Anbefalte innlegg

er det noen plass rundt stavanger som har denne?

 

kan mann fylle dette på en vanlig bil egentli? hva er forskjelld på denne og vanlig 95?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei dette kan man ikke bruke på vanlig bil.....Etter som jeg har forstått så må bilen bygges om for å kunne kjøre på dette.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei dette kan man ikke bruke på vanlig bil.....Etter som jeg har forstått så må bilen bygges om for å kunne kjøre på dette.....

 

Spørs hvordan man bruker det. :)

 

Står et par tråder elles i forumet her. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..og på en 2.8 12v V6 som trådstarter har har jeg kjørt med 50-60% E85 og resten bensin, og det funker helt knall. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen plass rundt stavanger som har denne?

 

kan mann fylle dette på en vanlig bil egentli? hva er forskjelld på denne og vanlig 95?

 

Statoil på forus har E85. Du kan bruke dette på an vanlg bil i noen tilfeller: Etanol tærer på noen typer gummislanger og enkelte typer bensinpumper, så disse må du skifte, du må ha høyere kompressjon for å dra nytte av E85, enten ved å få tak i høykomp stempel, plane av toppen, eller viss du har turbobil, øke turbotrykket. Du må tilføre motoren din ca 38,9 prosent mer drivstoff (du vil uansett ikke øke forbruket mer enn ca 20 prosent pga økt vridmoment og effekt, så du gasser rett og slett mindre), dette gjør du ved å øke trykket med en bensintrykksregulator eller å forlenge åpningssignalet til dysene. Du må også gi motoren mer fortenning.

 

Noen av forskjellene på E85 og vanlig 95 oct er: E85 er en blanding av 85prosent etanol og 15 prosent bensin, den har oktantall på 101-104 ron.

 

Noen sier du også kan blande 20-40 prosent e85 med vanlig bensin for å øke effekten. Dette kan visstnok gjøres på alle biler, men det tør jeg ikke garantere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har testa litt no med ca 50 - 50 blanding. kan ikke si at jeg merka noe spess på ytelse. men det ble en helt annen lukt av eksosen.. ganske skarp... etter en tur til kr-sand og tilbake så vil jeg tørre og innrømme at forbruket gikk opp ca 1-1,5 dl.. men men... noen andre som kjører på dette da???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter og testet litt med blandings forholde mellom 95 blyfri og e 85 på bilen min, så kom jeg frem til: 2,8 v6 liker absolutt ikke ren e 85! men med ca 50/50 blanding så går d jo ganske greit.. det tilsvarer jo ca 10 kr ltr for bensin. bruker ikke noe spes mer da!

 

men men,. det er mitt syns pungt på dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.