Troms: (Hvordan søke om små skilt?)

Anbefalte innlegg

Hei! Noen som vet hvordan man gjør det når man skal søke om mindre skilt til å ha i frontspoileren, hva man skal skrive, hvordan gå frem ect? Så her om dagen at jeg har utsparing for mindre skilt, jeg så ikke dette da jeg ikke har sedd bakom skiltplaten!:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke helt sikker, men trur det er ulovlig med lite skilt? jeg vet lite eller ingenting som sagt;) bare noe jeg tipper;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Små skilt er kun låvlig på eldre am cars. pga ett eller annet. Du kan få disp om du søker men tror du må ha et godt poeng, å for at du skal få plass til det i fangern er ikke god nok tipper jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bilen din typegodkjent med stort smalt fremme er det bare å glemme det.

 

Man kan alltids søke, da med å skrive en liten tekst hvor man forklarer situasjonen, legger ved bilde av bil og utsparring som dokumenterer det du har skrevet, samt nevner om at du kan ta turen innom for visning av bil for nærmere ettersyn. :)

Leveres på nærmeste trafikkstasjon, behandlingstiden er vel opp til 3 uker. :)

 

Amcars er ikke spesifiks nevnt i lovteksten for skilt, det står kun at bil skal ha SS/SS, med unntak av bak der det kan monteres små dersom fabrikanten ikke har avsatt plass til større, samt noe om de som har fått godkjent lite tidligere (før/etter 2001 blant annet).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

man må vel kunne dokumentere at det enten av nostaligiske grunner, eller av en tekniske grunn, er en stor fordel med lite skilt. at motor går varm eller noe, noe som er nesten umulig å få bevist. Og det er lite sansyenlig at du får det igjenom når du har bytta en del som gjør at org. skilt ikke passer.

 

 

men noen får det jo til så lykke til skader ikke å prøve, de jeg veit om som har prøvd har reist på biltilsynet å snakka med de. kjenner 4 som har prøvd, en ha fått det til, det var på en lancia inergale evo verson den adde en veldig spesijell frontfanger som det var lite plass til skilt det var lufting over alt, han sa at skiltet dekket for mye av radiatoren så den gitt varm å hadde noe papirer fra et verksted på dette. han fikk lite. men der var også bilen tiltekt lite skilt fra begynnelsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

man må vel kunne dokumentere at det enten av nostaligiske grunner, eller av en tekniske grunn, er en stor fordel med lite skilt. at motor går varm eller noe, noe som er nesten umulig å få bevist. Og det er lite sansyenlig at du får det igjenom når du har bytta en del som gjør at org. skilt ikke passer.

 

 

men noen får det jo til så lykke til skader ikke å prøve, de jeg veit om som har prøvd har reist på biltilsynet å snakka med de. kjenner 4 som har prøvd, en ha fått det til, det var på en lancia inergale evo verson den adde en veldig spesijell frontfanger som det var lite plass til skilt det var lufting over alt, han sa at skiltet dekket for mye av radiatoren så den gitt varm å hadde noe papirer fra et verksted på dette. han fikk lite. men der var også bilen tiltekt lite skilt fra begynnelsen

 

 

Er orginal fanger på den da...men det er vel neppe grunn nokk tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Små skilt er kun låvlig på eldre am cars. pga ett eller annet. Du kan få disp om du søker men tror du må ha et godt poeng, å for at du skal få plass til det i fangern er ikke god nok tipper jeg.

 

ikke værså sikker på det, brodern gikk innom biltilsynet og spurte om scooter skilt til bilen sin (alfa romeo 156) så dro han til tromsprodukt og henta det, og tilbake og leverte inn fram skiltet, samme gjrde en kompis av meg og da skilter til en evo..

så tror nokk det er bare å spørre pent;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke værså sikker på det, brodern gikk innom biltilsynet og spurte om scooter skilt til bilen sin (alfa romeo 156) så dro han til tromsprodukt og henta det, og tilbake og leverte inn fram skiltet, samme gjrde en kompis av meg og da skilter til en evo..

så tror nokk det er bare å spørre pent;)

 

hmmmm.. d me skilt d alfa romeoen å evo'en, så trur æ faktisk di leveres me sånn lite skilt framme, d lille 4-kantige?

e vel ikje aille alfa romeoan som har stort skilt framme...

men e ikje heilt sekker...

 

Jonas: ka fan ska du me d her egentli ? :P se kult ut på jobb ? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere ikke godkjente små skilt foran og bak dere a ? ;)

 

Dårlig bilde av vognkort men..

 

15082007_001.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.