Anbefalte innlegg

Hei folkens. jeg lurte på om noen her har erfaring med å kjøre på 18" vinterdekk på a4 tq. Kjøpte meg netopp nye 18" sommerfelger med dekk, så jeg tenkte jeg skulle bruke de felgene som er på bildet av bilen min nå til vinter.

(Til dere som kjører på SNØVEIER og har erfaring med dette : sporer det mer med 18" enn om man kjører f.eks 16" med høyere profil?

 

håper å få noen inputs fra folk med peil.

 

kommer forøvrig snart nye bilder av bilen min, når den nye singleframen er lakket og resten av bodykitet er montert og lakket. tror det kan bli skambra! ( litt offtopic): rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folkens. jeg lurte på om noen her har erfaring med å kjøre på 18" vinterdekk på a4 tq. Kjøpte meg netopp nye 18" sommerfelger med dekk, så jeg tenkte jeg skulle bruke de felgene som er på bildet av bilen min nå til vinter.

(Til dere som kjører på SNØVEIER og har erfaring med dette : sporer det mer med 18" enn om man kjører f.eks 16" med høyere profil?

 

håper å få noen inputs fra folk med peil.

 

kommer forøvrig snart nye bilder av bilen min, når den nye singleframen er lakket og resten av bodykitet er montert og lakket. tror det kan bli skambra! ( litt offtopic): rock :

 

Felgene på bildet?

 

Jeg har kjørt 18" i mange år, og kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd, sporer ikke i det heletatt...

 

Nokian RSI var valget sist, men i år blir det Yokohama Ice track 225.40.198 på meg... Flere som har anbefalt det dekket, så da må jeg prøve...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjørt to vintre på 18 tom vinter og har aldri hatt problemer... kan være litt køddent når det er ekstremt slapsete, men var ikke veldig plaga av det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vis du liker å sladde osv ville ikke jeg anbefalt å hatt noen fine 18" å være redd for;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har et bile på galleriet mitt.,får ikke lagt inn profilbilde :(

meldte meg inn her i går.

men uansett, da går jeg for 18" vinter jeg også. takker for svar =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingenting i veien for å kjøre på 18" på vinteren. Det som kan være en fordel er å kjøpe dekk med en myk gummiblanding og som er beregnet for nordiske forhold. F.eks. Nokian RSI, Yokohama IG 20 eller IG 721. Michelin har også et men husker ikke betegnelsen på dette.

 

De aller fleste vinterdekk i dim 225/40x18 er mest beregnet for mellomeuropeiske forhold hvor det er mest bare våte veier. Det er ingen problem å kjøre på disse heller bare man bruker innsiden av hodet litt.

 

Jeg har prøvd Nokian RSI og det er det helt klart beste dekket jeg har kjørt på i denne dimmen. Koster til gjengjeld en god del mere enn mange andre dekk.

Har også kjørt en vinter på Dunlop Winter Sport. Litt hardere gummi, men åpent og grovt mønster som "graver/griper"seg bra fast.

 

Nå sist vinter kjørte jeg på Nankang SV-1. Ett rimelig dekk med overraskende bra egenskaper både på bar våt vei og på snø og slaps. Scoret høyt på tester de siste 2 årene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.