivt - litt ekstra utover det man skulle forvente når de har gjort en sånn glipp..

 

Hadde det nå enda også ikke vært sånn at merkeverksteder som oftest skriver regning med gaffel kunne det jo vært helt greit også ved senere anledninger å vende tilbake.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.