Anbefalte innlegg

har en kamerat med en s2 motor som jeg lurte på om jeg kunne bruke hjerne maf og lambda ifra?

var på eu kontroll og fikk for høy co%

tenkte hvis jeg lånte hjernen masse måleren og lambda ifra hannes motor for det er originalt. og kjørt VELDIG pent ned for og måle co en gang til. noen som hvet om hjernen og det passer vil den starte i det hele tatt med det i rs2`n min?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Karlsen

Er ikke co for høy pga. av at du ikke har katter da?

 

Langt ifra noen selvfølge. Vet ikke hvordan det er på Audi, men Corradoen har ett CO potmeter som kan justeres, alt etter verdiene som kommer ut.

 

Jeg kjører uten kat, og etter litt justering, var jeg godt innenfor det lovlige co utslippet.

Så skal jeg gjette, så er det en liten justering som må gjøres, noe ett verksted med måle utstyr bruker 5 min på, og tar neppe noe for det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da må det være en ABY hjerne iaffal

men min gikk rett gjennom avgass kontroll på biltilsynet uten katter og med MTM chip'er

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kattene var på under eu kontrollen men den var for høy.

er co justerings skrue på masse måleren, men ikke hjelp i og skru på den.

er større masse måler enn originalt og chippet i tyskland så hvet ikke åssen chip det er i den heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ingen motorekspert. Men jeg selv kjører når med en MTM chippet AAN S4 2.2t hjerne på en ABY motor. Dette går greit. Ville tro dette er for at motrene er jo nesten like (utenom innsug og noe småting) men virkemåten er den samme/blokka o.l og begge har utgangspunkt 230hk og samme nm.

 

Så jeg ville nesten som Steffen sier brukt en ABY hjerne, siden motoren "utsende messig" er like. Så da vil du få ADU med 230hk.

Men dette tar jeg ingen garantier på, bare sier at S4 over på S2 er plug and play.(det kjører jeg nå med) Men kanskje litt anderledes siden ADU har 315hk?? (Ikke vet jeg?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut at den motoren til kameraten min bare har en coil mens jeg har 5stk så da er nok hjernen helt annerledes også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du må evt ha fra en S2 ABY motoren. Den kom ifra 08/92 og har som sagt 5 coiler

Den han har heter 3b

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få på en justerbar bensintrykksregulator og skru ned bensintrykket kan vel muligens gå?? Bare å kjøre pent til kjerra er EU godkjent det da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.