Anbefalte innlegg

Driver og bytter litt hjulbuer på 90'n nå. Har bytta fremskjermene til 94mod, dvs B4. Skal også sveise inn fra B4 bak etterhvert.

 

Spørsmålet stiller seg når jeg en gang i verdens tid skal begynne å handle felg til dette, hva skal man ha for at det skal bli seende bra ut? Tenker da både på innpress, dekkprofil og slikt..

 

Bare å slenge på B4-profil or what? Er jo litt mere plass i hjulbuene på B4'en, og har jo servo såh. :D

 

Tenkte ikke å legge meg på 17".. Forslag? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting du bør tenke på er at siden B4 har større hjul, så er utvekslingen på speedometeret anderledes. Hvis du går opp til B4'ens dimensjoner uten å gjøre noe med speedometeret så kan hastigheten bli spinnvill.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

En ting du bør tenke på er at siden B4 har større hjul, så er utvekslingen på speedometeret anderledes. Hvis du går opp til B4'ens dimensjoner uten å gjøre noe med speedometeret så kan hastigheten bli spinnvill.

Tja, det blir vel bare mere riktig, siden det ligger en ca 10% feilvisning der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan også bli verre, at det viser mindre enn du faktisk kjører. Da har du et lite problem...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge jeg går opp i dimensjon så minsker vel bare misvisninga? Correct me if I'm wrong. Uansett så er det lett å sjekke, og kan umulig være så forbanna vanskelig å gjøre noe med? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, det er helt korrekt, misvisningen minsker, men den kan minske for mye, slik at det blir motsatt effekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah sånn sett.. Tenker litt seigt om natta :P Uansett så tror jeg ikke det gjør SÅ mye utslag.. Menneh større hjul må jeg uansett ha :D Så en eventuell for stor misvisning må jeg få justert på et eller annet vis..

Menneh.. Forslag til dimensjoner som fungerer, og blir bra? Du har ikke no sånt på lager da Per? :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel... Original dimensjon til en B4 er 195/65R15, perfekt match til denne dimmen er 225/45R17.

 

Lek litt med denne så kanskje du blir litt klokere ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

Vel... Original dimensjon til en B4 er 195/65R15, perfekt match til denne dimmen er 225/45R17.

 

Lek litt med denne så kanskje du blir litt klokere ;)

Bruke innpresset fra B4 også da eller? Skal ikke være noe opphengs-messig eller lignende som skulle hindre det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror B3 bruker 185/60R14 som standard. Hvis man da monterer dekk fra B4 (195/65R15) så blir resultatet at når speedoen viser 100, så kjører man 109.9 kmt i følge kalkulatoren jeg postet der over...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Innpresset er det samme...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Sveian

Ah sånn sett.. Tenker litt seigt om natta :P Uansett så tror jeg ikke det gjør SÅ mye utslag.. Menneh større hjul må jeg uansett ha :D Så en eventuell for stor misvisning må jeg få justert på et eller annet vis..

Menneh.. Forslag til dimensjoner som fungerer, og blir bra? Du har ikke no sånt på lager da Per? :-)

 

Mine 17" RH Phønix med 225/45-17 og 60mm senk foran, 40 bak.

PS! Bildene ble tatt rett etter montering, og bilen er uvasket...

 

bilde3.jpgbilde2.jpg

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Rune... Gjør som Terje Vindal og hiv på 19".. Ble dritfett på S2`en hans..

 

Litt OT: jeg må ha bilder av skjermene dine foran med hele hjulbuen og hjul på.. Må se hvordan hjulet står i forhold til hjulbuen slik vi snakket om en gang..! UT Å KNIPS!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.