#26 Skrevet September 3, 2007 Sprøyt på 2 komponent epoxygrunning:) Burde jeg ikke ha noe som beskytter mot steinsprang også? Tror jeg blir å lakke noen strøk med Sort bengalakk til slutt for å få en glatt "over"flate:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet September 3, 2007 Burde jeg ikke ha noe som beskytter mot steinsprang også? Tror jeg blir å lakke noen strøk med Sort bengalakk til slutt for å få en glatt "over"flate:) jo det burde du, men du spurte etter neste steg:) Sjekk innlegget mitt på side 1 du. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet September 3, 2007 jo det burde du, men du spurte etter neste steg:) Sjekk innlegget mitt på side 1 du. Har vel egentlig spurt etter hele prosessen jeg da. Takk uansett: rolleyes Hva er tynnstoff og tykkstoff btw? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet September 3, 2007 Har vel egentlig spurt etter hele prosessen jeg da. Takk uansett: rolleyes Hva er tynnstoff og tykkstoff btw? Ja du har jo gjort det:o er jo din tråd. Tenkte bare på ditt siste spørsmål jeg: bh : Tynnstoff er hulromsbeskyttelse mens tykkstoff er tektyl/understellsmasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet September 3, 2007 Ja du har jo gjort det:o er jo din tråd. Tenkte bare på ditt siste spørsmål jeg: bh : Tynnstoff er hulromsbeskyttelse mens tykkstoff er tektyl/understellsmasse. Er uansett greit å få info da! Fant en slik en pakke fra http://www.chemical.no som jeg tror jeg skal gå for. Produkpakke Auto 2A (Totalbehandling av karrosseri utvendig) For å fjerne rust og gi en beskyttelse som varer må det flere teknologier til. Vi har her utviklet et system som gir svært god langtidsbeskyttelse mot rust i aggresive miljøer. Pakken inneholder det du trenger for å behandle hele karrosseriet utvending før evt. lakkering. Pakken består av: 1 liter Corrofix 2 liter Rustkiller EXP 2 liter FerroPrimer 1 liter Renomé IsoGrunn. Det følger med en utfyllende bruksanvisning i pakken. Fremgangsmåten er kortfattet følgende: 1. Løs rust slipes/pusses bort 2. Ferromax Corroflux smøres på. Corroflux nøytraliserer og fjerner rusten i porene. Samtidig "åpnes" metallet for å ta imot Rustkiller. 3. Ferromax Rustkiller påføres. Rustkiller trenger dypt inn i metallets porer og nøytraliserer de galvaniske spenningene. Rustkiller ekspanderer under herdingen og gir ekstrem vedheft og tetting. 4. Like deler med FerroPrimer og Rustkiller blandes sammen. Det gis to strøk av denne blandingen. Rusthindrende teknologier i FerroPrimer og Rustkiller utfyller hverandre og gir topp beskyttelse mot videre rustangrep. 5. Det hele avsluttes med IsoGrunn som gir en pussbar, isolerende og rustbeskyttende overflate som tåler de mest aggressive billakkene. IsoGrunn gir ekstrem god vedhelft både nedover mot FerroPrimer og oppover mot billakken. ca 2100kr med frakt inkludert. Er ikke så galle det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet September 3, 2007 er det noen som kan si at det er noen kjemikalier som nevnt herover som fjerner rust ? jeg har hørt om mange kjemikalier som "fjerner" rust, men jeg har ALDRI lest noen produkt info om noen som gjør dette ! slip rent så langt det lar seg gjøre, sandblås så du FJERNER rusten, så sprøyter du en 2K tett grunning så guffe på med understellsmasse ! men på min bil tror jeg det at jeg skal legge PPG sin DP40 grunning for så å legge lakk, er litt usikker på om jeg skal ha understellsmasse grunnet at det KUN skal være en godværs bil som ikke skal rulle mange km ! men det er meg da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet September 16, 2007 Jeg lurer litt på, når jeg først har kommet så langt ned på karosseriet som jeg er nå, kanskje jeg skulle sømsveise hele bilen. Det blir jo mye stivere men på en annen side er det nok en sinnsyk jobb: rolleyes Noen som har noen formening om det er værdt det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet September 16, 2007 Er jo ganske fort gjort å sømsveise når det er allerede rengjort da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet September 16, 2007 Er jo ganske fort gjort å sømsveise når det er allerede rengjort da. Ja det er det nok:) Spesielt når jeg har en bror som kan gå over plateskjøtene med vinkelsliper og stålbørste og gjøre det HELT klart til jeg kan sveise skitten: smil : Det er vel ikke anbefalt å sveise mere enn fom. bakre hjulhus tom. fremre hjulhus med tanke på deformasjonssoner så det er nok ikke allverdens jobb:) Blir spennende å se hvor stivt dette blir til slutt: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet September 16, 2007 Ja det er det nok:) Spesielt når jeg har en bror som kan gå over plateskjøtene med vinkelsliper og stålbørste og gjøre det HELT klart til jeg kan sveise skitten: smil : Det er vel ikke anbefalt å sveise mere enn fom. bakre hjulhus tom. fremre hjulhus med tanke på deformasjonssoner så det er nok ikke allverdens jobb:) Blir spennende å se hvor stivt dette blir til slutt: rolleyes Hehe spesielt med hjelp av en "slave":) Har nok innvirkning på deformasjonssoner ja. Tror nok du vil merke stor forskjell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet September 16, 2007 Hehe spesielt med hjelp av en "slave":)Har nok innvirkning på deformasjonssoner ja. Tror nok du vil merke stor forskjell. Det heter ikke slave. Det kalles "frivillig":) Helt egentlig vil jeg ikke merke noen forskjell da jeg aldri har rattet denne bilen før: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...