Anbefalte innlegg

Leter etter hidden på trimkammer til AAN, har klart å finne hidden for AAN kammer.

Innsug; Open 3° AfterTDC, closes 25° ABDC

Eksos; Open 42° BeforeBDC, closes 9° BTDC

 

Noen som har hidden på RS2 & 7A eksos kam, og eventuelt innsugs kam. Regner med at man bare bytter eksos kam, eller ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hidden på de men har prøvd på S2 med 26/27 turbo og mtm program. Den ladet ca 500 omdr tidligere ved bytte til 7A eksoskam. Hjelper å bytte innsugskammen også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

7A kammer altså. Trenger jeg noe mer, eller er det bare å montere på kammene ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eksoskammen passer rett i. Siden du har S6 så har du sikkert kamakselføleren framme på innsugskammen og da passer denne rett i også. De første modellene av AAN motorene hadde kamføleren bak i uttaket for fordeleren(3B). Tannhjulet på innsugskammen passer da ikke med tannhjulet på kamføleren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir det med bunndrag med original K24 snurre, originalkam kontra 7A ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd på min, lader tidlig. Har ikke så mye for seg med K24. Den lader så tidli uansett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva da med rs2 snurre? Og ikke minst, hva koster sånt no`?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke byttet selv, men har sett flere eksempler fra gutta i USA med samme konklusjon:

Ikke bytt innsugskammen, da blir den dauere på lave turtall pga. overlapp.. (og gir dårligere lading)

 

Sikkert ikke så merkbart på større turboer som puster bedre og uansett har 'nok' å guffe på med, men jeg er overrasket over at du fikk positiv erfaring med dette, Lasse!

 

Strengt tatt skal du modde software når du bytter kam, men det går nok.

Siden bilen din sikkert begynner å få noen km, hadde jeg nok tatt jobben med å bytte hetter og løftere.. Ny toppdekselpakning er selvfølgelig et 'møst'!

Ta evt. kontakt med Mihnea i Belgia hvis du trenger en modifisert utgave av chippen din, Ca2!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bjørn, har du snakket noe med Mineha? Vet du hva han tar for en chip?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har begynt å få ventiltikking, så da jeg nok bytte ventilløftere (dvs koppen?).

I den forbindelse må jeg jo ta av kammene, derfor lurer jeg på om det ikke kunne være lurt å bytte kam(mer) samtidig.

Har også hørt at men bare bytter eksoskam, men har hørt litt forskjellig anngående RS2 og 7A eksoskam.

 

Bjørn Eirik; Hetter?? Mener du ventil tettninger ?

 

Bjørn Eirik; Modifisert chip?? Jeg er kjempe fornøyd med min chip, bilen går skikkelig bra. Bare synd den blir så altfor for varm, da forsvinner endel av puffen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skrive under på at den går bra. Greit med 1,14 i rundetid på rudskogen med 85 kg nordlenning på sia, det er jo en usenket avant!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skreiv ingenting om positiv erfaring, bare at jeg hadde prøvd. Hadde hatt stor turbo på og gadd ikke bytte kammene når jeg satte på K24 igjen

 

 

QUOTE]Opprinnelig postet av Bjørn Eirik Ødegård

Har ikke byttet selv, men har sett flere eksempler fra gutta i USA med samme konklusjon:

Ikke bytt innsugskammen, da blir den dauere på lave turtall pga. overlapp.. (og gir dårligere lading)

 

Sikkert ikke så merkbart på større turboer som puster bedre og uansett har 'nok' å guffe på med, men jeg er overrasket over at du fikk positiv erfaring med dette, Lasse!

 

Strengt tatt skal du modde software når du bytter kam, men det går nok.

Siden bilen din sikkert begynner å få noen km, hadde jeg nok tatt jobben med å bytte hetter og løftere.. Ny toppdekselpakning er selvfølgelig et 'møst'!

Ta evt. kontakt med Mihnea i Belgia hvis du trenger en modifisert utgave av chippen din, Ca2!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting med kammer er jo å installere justerbare kamdrev. Vet ikke om det er noen her med erfaring fra dette, men har lest i diverse faglitteratur at det kan være noe å hente på dette. Det vil iallefall tillate optimalisering av de kammene man har. Men som alt annet bør vel softwaren endres samtidig. Vi trenger flere flinke mappere her i landet!

 

J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Johan Heide

Bjørn, har du snakket noe med Mineha? Vet du hva han tar for en chip?

Tja.. Snakket og snakket.. Han er i hvertfall ikke vanskelig å få kontakt med, men jeg tror nok ikke han klarer å optimalisere uten å sitte i bilen.. Han var nylig i USA og gjorde en trimmings-marathon, og uten å skulle love noe hverken den ene eller andre veien, tipper jeg han tok en 5-8 lapper for jobben ved å gjøre optimaliseringen på veien.. Kanskje vi kan greie å skrape sammen nok folk til at han gidder å ta seg en tur hit, ellers kan vi kanskje heller arrangere et besøk med tilhørende Nordschleife-tur? *drømme-drømme*...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Cato Andersen

Bjørn Eirik; Hetter?? Mener du ventil tettninger ?

 

Bjørn Eirik; Modifisert chip?? Jeg er kjempe fornøyd med min chip, bilen går skikkelig bra. Bare synd den blir så altfor for varm, da forsvinner endel av puffen.

 

Hehe.. Ja, jeg tviler ikke, men det er ikke sikkert (les: du får sikkert ikke..) du får max ut av den uten å modifisere programvaren. Dette henger veeldig sammen..

 

Varm? Hele motoren, eller innsugsluften? Termostatene til VAG suger skikkelig,, nå er jeg på min tredje (ikke montert ennå, men likevel!!) på Nazze som ryker på kort tid.. Blir sent varm, og litt for varm i varmt vær.. Samme på cabben, den blir 'aldri' varm! Vet ikke hvorfor dette er så vanlig på VAG, har ikke noe problem med dette på Toyotaene mine, som kjører med samme termostat i årevis..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Johan Heide

En annen ting med kammer er jo å installere justerbare kamdrev.

J

 

ECS-tuning og Tresko-Hans har slike. Sikkert Tommy S også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lasse Ragnhildstveit

Skreiv ingenting om positiv erfaring, bare at jeg hadde prøvd. Hadde hatt stor turbo på og gadd ikke bytte kammene når jeg satte på K24 igjen

 

Haha! Skjønner!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Eirik Ødegård

Varm? Hele motoren, eller innsugsluften? ...

Kjølevannet er aldri noe problem, alltid på ~92°

MEN når man presser motoren blir det utrolig hett under panseret, sikkert pga restriktiv eksos (inkl turbo), for liten turbo (les: mye varmluft), håpløst plassert intercooler...

 

MEN hva har alt dette med trimkam å gjøre...:confused: hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.