#1 Skrevet August 11, 2007 Har "ny" bil på vei, og vil gjerne starte bilholdet med en skikkelig behandling av vogna... Tenkte da på en teflonbehandling, eller evt tilsvarende.. Noen som vet\kan anbefale noen bilpleiefirmaer i området rundt Ulsteinvik\Ålesund? Tenker da kanskje fra Førde\Florø i sør til Molde i nord... Blir vel også en tectylbehandling, men om samme firma driver med det også spiller egentlig ingen rolle... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 11, 2007 Har Teflon på vaskerommet Har en kontakt i Ålesund som er sykt god til bilpleie og tar nok en bedre teflonbehandling på bilen din enn det dem som driver "butikk" gjør 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 11, 2007 Øyrane Bilpleie i Førde driver med teflon. Er et annet firma i førde som driver med Detech behandling også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 11, 2007 Aasen bilverksted driver jaffal med tectyl eller så gjør dem det også på hareid antirust hall som for også selger sykler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 11, 2007 Har Teflon på vaskerommet Har en kontakt i Ålesund som er sykt god til bilpleie og tar nok en bedre teflonbehandling på bilen din enn det dem som driver "butikk" gjør Ja, har hørt litt forskjellig om endel bilpleiefirmaer... Derfor jeg tenkte jeg skulle forhøre meg innpå her... Er vel samlet en viss ekspertise her.... En som driver litt for seg sjøl da? Eller bare en som er spesielt interessert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 11, 2007 Øyrane Bilpleie i Førde driver med teflon. Er et annet firma i førde som driver med Detech behandling også. Ja, har en nabo som har vært i Førde og fått det gjort, og det ser MEGET bra ut syns jeg.. Men har ikke spurt ka firma det var.... Spørs om jeg må ta et par telefoner etterkvart... Opererer ut fra Ijmuiden i Holland for tida, er heime om litt under tre veker, så får ta det da.. Får ikkje henta bilen før heller.... Tar det lang tid en slik behandling da? Må vel kanskje sette av en handlehelg for samboeren der nede da...... For liksom å forhandle litt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 11, 2007 Aasen bilverksted driver jaffal med tectyl eller så gjør dem det også på hareid antirust hall som for også selger sykler. Stemmer det... Det viste jo jeg... Har faktisk behandla passaten som jeg har no oppi Åsen...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 11, 2007 Teflonbehandling osv mener jeg er noe BS, men det er min personlige mening. Mye innen bilpleie bransjen er tull, ting for å lure forbrukere. F.eks reklamerer noen for "varm polering" for 400 kr ekstra. Lakken blir varm når man polerer med maskin, så ekstra penger uten ekstra jobb. Garanti på lakkforsegling? 5 års garanti, men rebehandling hvert år? For å ikke nevne at de bruker kjemikaler for 100 kr Mye av de store gutta driver sånn, men man kan egentlig ikke gjøre noe med det. Det er dessuten ikke bra for lakken å bli "stengt inne". Alle vet at lakk må puste, så hvorfor er lakkforsegling som stenger all luft ute så bra da? Derfor bruker jeg kun lakkforsegling som lar lakken puste, ikke noe teflon, ditech osv. Vet jeg kanskje blir skutt nå, men det er sannheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 11, 2007 Teflonbehandling osv mener jeg er noe BS, men det er min personlige mening. Mye innen bilpleie bransjen er tull, ting for å lure forbrukere. F.eks reklamerer noen for "varm polering" for 400 kr ekstra. Lakken blir varm når man polerer med maskin, så ekstra penger uten ekstra jobb. Garanti på lakkforsegling? 5 års garanti, men rebehandling hvert år? For å ikke nevne at de bruker kjemikaler for 100 kr Mye av de store gutta driver sånn, men man kan egentlig ikke gjøre noe med det. Det er dessuten ikke bra for lakken å bli "stengt inne". Alle vet at lakk må puste, så hvorfor er lakkforsegling som stenger all luft ute så bra da? Derfor bruker jeg kun lakkforsegling som lar lakken puste, ikke noe teflon, ditech osv. Vet jeg kanskje blir skutt nå, men det er sannheten. Dette er veldig mulig det stemmer, veldig greit å få slike innspill også... Har til no berre hørt positive ting om denne typer behandling, men forstår tankegangen din... Betyr det at en skikkelig omgang av en passe erfaren polerer som meg, med de rette produktene, kan oppnå samme resultat, om ikkje bedre? Men så er det det med tid da.... Nytt hus, gravid samboer og altfor mange arboppgaver.... Men er fristende å prøve sjøl då ja... En fremgangsmåte og produkter å anbefale? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 11, 2007 Dette er veldig mulig det stemmer, veldig greit å få slike innspill også...Har til no berre hørt positive ting om denne typer behandling, men forstår tankegangen din... Betyr det at en skikkelig omgang av en passe erfaren polerer som meg, med de rette produktene, kan oppnå samme resultat, om ikkje bedre? Men så er det det med tid da.... Nytt hus, gravid samboer og altfor mange arboppgaver.... Men er fristende å prøve sjøl då ja... En fremgangsmåte og produkter å anbefale? Selvfølgelig, en sånn behandling kan være bra også. Hvis jeg hadde vært deg, ville jeg levert bilen til rubbing og polering, så kjøper du deg en bra lakkforsegling selv (Meguiars # 21. Syntetich sealent) og legger på den rett etter at du får igjen bilen. Uten sikkelig maskin, så er det vanskelig å oppnå like resultater som en bilpleier. VAG har som kjent, veldig hard klarlakk. Bare kom med spørsmål om du lurer på noe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 11, 2007 Selvfølgelig, en sånn behandling kan være bra også. Hvis jeg hadde vært deg, ville jeg levert bilen til rubbing og polering, så kjøper du deg en bra lakkforsegling selv (Meguiars # 21. Syntetich sealent) og legger på den rett etter at du får igjen bilen. Uten sikkelig maskin, så er det vanskelig å oppnå like resultater som en bilpleier. VAG har som kjent, veldig hard klarlakk. Bare kom med spørsmål om du lurer på noe.. Ok... Leste en plass innpå her om ei maskin som en får kjøpt på mekonomen, eller var det bilekstra: klø : En topads-maskin eller noe? Skal denne sealeren legges på for hånd, eller skal den poleres med maskin? Og hvordan er det med vasking i ettertid? Skal man kun spyle av og vaske med shampo, eller kan man bruke noen form for rensemiddel\avfetting for å bli kvitt saltbelegg\asfaltstøv etc...? (Vasker ALDRI bil i maskin) Tar spm her jeg, og ikkje pr PM om det er greit? Kanskje flere litt grønne på akkurat dette innpå her som også lurer... Takk for raske svar og gode innspill:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 11, 2007 Ok... Leste en plass innpå her om ei maskin som en får kjøpt på mekonomen, eller var det bilekstra: klø : En topads-maskin eller noe?Skal denne sealeren legges på for hånd, eller skal den poleres med maskin? Og hvordan er det med vasking i ettertid? Skal man kun spyle av og vaske med shampo, eller kan man bruke noen form for rensemiddel\avfetting for å bli kvitt saltbelegg\asfaltstøv etc...? (Vasker ALDRI bil i maskin) Tar spm her jeg, og ikkje pr PM om det er greit? Kanskje flere litt grønne på akkurat dette innpå her som også lurer... Takk for raske svar og gode innspill:tilber: Tror det er bilextra som har en "cyclo" maskin, eller tohoders som man kaller den. Den er fin til å legge på polish og voks, men ikke noe særlig til rubbing, da blir en for svak. Til rubbing, er det mest med en rotorisk maskin, som går bare rundt. De har en ok maskin på thorsov osv, som heter best tool, koster vel 299,-. Faren med en slik maskin, er at det er lettere å brenne lakken, noe nybegynnere må være mer forsiktig med. Og ikke gå over 2000 rpm. Sealeren legges på for hånd, så skal den tørke i ca 1 time, så bare fjerne med en microfiber klut. Bare vaske med vanlig shampoo og svamp/vaskehandske. Helst unngå avfettning osv, da dette fjerner lakkforseglingen etterhvert. Bare ta spm her, null stress 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 12, 2007 Er clas ohlson som selger denne "gode" billig maskina i gotech er samme maskina som en mye dyrere bare med et billig merke etikett. (Vis jeg ikke tar feil) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...