Utetemp.måler på Audi- div spørsmål/hjelp

Anbefalte innlegg

Na har jeg begynt på et annet prosjekt i bilen min. Det er å få utempratur i instrumentet til å fungere. Og i den forbindelse har jeg noen spørsmål som noen her kan svare på??

 

Virke måte?

Tempratuermåler funger slikt at man til fører den forskjellig + signaler (tenning/lys) og jord og at den kjører strøm gjennom en (tempratur avhengi motsand)/giver foran i fangeren. (den har to ledninger)

 

Men så var det koblingsmåten??

Den har en plugg med 5 ledninger som skal inn på intrumentet i dashbordet. Der har jeg greid å finne 4 av 5 ledninger hvor de skal og koblet dem. Har brukt det gamle lednings nettet i S2 som mal for å finne igjen koblingspunktet i cab ledningsnettet.

 

blå/svart ledning: noe som går over "teninga"->koblet

grå/blå ledning: belysning -> koblet

brun ledning: jord -> koblet

hvit/blå ledning: vet ikke hva den går til -> men har koblet den

så har jeg igjen den siste:brun/gul Dette er den eneste ledningen som gå inn på en "iso"kontakt og har en liten kabelsko i enden. Alle de andre gikk inn på felles punkter. Noen som vet hvor den skal hen? Har opprinelig gått inn på en rød isokontakt i forbindelse med klima anlegget i S2, sikkert gått der ifra. Men jeg har ikke klima i caben og derfor ikke den isokoblingen.

 

Men jeg har jo fått koblet 4 av 5 ledninger, men når jeg slår på teninga og lys så vil ikke utetempraturen virke eller lyse i det hele tatt. Er det slik at den må ha forbindelse med giveren for i det heletatt å virke? Kanskje noen her hadde giddet og kobblet av de to ledningene på giveren framme i fangeren og sett om de fikk noe liv i utetemp.instrumentet. For hvis man ikke får det, så vet jeg jo hva som er feil og kan da legge opp nytt ledningsnett til den. Har en mistanke om at utetempratur intrumentet kjører en + spenning ut til giveren i den eneledning og den andre på giveren går til jord. og så sitter intrumentet og "måler" strømmen og gjør den om til grader. Audi bruker jo brun ledning som jord og siden den siste er gul/brunn så antar jeg kanskje dette er et "pluss spening/signal" som blir "kjørt" til jord via et eller annet komponent. (eller er jeg helt på bærtur??) Kanskje noen som kjenner til fargekodene på ledningene?

 

Det er vel få som har vært borti dette før, men all hjelp og tips mottas med takk.(om noen som forstår spørsmålet i det hele tatt da??:))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.