#1 Skrevet August 25, 2007 Tok på meg litt av et oppdrag denne helga... Fikk en telefon får en stund tilbake om jeg ville ta på meg å polere en Audi, tja, det kan jeg vel sa jeg og avtalte et møte får å se på bilen... Så at denne bilen trengte skikkelig makeover så fort jeg fikk øye på den... Mannen som eier den jobber på lastebilverksted, så jeg tror at alle vask som har skjedd på denne bilen er med sterke kjemikalier beregnet på lastebiler. Vel, noen bilder får å vekke interessen deres: Bilen da den kom Ikke bortskjemt med glans og dybde igrunn. Men ting skjer da, (2 runder lakkrens med M86 og ullpute) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 25, 2007 Ser lovendes ut dette her:D sleng opp flere bilder:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 25, 2007 Ja du har gjort en bra jobb Kristian, så ikke hvordan bilen var før. men ser nå at det er en stor forskjell fra før og til det resultatet jeg så nede hos deg..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 25, 2007 blir moro og se før og etter bilde når du er ferdig:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 25, 2007 Veit ikke helt hva jeg skal kalle dette, men bilde får tale for seg selv. Ser ut som noen har lekt med stålull... Klarer ikke få bort alt av riper slik jeg vil Da hadde jeg nok måtte våtslipe hele bilen...men men..det ville tatt ei uke til minst. Litt forskjell kansje? Siste bilde i dag, et bilde av sia som også ble behandla med M86 og gul pute. Morgendagen byr nok på en runde til med ull og lakkrens på taket desverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 25, 2007 helt utrolig hvor stor forkjell det er, har vel ikke lyst til og ta bilen min og?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 25, 2007 Syns du har gjort en veldig god jobb sålangt. Imponerende hvor matt man klarer å få lakken etter vask Stå på! Gleder meg til å se videre på dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 25, 2007 Meget bra resultat her! Kun brukt hånd eller brukt maskin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 25, 2007 Meget bra resultat her! Kun brukt hånd eller brukt maskin? Denne bilen hadde man nok ikke klart å redde med håndmakt, så bruker maskin. Bare lakkrensa bilen i dag, så resten av "finpuss" og sealer skjer i morgen. Stian Karlberg: Tar du turen nedover til østlandet så er det mulig det..hehe... Hadde faktisk en bil fra Bergen her i ferien, en Honda Accord TypeR Kai Oskar Jægersen: Ja, helt utrolig at folk klarer å få til dette... Hadde et nesten tilsvarende utgangspkt på en BMW 5-serie for et års tid tilbake, og den bilen hadde bare blitt vaska i børstemaskin siden den rulla ut av butikken. Er første gang siden jeg starta litt mer aktivt med polering at jeg faktsik har angra meg får å tatt på meg jobben..men men, morro når det er ferdig da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 25, 2007 [ Stian Karlberg: Tar du turen nedover til østlandet så er det mulig det..hehe... Hadde faktisk en bil fra Bergen her i ferien, en Honda Accord TypeR Lover at det er verdt turen, Kristian er en perfeksjonist når det gjelder polering. Forrige uke når jeg skulle på lokalmøte, spurte jeg han om hadde ville være med å se. Da kom han hjem til meg ca 2 timer før vi skulle dra og dro på et lag med polish på bilen før vi skulle på møte... Er det dette man kaller SERVICE? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 26, 2007 HMMM jeg kommer jo fra Kragerø i Telemark så jeg er jo ikke så langt unna når jeg er hjemme på ferie: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 26, 2007 Bilen min hadde trengt en heidundranes behandling.. Tar du mye for detta eller ? Gjerne PM.. Jeg bor også på Østlandet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 26, 2007 Hvor på østlandet holder du til? Har du tid og lyst (og ikke minst snakk om pris) så kan du få lov å prøve deg på min også. Men med tanke på at det kun er 1 uke til rudskogen så sliter jeg/vi/du vel litt med tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 26, 2007 Da var jeg endelig ferdig med denne bilen etter nesten 15 timers arbeid, slit banning og frustrasjon. Må si det ble litt glans i denne bilen, heldigvis. Rakk ikke få ut bilen før sola forsvant bak granleggene, men uansett, man ser da glansen i bilen... Sånn gjenerelt er jeg bare passe fornøyd med bilen...Er alfor mye riper og dritt som jeg ikke har fått bort...men å lakkrense et tak 4 turer med komboen M86 og lammeull, skulle man ikke trenge å gjennomføre på en bil meiner jeg...men men Se om jeg rekker å få noen bilder i sola i morgen... Stian Karlberg: Nei da er man ikke langt unna, selv om jeg bor nesten 4 timer lenger nord...hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 26, 2007 Upåklagelig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 14, 2007 .......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.....UUUUUUUUUUUUTROLIG BRA...!!!!!!!!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 15, 2007 Nyyyydelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 15, 2007 Helt sinnsykt! Utrolig bra resultat Kan du fortelle litt om hvordan du går over et område med lakkrens, polish og hele rekka for å oppnå et slikt resultat? Har aldri brukt lakkrens, så hadde vært lærerikt og vite Hvilke teknikker bruker du på poleringsmaskinen? Er det noen hastigheter som er mer anbefalt enn andre? Poleringsmaskiner som selges på biltema - er dem fyfy? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 15, 2007 KULT! For et sinnsykt resultat! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 16, 2007 Veldig bra. Selger du produktene du bruker også, eller er det kun jobber du tar på deg? Skulle hatt en shine på madammen sin GTi, men har liksom ikke orket å gå i gang med lesingen på hvordan det anbefales å gjøre dette her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 16, 2007 Ført og frems morro å lese at dere synes dette ser bra ut, slikt trenger jeg.... Uten skikkelig omdømme kan man ikke drive bilpleie... Driver ikke med dette på fult plan (enda, iallefall), så ikke like lett å få til et skikkelig omdømme... Uansett, morro å lese det dere skriver...takker så mye. Helt sinnsykt! Utrolig bra resultat Kan du fortelle litt om hvordan du går over et område med lakkrens, polish og hele rekka for å oppnå et slikt resultat? Har aldri brukt lakkrens, så hadde vært lærerikt og vite Hvilke teknikker bruker du på poleringsmaskinen? Er det noen hastigheter som er mer anbefalt enn andre? Poleringsmaskiner som selges på biltema - er dem fyfy? Kan se hva jeg får til, mulig jeg kan få satt meg ned å skrevet en liten how-to etterhvert...med litt forklaring. Når det gjelder den Biltema-maskina, da med to hoder, så funker denne helt greit får en hobby-pleier, som stort sett bare driver på sin egen bil. Men anbefaler at det brukes skikkelige pads, f.eks Cyclo orginal puter. Denne kan man ikke bruke til heavy lakkrens og korrigering, men bra på polish og voks. og mindre jobber. Veldig bra. Selger du produktene du bruker også, eller er det kun jobber du tar på deg? Skulle hatt en shine på madammen sin GTi, men har liksom ikke orket å gå i gang med lesingen på hvordan det anbefales å gjøre dette her. Jeg selger også Meguiars ja, så kan sikkert få satt sammen en grei pris til deg vil jeg tro. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 16, 2007 Supert resutlat, skal love deg at du skal få ta min bil etter vinteren:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 16, 2007 Jeg selger også Meguiars ja, så kan sikkert få satt sammen en grei pris til deg vil jeg tro. Supert. PM meg med info. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 16, 2007 utrolig bra resultat Hvordan fikk du bort de småripene (vaskeripene) i lakken? Har masse slike "kvervler" i lakken min og, men får de ikke bort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet September 22, 2007 Tok på meg litt av et oppdrag denne helga... Fikk en telefon får en stund tilbake om jeg ville ta på meg å polere en Audi, tja, det kan jeg vel sa jeg og avtalte et møte får å se på bilen... Så at denne bilen trengte skikkelig makeover så fort jeg fikk øye på den... Mannen som eier den jobber på lastebilverksted, så jeg tror at alle vask som har skjedd på denne bilen er med sterke kjemikalier beregnet på lastebiler. Vel, noen bilder får å vekke interessen deres: Hvor får man kjøpt denne lakkrensen? og hva behandler du med etterpå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...