Magneter - har det noen virkning på forbruk eller effekt?

Anbefalte innlegg

Normalt er jeg skeptisk til alt "lurium" som skal heve ytelser og spare drivstoff, men dette har gjort meg nysgjerrig:

http://www.mec.as/?catid=1272

Onkelen min, tidligere verksmester og "bilmann" hele sitt liv, har disse på en passat 1,9 tdi og sier han merker tydelig forskjell på draget, og at den har fått lunere gange.

Jeg kjører 50-60 000/år og tror jeg må prøve. Noen som har erfaring med disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker de ikke magneter i Top-Fuel dragracing?

I så fall er det vel en grunn til det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

effekten av dette kan du enkelt teste med en lighter og en magnet..

hold hånda over lightern sånn at du kjenner en behagelig varme fra den også fester du magneten på lighteren!!

har tro på at disse magnetene funker jeg.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

effekten av dette kan du enkelt teste med en lighter og en magnet..

hold hånda over lightern sånn at du kjenner en behagelig varme fra den også fester du magneten på lighteren!!

har tro på at disse magnetene funker jeg.. :)

Så hvis jeg kjøper meg et par magneter og teiper fast på bensinslangene så blir det full fres?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ren og skjær svindel.

Folk som monterer ting som dette og er overbevist om at det fungerer er oftest det fordi de har lagt ut en del penger og ikke vil innse at produktet ikke virker. Hvis man kan sette på magneter til en femtilapp og redusere forbruket målbart, hvorfor er ikke dette standard på nye biler?

Prøv å demontere magnetene på bilen til onkelen din så kan du selv konstatere at han ikke vil merke noen forskjell.

Det som er fristende er å skaffe seg agentur på noe tilsvarende, lommeboka blir fullere av det enn en innbilt reduksjon av drivstofforbruk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er, som nevnt i naturlig skeptisk til alt "lurium" som skal heve ytelser og spare drivstoff, men det ser jo faktisk ut til, hvis en tar seg tid til å lese på siden deres, at de kan vise til resultater.

De kunder som står fram, virker ikke som noen lettlurte duster som innbiller seg at det har en effekt, men virker snarere som seriøse folk som har målt, og kan dokumentere effekten. Som f.eks rederiet Leif Høegh som nevnt her: http://www.mec.as/admin/common/getImg.asp?FileID=1302.

Dersom magnetene (som ikke koster 50 kr) gjør som påstått, dvs. bryter opp molekylene i mindre biter, har jeg ingen problemer med å forstå at det virker. Mindre molekyler gir større overflate som igjen gir raskere og bedre forbrenning. Mindre molekyler er det man hele tiden forsøker å få til med common rail, pumpedyse, piezo-elektriske injektorer etc.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet de ikke koster 50kr hvis du kjøper dem fra firmaet du refererer til, uten å vite noe så ville jeg vel tippe flere tusen, men hva tror du MEC betaler for dem? Sjekk følgende link:http://www.supermagnete.de/eng/magnets.php?group=discs og se om du finner en passende størrelse for rundt 40kr for 5stk, så kan du legge på en tier for en rull teip til å feste dem.

Sjekk her for en offisiell mening om saken:

http://www.ftc.gov/bcp/edu/pubs/consumer/autos/aut10.shtm

Og her er tester av en del lignende produkter:

http://www.epa.gov/otaq/consumer/reports.htm

Lykke til med handelen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har diskutert litt med ein kar på jobb no om magneter ein setter på luftinnsuget og dieseltilførsel. Dette har han gjort på fleire av sine biler med meget god virkning. Det er snakk om fleire dl på mila.

Noken som har erfaringer om dette, kunne vert interessant å prøvd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere dl på mila?

Rart at ikke bilprodusentene bruker dette for å få ned forbruk og utslipp.

Jeg tror det er BULL.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på om ikke jeg har sett en tast av slikt.

Mulig det var Mythbusters som testa det ut.

Konklusjonen var i alle fall at det ikke funka!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere dl på mila?

Rart at ikke bilprodusentene bruker dette for å få ned forbruk og utslipp.

Jeg tror det er BULL.

Mulig, men i teroien bør dette funke.. Derfor er eg ute etter erfaringer med dette.

Er ein truverdig kar som har forska på dette på både Passat og Suburban med gode resultat, og han tjener ikkje penger på dette. Kun for eigen forskning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er snakk om fleire dl på mila

: haha :

:bs:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: haha :

:bs:

hehe.. skjønner at det er fleire som er skeptiske, det er eg og.. Men vil først og fremst ha erfaringer fra de som faktisk har prøvd dette, IKKJE de som TRUR de veit noke om det.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. skjønner at det er fleire som er skeptiske, det er eg og.. Men vil først og fremst ha erfaringer fra de som faktisk har prøvd dette, IKKJE de som TRUR de veit noke om det.....

Her har du vel svaret. IT`s CRAP:p

Her han du også bli rik,han har lovt 1million dollar til noen som får det til å virke.

Så det her er tull og tøys!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet i detalj hvordan en moderne diesel ECU virker og utifra hvilke parametre de forskjellige map regnes ut fra, derfor vet jeg at dette IKKE virker, enkelt og greit ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mythbusters testet detta og det var bare tull :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener også at dette er tull, men en kollega som har det på en gammel Merce diesel påstår det virker..... Skeptisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle som kjøper slik "crap" vil jo si at det fungerer for å forsvare innvisteringen sin..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle som kjøper slik "crap" vil jo si at det fungerer for å forsvare innvisteringen sin..:)

Joda, men nå sa han helt uoppfordret og uten at det var snakk om slikt at han hadde, hvis det ikke virket så hadde han vel ikke tatt det opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel sannsynligvis like effektivt som f.eks. slankesåler.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd dette på flere hjullastere og gravemaskiner på jobb som en prøve.

Flere av mine kollegaer påstår at de kjører litt lengre mellom fyllingene med dette montert.

Dette er da maskiner som gjerne bruker mellom 300 og 600L ++ diesel på en dag , med mye samme kjøre mønster.

Disse maskinene var godt innkjørt før det ble montert , så førerne var godt kjent med forbruk FØR montering.

Og den ene lasteren går på stuff ett gir høyere enn før som følge av tidligere og litt høyere moment.

Ingen av mine kollegaer har kjøpt dette selv og samtlige hadde vel den innstillinga som de fleste her inne... :)

Men flere påstår at maskina bruker mindre.

Han som monterte det hadde naturligvis stor tro på det , og han snakka noe om at (ionene?) kom i lik retning og ikke i hulter og bulter......

Jeg har ikke prøvd det , og skal ikke være påståer....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig, men i teroien bør dette funke.. Derfor er eg ute etter erfaringer med dette.

hvilken teori er det? jeg vil gjerne ha en forklaring hvorfor dette skulle funke, selv om jeg vet at det ikke gjør det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: haha :: haha :: haha :: haha :: haha :: haha :: haha :: haha :: haha :: haha :: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.