VACN Nordmøre @ VACN Bergen 2007

Anbefalte innlegg

Ja, da var det igjen tur til Bade land :)

 

Og vi ifra Nordmøre måtte jo ta oss en tur til Norges kanskje hyggeligste campingplass !

 

Her er gjengen som dro nedover, fra venstre : Tor Håkon, Bjørn Even og Torunn, Jens (Peder?) og meg (Helge) bak kameraet (noe som forøvrig det kanskje ble litt mye av)

 

VACNNordmreVACNBergen2007006.jpg

 

Her er meg, forøvrig på turen tilbake (eneste jeg fant)

 

VACNNordmreVACNBergen2007064.jpg

 

Det hele begynte med at vi måtte inn på Hurtigruta. Noe som er umulig om du ikke skrur opp senken litt. Planen var jo å skru ned når jeg kom til Bergen, men det var så mye vann der at jeg rett å slett ikke fikk til det. Så det ble Allroad Stuk på 3`ern =/

 

Her er Noen bilder ifra ombordkjøring :

 

CIMG0333.jpg

 

CIMG0334.jpg

 

CIMG0332.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med en gang vi kom på Hurtigruta så begynte vi å spille kort, og Tor Håkon har her nettopp fortalt om hvor god han er i alt kort spill. (allerede når jeg så smilet skjønte jeg at noe var feil)

 

VACNNordmreVACNBergen2007001.jpg

 

Det skulle senere vise seg å være en eneste stort forsøk på å tåkelegge sannheten. Dette resulterte da i ertesuppe rundt hele jævla båten.

 

VACNNordmreVACNBergen2007003.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kom vi endelig etter anslagsvis 70 runder med amrikaner, en del pils og annet kvalitets alkohol samt en hel masse søvn i en berg og dalbane aktig båt tur til Bergen.

 

Bergen lå der duggfrisk som dere ser.

 

VACNNordmreVACNBergen2007004.jpg

 

Vi merker oss også at måkene i Bergen var MYE større enn de her hjemme på Nordvestlandet...

 

VACNNordmreVACNBergen2007007.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen bilder ifra inne på Hurtigruta (ser nå at vi har tatt særdeles lite bilder fordelt på 4 kamera så vi stiller litt amputert i denne tråden egentlig)

 

VACNNordmreVACNBergen2007012.jpg

VACNNordmreVACNBergen2007011.jpg

 

Og ett oppstillings bilde, på oppstillingsplassen. Desverre sto det INGEN å ønska oss velkommen i år heller..... Jeg blir deprimert helt til kvelden som vanlig. Jens sin Jetta, Bjørn Even sin Passat og min sin G3 Allroad/Cross Contry

 

VACNNordmreVACNBergen2007014.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ble det kveld etterkvart, etter at vi hadde løpt rundt i byen kliss våte på leiting etter Paraplyer. Måtte bruke bena, da byen er MYE større enn hva vi er vant til. Tror vi har 3 lyskryss og 3 rundkjøringer hjemme..... Men uansett ; UTROLIG vanskelig å få tak i paraplyer i Bergen!!! Og selvfølgelig var vi innom Dolly oppi det hele.

 

Når kvelden kom, så hadde vi jo smakt litt på det vi tok med oss hjemmeifra da. Det resulterte i at jeg ble James Bond (Til venstre) og skulle ut å dokumentere innholdet i vogna. Så sikkert lurt ut

 

VACNNordmreVACNBergen2007015.jpg

 

Og her er noe av innholdet. Resten er konfisidensielt (kan umulig være korrekt skrivemåte men)

 

VACNNordmreVACNBergen2007020.jpg

 

Vi møtte forresten en Bompi Bjørn der ute i mørket også

VACNNordmreVACNBergen2007030.jpg

 

Som dere ser var bjørnen nettopp angrepet av en vampyr på halsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så kom det en helt ny dag, etter den forige.

 

Da satt de uvitende ute å spiste mens de diskuterte hvordan man best kunne drepe veps.

 

VACNNordmreVACNBergen2007034.jpg

 

Noen skulle prøve å stirre de ihjel på denne måten :

VACNNordmreVACNBergen2007037.jpg

 

Samt det å lure den inn nært på seg, mens man later som om man spiser. Her er kun kvikke, raske og opplagte folk egnet.

VACNNordmreVACNBergen2007040.jpg

 

Så argumenterte vi ifra Nordmøre med "Sugar Suprise" som vi kaller den. (lokker vepsen ned i trange "bobi trappa" beholdere)

VACNNordmreVACNBergen2007041.jpg

 

Men søringene mente at ATOM KRIG var mye mye bedre

VACNNordmreVACNBergen2007044-1.jpg

Det dumme med ATOM KRIG er dog ringvirkningene

VACNNordmreVACNBergen2007043.jpg

 

Vet ikke om vi fikk telt opp alle vepsene vi tok men? Mulig Oslo gutta vet dette da de satt ringside med læpp tåpp og noterte flittig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holdt på å glemme frokost bordet gitt!!!!

 

VACNNordmreVACNBergen2007053.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gutta ifra Bergen var skeptiske helt i begynnelsen, dog tydelig imponert.

VACNNordmreVACNBergen2007070.jpg

 

Men Bjørn Even tok vel litt hart i med mygg bomba som dere ser røykskyen av i bakgrunnen......

VACNNordmreVACNBergen2007071.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men, nå må jeg legge meg å sove. Jeg skal på jobb i morgen bitti :)

 

Jeg får prøve å oppdatere reisebrevet litt mer og hyppig framover. Men det ble latterlig lite bilder ifra vår sin side. Så det er litt skralt. Men tror vi har minst ett minnekort til en plass?? Anyone?

 

Uansett så hadde vi en kjempefin tur og vi storkoste oss på treff i Bergen.

 

Og som vanlig etter treff..... ædda bædda til dere som ikke var med =) Håper dere blir med neste gang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir Bergen neste år å på meg ja:) å da skal jeg prøve å huske hva som skjer på kvelden å;) For det husker jeg veldig lite av nå;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir Bergen neste år å på meg ja:) å da skal jeg prøve å huske hva som skjer på kvelden å;) For det husker jeg veldig lite av nå;)

 

Hæ? Jeg kan ikke skjønne det? Du var jo veldig våken så det ut til..... =)

 

Tor Håkon skulle bevise at man kunne svelge en flamme.....

VACNNordmreVACNBergen2007083.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe:) Da var det nok bilder av meg på denne turen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.