Østfold: Innbrudd i bilen min!

Anbefalte innlegg

Jaja, idag skjedde det! Bilen sto parkert på Shell ved Solli mellom 06.38-15.45 idag!

Såklart idag hadde jeg litt dårlig tid, så jeg fikk ikke tatt med meg frontpanelet! Er vel 1`ste eller andre gang jeg ikke har fått gjort det! :( Typisk

De har dirket opp og fjernet dørlåsen på en eller annen måte, uten å lage riper i døra(heldigvis) :o

Flekket ut det som var i dashen(og kasta det rundt i bilen), både treverk listene, og rammer osv.

 

Så det de har stjelt:

 

Dørlåsen

Pioneer DEH-P88RS - Koster 6000,-

Audison LRX 4.5 - Kosta rundt 5000,-

Focal 13" 33v2 sub og kasse - 3300,- for sub og ca 1000,- for kasse

 

Har vært veldig heldig at de ikke har ødelagt noe mer! Og dette er nok, nok en gang Polakkere som har vært på ferde! : bh :

Har ringt til politiet, men de hadde jo såklart ikke tid, så da får jeg dratt å anmeldt det imorgen, selv om det ikke hjelper en dritt! : bh :: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig leit å høre. Det er mye dritt på bensinstasjonene mellom Moss og Sarpsborg. Skal holde øyne og ører åpne!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Christer: Bra du holder øyne og ører oppe! Skulle gjerne ha snakka med de som har gjort innbruddet for å si det sånn..

 

Igår, rett etter jeg så innbruddet ringte vi til politiet.. De ba oss komme imarra(altså idag),selv om de hadde åpent i vakta enda.. Så ringte jeg politistasjonen idag for å høre hvor lenge de hadde åpent for jeg skulle skrive en anmeldelse sa jeg.. De hadde kontortid fram til 18.00, og da sa jeg at jeg kommer etter jobb idag, dvs. litt over 16.00... Kom opp idag, venta i over 20minutter på politiet, men ingen kom.. Kontordama ringte å hørte om de var der, men de var ikke tilstede.. Så nå ba ho oss komme tilbake imorgen, klokka 09.00! Men jeg har ikke lyst til å ta meg fri bortimot en hel arbeidssdag, for å levere enn forbanna anmeldelse som bare blir henlagt uansett! La fra meg ett par gloser før jeg gikk!

Ringer nok de imarra også for å høre om vi som faktisk er ÆRLIGE har en mulighet til å kunne snakke med Politiet for å få en fortgang i det her!

Det frister ikke kjøre uten låsesylinder lenge, heller ikke med masse kabler i bilen og UTEN STEREO!

Hvordan tror de at vi skal få tilltro til Politiet!?!?!? : bh :: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sure er at du ikke får dekt en krone fra forsikringa uten at du har anmeldt det. Jeg hadde krevd at de kom og tok fingeravtrykk med en gang det hadde skjedd. Går ikke ann å ha så "mye" å gjøre og at de ikke har folk på vakt.

Tro meg. hadde du stått på nevnte bensinstasjon og burna litt så hadde de vært der innen 10 min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jævlig surt da!

Rolf: Det er paradokset ja... det er mye bedre å ringe å si at det er noen som burner/sladder hvis du trenger hjelp. Da kommer de med en gang...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da tar de deg isteden for å ringe inn falsk melding...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere får betale litt mer skatt sånn at området deres har råd til mer politi da vettu..

Fra tåpelig kommentar til litt mer alvor..

 

Får jeg spørre hvorfor bilen stod parkert utenfor en bensinstasjon?

Kanskje på tide å vurdere å stille krav til de som leverer alarm om de ikke dekker selve dørlåsen?

 

Kjipt å ha innbrud i bilen, men når skadene ikke var mindre så skal du vel anse deg selv som heldig..

 

Dessuten, sikker på at det var polakker?? Den nye trenden er jo at de like gjerne tar airbagger like gjerne som bilstereo..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rolf: Ja, jeg skal anmelde det, men Politiet har jo ikke tid til meg! :( Jeg ringte politiet før jeg tok å lukket opp bildørene, så at det var ribbet, men neida.. De sa vi skulle ta det dagen etter! Og idag så har jeg hatt bilen på verksted, så nå har det vært mange folk som har tatt rundt på bilen.. : rolleyes

 

Ben: Den shellstasjonen der er "møtepunktet" mellom Sarpsborg,Fredrikstad og Råde og ligger rett ved siden av E6.. Er stor parkeringsplass der som mange Trailere også tar seg pause på.. Har pleid å parkert der når vi jobber i Moss eller den veien, for så å sitte på i firmabilen til arbeidssplassen..

Derfor jeg kan tenke meg at det er Polakkere er fordi det er så sinnsykt mange innom der(både trailere, personbiler, campingvogner\telt), og at jeg har hørt om flere innbrudd rundt om i distriktet med øst-europeere.. Skal ikke påstå det er de, men er en god mulighet for det..

 

Iallefall, de har dreti seg ut med at de ikke har fått med seg ISO kontaktene til spilleren(ligger igjen i dashen), mikrofonen(til høyttalerne som skal forsinke lyden), og fjernkontrollen! :nana:

Og ja, jeg var veldig heldig at det har vært profosjonelle, så ikke de har herpet bilen noe annent enn at de har tatt stereoen min..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ufattelig kjipt det her Kim :( Bilen din som er så strøken!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten så en skulle ha parkert en bil med et rått anlegg på en bensinstasjon på stekningen....

For så å parkere litt unna i en annen bil , og sitte å vente på kjeltringer :D

 

"Time to kick ass"....... jævla kjeltring pakk....

 

Nesten ikke vits i å anmelde, politiet har det altfor travelt med å huke inn (oss) folk som ligger 10kmt over....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er forjævlig at du skal måtte komme tilbake når du kjører til politivakta! Skulle ikke gått an... Har selv anmeldt opptil flere innbrudd i tidligere biler, aldri noe særlig "good will" å møte på "stasjon" iallefall. Den ene gangen krevde jeg at de tok fingeravtrykk iom jeg tydelig så møkkete fingermerker på tak, dør og inne i bilen. Det var med nød og neppe jeg fikk komme etter en ganske lang telefonsamtale. Når jeg omsider kom opp, tasset en kar ut etter 45 min med "pulverdåsa" si, børsta litt på bilen, tok et par kjappe avtrykk og forsvant, garantert inn for å kaste avtrykka rett i søppelbøtta ( var iallefall den holdningen jeg fikk inntrykk av der oppe ).

 

Det kjipe er jo at du, uansett anmeldelse eller ikke, ikke får igjen alt av forsikringa.. De dekker nok dørlåsen din og evnt skader på bilen, mens stereo og andre "løsøre" blir erstattet opp til 10.000 med mindre du har spesiell forsikring på dette ( maks 40% av bilens verdi ). Kjipt, men sånn er det desverre : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, er kjedelig det her.. Menmen, når folk aldri blir tatt etter innbrudd så er det jo god butikk for dem! : bh :

 

Har snakka med Dahles auto, og forsikringsselskapet idag, og fått de til å bestilt dørlås til meg, men det tar jo nesten 2uker før den kommer :(

Så dro vi til Politivakta idag også rett etter jobb, men idag var det faktisk folk der(!) men de var ikke villige til å hjelpe oss! De sa vi måtte sette opp en time for å anmelde!(Hvorfor sa de ikke det første gang vi ringte dit?!?) : bh :

Og man må såklart ta seg fri fra jobb for å rekke åpningstidene dems!

Jeg har ihvertfall mistet mye tillit til Politiet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri opplevd noe lignende. Sett deg ned og skriv en mail til politidirektoratet. Helt utrolig at det går ann å oppføre seg slik. Hver gang jeg har vært og annmeldt noe har de tatt tak i ting med en gang. Men er vel forskjell på politidistriktene tydligvis.

 

Lykke til videre uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rolf: Jo,takk for det,håper det ordner seg uten alt for mye tap! Burde nok kanskje skrevet en mail både til Politidirektoratet og lokalavisa.. Men hjelper nok ikke mye uansett.. Men får se om jeg får skrevet ned noe og sendt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ting kan ikke bli bedre om slike ting ikke rapporteres..

Politiet gjør en generelt god jobb basert på resursene de har til rådighet, når problemer kommer i fokus har de en tendens til å bli forbedret..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns politet gjør en veldig dårlig jobb, eller prioritering... Bedre og ta 16-17åringer på mopen som går 70 enn og ta folk for narkotika og innbrudd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk endelig anmeldt det idag da.. Så da er det bare å vente på deler og forsikringa..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.