Agder: Bilvask i Kristiansand

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og Ventoen min har slått oss ned i Kristiansand for noen år. I den forbindelse lurer han på hvor han kan få stelt seg litt sånn inni mellom... Favoritten er en mild høytrykkspyler, gjerne sammen med litt såpe av diverse slag. Tipper at det finnes noen bensinstasjoner med dette tilbehøret, men jeg tenkte jeg kunne spørre dere rutinerte hvor dere synes det er best å vaske bilene deres? Jeg har dessverre ikke noen hageflekk der jeg kan vaske... :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg og Ventoen min har slått oss ned i Kristiansand for noen år. I den forbindelse lurer han på hvor han kan få stelt seg litt sånn inni mellom... Favoritten er en mild høytrykkspyler, gjerne sammen med litt såpe av diverse slag. Tipper at det finnes noen bensinstasjoner med dette tilbehøret, men jeg tenkte jeg kunne spørre dere rutinerte hvor dere synes det er best å vaske bilene deres? Jeg har dessverre ikke noen hageflekk der jeg kan vaske... :/

 

Heisann...

 

Jeg er i samme situasjon som deg. Ikke noe egen hageplass å vaske bilen.

 

Jeg bruker kun Parko (esso) i byen. Nede med kinoen. De har en stor selv vask hall med plass til 2 biler, ikke alt for mange som vasker der på en gang (min erfaring ihvertfall) Der er det høytrykk spyler og mange diverse muligheter for deg å bilen din ;) Automatene der tar 10 og 20 kroninger. En 20 kroning varer 4 min med vanlig høytrykk. I tillegg har de en vann slange som er akuratt så lang som den trenger å være for å nå rundt bilen. Koster en 10 for bruk av vann slange og det varer i grunnen veldig lenge.

Når du så har vasket bilen der og gjerne vil tørke den pleier jeg rygge bak til støvsugeren dems å stå der å støvsuge og påføre diverse dekk shine, vinduspuss, interiør puss og ellers hva du måtte ønske ;) Støvsugeren koster 20 kroner og varer vell 15 min eller noe. Føles ihvertfall så lenge. Fungerer bra gjør den og.

 

Betjeningen på Parko pleier å være veldig behjelpelig med veksling av en 50/100 lapp til mynt. bare husk å si det er til selv vasken, så smiler de og er veldig fornøyd ;) hehe...

Jeg står der ofte i flere timer uten at de sier noe på det. Har polert tidligere biler der også.. Så de er ikke vanskelige. Det er et meget stort lokale der.

 

Verdt å vite at når det blir kaldere ute så lukker de porten inn til selvvasken. Da kjører du bare litt nærme porten så åpner den seg av selv og lukker seg når du er vell inne.

Skulle du måtte på do, så husk å ha ei krone liggende eller fler. Koster ei krone å gå på dass ;)

 

Sånn, da er det vell bare å begynne vaske da ;)

Lykke til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Esso parko er et fint alternativ, eller så har du Esso Oddemarka som har et flunka nytt selv vaskings annlegg, Esso Parko finner du rett ved Fønix kino i kristiansand, mens Esso Oddemarka finner du på Lund, rett ved E18 bjørndals sletta :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kom meg i forkjøpet der Thor Arne.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kom meg i forkjøpet der Thor Arne.. :)

:nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers så har man også Shell rett ved Shalam. Der pleier jeg å vaske bilen. Tar ofte med en bøtte da det er tilgang til varmt og kaldt vann (gratis) i vaskehallen. Og etter en runde med høytrykk så svamper jeg bilen godt inn. Har aldri fått klager på dette og man har relativt god tid der. Ikke så mange som vasker bilen der virker det som.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, tar en test i morra! Må jo ha ren bil i det fine været ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg vært på Parko, må si det er en av de bedre vaskehallene jeg har brukt! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bra du fant deg til rette der da ;) Synd været ikke var helt på din side i dag da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet alle her i byen, og kan trygt anbefale Esso Oddemarka. Helt nytt anlegg som har alt! Ikke for høyt trykk i spyleren heller. Trykket på Parko synes jeg selv er noe høyt, farlig hvis du har noen flekker du har lakket med pensel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsøkt meg på både Esson og Parko nå, var igrunn fornøyd med begge to. Esson har musikk fra P4 :P

 

Ellers var det ikke noe vann i kranene jeg prøvde på Parko, for liker å gå over bilen med svamp og bøtte med vann, før den blir spyla av. Men Esson har ikke kran til å fylle ei bøtte med vann de heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Parko så hiver du på 10,- så får du vann i slangen og i varmtvanns kranen.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.