Rabattavtale Mekonomen Trondheim

Anbefalte innlegg

Har handlet en del bildeler på Mekonomen i det siste og vist medlemskortet i den tro at jeg da har fått 27% rabatt som det står i rabattavtaletråden at vi har. Helt tilfeldig tok jeg å regnet over noen kvitteringer her en dag og fant ut at jeg bare hadde fått 15% rabatt. I dag da jeg var der konfronterte jeg dem med dette og svaret var at denne avtalen hadde blitt endret for lenge siden. Pga vi fikk handle delene billigere enn det verksteder/grossister fikk. Ny rabatt var 15% og den hadde alle bilklubbene nå. Er det noen i lokallaget eller styret som har hørt nå om dette? Finn som hadde ingått denne avtalen på vegne av Mekonomen hadde sluttet til jul. Det vil kanskje ikke være så dumt om partneransvarlig eller noen fra styret i lokallaget tok seg en prat med Mekonomen og fikk reforhandlet denne avtalen? Dersom Mekonomen skal være på denne måten så finnes det andre bildelkjeder det går an å skaffe seg rabattavtaler hos.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer det at rabatten har blitt endret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke ifølge tråden som ligger ute: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=28647

27% rabatt på alle varer (utenom kampanjetilbud) mot visning av medlemskort!

Kanskje på tide å oppdatere tråden dersom det er slik at avtalen har blitt endret.

 

Uansett vil det kanskje være en idè å ta en prat med dem? Var ny sjef der å han virket ganske grei å ha med å gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke ifølge tråden som ligger ute: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=28647

27% rabatt på alle varer (utenom kampanjetilbud) mot visning av medlemskort!

Kanskje på tide å oppdatere tråden dersom det er slik at avtalen har blitt endret.

 

Uansett vil det kanskje være en idè å ta en prat med dem? Var ny sjef der å han virket ganske grei å ha med å gjøre.

 

Jeg nekter å tro at verksteder ikke har mer enn 27% på deler i den bransjen der. De tjener nok godtnok selv om vi får tilbake den gammle avtalen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo bare en ting å gjøre; Slutt å handle der ;) Dette er tatt opp før med nevnte agrument i retur..

 

Finnes jo andre alternativer som feks Romnes. Går jo an å forhandle en avtale med de, men det avhenger jo av avtalen blir brukt fremfor mekonomens avtale. Jo mer den blir brukt, jo mer rabatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags argument er det egentlig at "vi får delene billigere enn verksteder"? Det er vel verkstedene som har en for dårlig avtale da, ikke klubben som har en som er for god..

 

Generelt, å være gnien med rabattene til en så spredt og uavhengig kundemasse som en forening/klubb taper de bare på i det lange løp, det finnes mange alternativer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags argument er det egentlig at "vi får delene billigere enn verksteder"? Det er vel verkstedene som har en for dårlig avtale da, ikke klubben som har en som er for god..

 

Generelt, å være gnien med rabattene til en så spredt og uavhengig kundemasse som en forening/klubb taper de bare på i det lange løp, det finnes mange alternativer..

 

Nettopp dette jeg også mener. Sa det til dem i dag også, at det finnes mange andre bildelekjeder det går an å få til avtale med. Jeg tror at klubben sine medlemmer kommer til å handle på den plassen der vi får en best mulig avtale. Den gamle avtalen på Mekonomen med 27% rabatt var en bra avtale, men ikke så bra at ikke andre kunne skaffe billigere. Ikke tapte dem penger på den heller. Argumentet demmers om at verksteder/grossister klaget holder ikke mål i hele tatt spør du meg. Dem får forhandle sine egne avtaler istedenfor å være misunnelig på hva andre har ordnet seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har så vidt prata med Romnes ang dette, og det var ingenting i veien for å forhandle frem en rabattavtale der. Kan jo godt ta en prat med gutta nedpå der på vegne av lokallaget, om det er av intresse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

O.T

*host* når får vi medlemskort da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann! Har snakket med sjefen og vi fortsetter med 27% på mekonomen! Er ikke det helt greit da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom de legger inn den rabattsatsen slik at vi automatisk får den rabatten når vi viser medlemskortet så kan vi jo kanskje fortsette samarbeidet. Ser dem legger inn vag som kunde når vi viser medlemskortet. Kanskje vi kunne fått dette skriftlig til lokallaget også? Eventuellt på hvilke varer denne rabatten gjelder og hvilke varer den ikke gjelder på. Er dritt lei av sånne løse avtaler som må diskuteres hver gang man handler en ting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Perfekt om vi får beholde den 27%'en!! Men da må den som Thomas skriver komme automatisk uten noen som helst diskutering.. Rammebetingelsen bør være i boks og være klare og gode! Slik at alle kan gjøre nytte av avtalen og vite hva den omfatter og ikke..

 

Mekonomen er forøvrig en kjempe grei butikk å handle med, skaffer de aller fleste deler over natten :)

+ at de også forhandler en hel del masse kosmetikk osv..!! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom de legger inn den rabattsatsen slik at vi automatisk får den rabatten når vi viser medlemskortet så kan vi jo kanskje fortsette samarbeidet. Ser dem legger inn vag som kunde når vi viser medlemskortet. Kanskje vi kunne fått dette skriftlig til lokallaget også? Eventuellt på hvilke varer denne rabatten gjelder og hvilke varer den ikke gjelder på. Er dritt lei av sånne løse avtaler som må diskuteres hver gang man handler en ting.

 

Hvis den vidreføringen av avtalen er akkurat den samme som før så skal vi ha 27% på alt. En variabel rabatt går alltid i selgers favør. Av erfaring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avtalen gjelder slitedeler, de fleste butikkvarer(ikke skibokser,stereo b.l.a.). Vær nøye med å vise frem medl. kort. . Ta kontakt med mekonomen for spørsmål. En del varer tas igjennom andre kanaler enn mekonomen, da kan ikke bestandig 27% gis.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vi fortsatt 27% rabatt på Mekonomen?

 

(Denne tråden er gammel)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å ta en telefon eller sende de en mail det Kenneth. :)

(Jeg vil tro det, og jeg har gode erfaringer med de)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var og handlet 12 liter castrol edge pluss oljefilter for noen uker siden. Regnet ut at jeg hadde drøyt 30% rabatt da... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann=) et lite forslag..

Ka me AutoproductsNord på tiller??

har idag diverse rabbater der gjenom jernbanens motorklubb=)

kan no ha vært en mulighet det=) og de er mye bedre på deler enn de på mekonomen, og bedre service enn mekonomen=)

og der er det rabbater på alt untatt sparco

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne sikkert hørt litt med AutoProductsNord. Nå har ikke jeg noe kjennskap med de. Da de fleste delene jeg handler blir på mekonomen. Og jeg har alltid fått rundt 25-30% rabatt der, uansett hva jeg handler. Du har ikke muligheter til og høre med de da Bjørn Steffen?

Forresten, hvor mye rabatt er det i JBMK? Var inne på tanken med og melde meg inn, men ble ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rabatten gjelder fortsatt, vel og merke mot fremvisning av medlemskort. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gode saker dette! : ja :

Jeg har iallefall inntrykk av at dette er en av de bedre samarbeidspartnerene (type kjede) VACN har.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket pris på hengerfeste til Caddyen og da fikk jeg 10% rabatt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket pris på noe takstativ-greier, og da var det null rabatt å få..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trynefaktoren som slo til der, Eivind? :D

Du er jo så vanskelig av deg.. hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sikkert litt forskjellig svar avhengig hvilken butikk og hvilken medarbeider du treffer.

 

Hvilke Mekonomen butikker/verksteder har dere brukt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.