Hva skal kluter vaskes på?

Anbefalte innlegg

Meguiars skryter jo at klutene dems er vaskbare, men hva skal de vaskes på? 40 grader finvask? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

60-90 grader, f.eks milo og ikke skyllemiddel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jess, prøver meg på 40 grader syntetisk og litt omo color siden det er det som er her.. Men en liten dæsj med comfort i tillegg gjør ikke no?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

IKKE NOE COMFORT!! skyllemiddel er FYFY!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skyllemiddel ødlegger de absorberende egenskapene til kluten! Holde deg LAAAANGT unna!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

60-90 grader, f.eks milo og ikke skyllemiddel..

 

 

Husker ikke hvor, men leste et eller annet sted at microfiber ikke skal vaskes i varmere enn maks 60 grader, siden microfiber er syntetisk så de sprengte fibrene smelter sammen. Kluten blir da grovere, minsker oppsugningsevnen og kan risikere å ripe lakken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

microfiber klutene jeg bruker skal ikke vaskes over 40 grader. og ja. skyllemiddel er fy fy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

microfiber klutene jeg bruker skal ikke vaskes over 40 grader. og ja. skyllemiddel er fy fy.

 

Kan skrive under på at skyllemiddel ødelegger microfiber ihvertfall!

Ved en feiltakelse ble et av mine meguiars water magnet vasket med skyllemiddel.

 

Skulle sette på en vask(heldigvis bare et av mf tingene mine) men glemte i farten å skylle ut rester av skyllemiddel som blir liggende igjen i såpeskuffen på vaskemaskinen.

Selv de små mengdene skyllemiddel gjorde at wm`en sugde mange ganger dårligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mine kan vaskes på 95grader:nana: gjort det maaaange ganger og er like bra enda!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt ca 250 mikrofiber fra lahega i snart 18 mnd... Slike->http://www.pimpride.no/product_info.php?cPath=26_33&products_id=57

 

Har kun vasket disse på 90 grader, noe bruksanvisningen sier... Og disse har blitt vasket sinnsykt mange ganger... 80 % av de er fortsatt like fine, resten er kastet da jeg har brukt de på alt for skitne flater og ymse greier ...

 

Kvalitetsfiller holder utrolig mye lenger enn billige kopier

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hva blir konklusjonen av alle svarene ? :)

 

Blir de rene nok på 40 grader?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hva blir konklusjonen av alle svarene ? :)

 

Blir de rene nok på 40 grader?

 

Jeg syns det i alle fall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.