Magneter - har det noen virkning på forbruk eller effekt?

Anbefalte innlegg

Her nytter det ikke å komme med innspill hvor folk "tror", "mener" og påstår at det hjelper. Det er tull fra ende til annen, det er ingen som kommer med en teknisk/kjemisk forklaring som holder mål. Etter 13års jobbing med motorer i både båter og biler så er det ingen som kan dokumentere noen verdens ting, enten det er lurium man heller på tanken, magneter eller drivstofftilsetninger.

 

Og å spare flere dl pr mil? Hvor mye bruker en moderne motor pr mil? Noen få dl, la oss si mellom 5 og 8 dl pr mil, og skal du spare noen som helst av de dl så er det ikke nok drivstoff igjen til å lage noen som helst effekt i motoren, noe må den jo ha for å gå...og motorer går desverre dårlig på luft og kjærlighet.

 

Beklager at jeg uttaler meg med så sterke ord uten at jeg selv har erfaring med dette, men mener i all beskjedenhet at jeg veit nok om motorer til å ha en ganske klar mening om dette.

Som Jim sa, det er klart at dem som har kasta bort penger på dette gjerne vil forsvare investeringa :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Di som tror dette virker må jo ha lagt om kjøre mønster.

For noe annet virker ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og å spare flere dl pr mil? Hvor mye bruker en moderne motor pr mil? Noen få dl, la oss si mellom 5 og 8 dl pr mil, og skal du spare noen som helst av de dl så er det ikke nok drivstoff igjen til å lage noen som helst effekt i motoren, noe må den jo ha for å gå...og motorer går desverre dårlig på luft og kjærlighet.

 

 

Er like skeptisk som alle andre.. kostnaden med eksperimentet koster ikkje mykje. Magnetene kjøper du løse på feks. clas olson.

Bilen som var i det eine tilfelle ein Suburban.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange ganger har ikke dette vært oppe nå? Kan folk være så snill å bruke søk-funksjonen, istedenfor å lage slike unyttige tråder. "Jeg putta en magneeeet på bensinslangen min, og nå har jeg mere hester, og bruker ca 3dl mindre pr mil..."!!!1 FFS!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det for godt til å være sant, ja da er det som regel det. Dette er bare fjas, og eneste grunnen til at forbruket går ned er at folk vil så veeeldig gjerne at det skal fungere at de legger om kjørestilen uten at de merker det.

 

Men da virker det jo på en måte! Hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er like skeptisk som alle andre.. kostnaden med eksperimentet koster ikkje mykje. Magnetene kjøper du løse på feks. clas olson.

Bilen som var i det eine tilfelle ein Suburban.

 

Men fortsatt kan du ta de pengene de magnetene koster og kaste dem i sjøen, det gir akkurat samme besparelsen...evnt kjøpe noen liter bensin eller diesel, så har vi i hvertfall fått nytte av kronene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Takk for de innleggene som har litt fakta.. dere andre som TROR eller har meininger trenger ikkje svare.

 

Eg har ikkje sagt at eg veit dette virker, har ikkje prøvd dette sjøl, er kun nysjerrig..

Men til dere verdensmestere som TROR, kan sikkert fortelle meg kor ein magnet får energien fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ingenting! Men du får kjøpe slike magneter da, og putt i slike bensinsparepiller så vips produserer bilen din bensin!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror det fungerer bedre å pisse på tanken faktisk. At noen magneter på magisk vis kan få drivstoff til å inneholde mer energi er umulig. Like realistisk som de finnene man setter i innsuget for å få lufta til å spinne. Er utrolig hva folk kjøper, tror jeg skal sette meg ned å finne på noe lurt jeg kan lure folk med jeg også. Kanskje lage noen magneter man har i kjøleskapet som gjør at maten holder evig, aldri går tom og har en slankende effekt på kroppen. HEY, det var en kjempe ide :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Takk for de innleggene som har litt fakta.. dere andre som TROR eller har meininger trenger ikkje svare.

 

Eg har ikkje sagt at eg veit dette virker, har ikkje prøvd dette sjøl, er kun nysjerrig..

Men til dere verdensmestere som TROR, kan sikkert fortelle meg kor ein magnet får energien fra.

 

Ettersom du takker de innleggene som har fakta, tar jeg det til meg og hilser tilbake og sier at det var bare hyggelig å informere deg slik at du kan spare pengene magnetene koster :)

Og siden du da har fått svar, sier jeg meg ferdig denne diskusjonen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han stakkaren som jeg kjøpte min S4 av for noen år siden, hadde prestert å montere på noe slikt. Den hadde selvfølgelig null effekt og ble røsket av så snart jeg oppdaget den.

 

Det skal også nevnes, at bilen ble kjøpt med gåen LMM. Bilen ble levert inn hos Møller for å finne ut hvorfor den gikk dårlig. I steden for å sjekke LMM, hang de seg selvfølgelig helt opp i denne dingsen og konstaterte umiddelbart at det var gjort inngrep (!) på bilen og at dette måtte være forklaringen - selv om denne dingsen monteres UTENPÅ eksisterende deler......... : dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært morro å prøve dette på Maskina , muligens lettere å merke forskjell på en motor som har skikkelig volum og går jevnt på turtall over lang tid.

Strikkmotorene som står i personbilene spretter jo opp og ned på turtall hele tiden...

 

Ikke vet jeg , men er åpen for forklaringer :)

 

Muligens er dette en like stor Scam som klimakrisen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært morro å prøve dette på Maskina , muligens lettere å merke forskjell på en motor som har skikkelig volum og går jevnt på turtall over lang tid.

Strikkmotorene som står i personbilene spretter jo opp og ned på turtall hele tiden...

 

Ikke vet jeg , men er åpen for forklaringer :)

 

Muligens er dette en like stor Scam som klimakrisen...

 

Ja enig i det. Ser at de fleste som har kommentert her ikkje har erfaring med dette, mest synsing.. Greit nok det, men magnetfelt og ioner er et heilt fagfelt for seg, og ein forklaring hadde vert interessant. .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen burde tipse Kristin Halvorsen og co om disse. Da blir det påbudt på alle biler fra og med nyttår.

 

Enda et "klimatiltak" som "virker". Det trenger vi! Oh yes..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen burde tipse Kristin Halvorsen og co om disse. Da blir det påbudt på alle biler fra og med nyttår.

 

Enda et "klimatiltak" som "virker". Det trenger vi! Oh yes..

 

Du hadde ikkje fakta å komme med du heller nei... Dårlig med det her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har diskutert litt med ein kar på jobb no om magneter ein setter på luftinnsuget og dieseltilførsel. Dette har han gjort på fleire av sine biler med meget god virkning. Det er snakk om fleire dl på mila.

 

Noken som har erfaringer om dette, kunne vert interessant å prøvd.

 

Så... dersom man kunne tjene flere dl pr mil med et par magneter, kan man vel slenge på 50 magneter, og kjøre omtrent på luft og kjærlighet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er vel sikkert i denne saken... Den som trur det funker, det funker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du hadde ikkje fakta å komme med du heller nei... Dårlig med det her.

 

Sa meg egentlig ferdig med diskusjonen men...:o

Du har fått masse fakta, det er bare det at du ikke har fått de faktaene du ønska seg. Det er kanskje en grunn til at ingen kan dokumentere dette her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel kansje noe med at de som faktisk går å kjøper dette og monterer det .. prøver å få ned forbruket mere bevisst etter montering enn før.. da de vil se om det funker. Tror nok heller det er årsaken til at noen opplever lavere forbruk:) Man ser hva man vil se somregel... rart det der:) Ser selv over hode ikke noen grunn til at dette skal funke + mythbusters busta denne dingsen 2 ganger under kontrolerte forhold...

For å si det på en annen måte.. kjøper man en biff til 2000kr... Ja da smaker den godt! samme faen:) benektelse av fakta er fort gjort om man først har kjøpt en tulleting uten å vite det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Energiloven: Energi kan verken skapes eller forsvinne, kun overføres fra én energiform til en annen

 

Ergo, om en magnet skal kunne skape "større" energimengde i bensin/diesel, må den jo bli mindre/svakere. Det gjør den ikke.

Ergo kan det ikke være mer energi i drivstoffet, selv om ionene osv "rettstilles".

Derfor kan jeg veldig vanskelig se at det på noe sett og vis kan påvirke forbruket. Da har jeg mer tro på at magneten påvirker en eller annen magnetventil/føler som gjør at motoren går på andre vilkår. f.eks lmm. Men da kan den jo like gjerne medføre større forbruk også. Men det hører du selvsagt ingenting om ;)

 

Dette har nok også blitt testet mang en gang i diverse programmer osv, og blitt fastslått å være ren og skjær svindel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilindustrien har veldig stort fokus på forbruk og utslipp, hadde magneter hatt så stor effekt som enkelte fantaserer om ville det nok vært magneter i/på drivstoffsystemet på alle nye biler.

Eg kan ikkje legge fram fakta som du spør etter, men referer til tusenvis av ingeniører som hver dag jobber for å få ned forbruket til bilmotorer. Hadde det vært så enkelt som å sette på en magnet, ville de nok vært uten jobb;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sikkert fra http://www.silkemotor.no som disse magnetene kommer fra. Han selger mye rart.

Typisk NAF-folk som kjøper sånn dritt.

Her kommer noe tjafs fra fornøyde silkemotoroljetilsetnings og eller magnet-kjøpere (kopiert fra deres sider):

 

***********************************************************************************************************************************************************

Her er en gladmelding fra en veldig fornøyd SilkeMotor bruker. Jeg har tatt SilkeMotor på min 2006 mod. BMW 530D og merket fort at motoren rette og slett løsnet etter et par dager. Nå går den mye mykere enn før og den er mer responsvillig med enda mer trekkraft. Spesielt morsomt er det at forbruket har gått merkbart ned fra ca. 1,2-1,3 L/mil i køkjøring inn til Oslo på morgenen til i underkant av 1,0 Liter nå. Og så har snitt forbruket på motorvei falt fra 0,76-0,79 ned til ca. 0,6 etter SilkeMotor behandlingen. Nå er bilen enda morsomere å kjøre og mine bilutgifter er også dramatisk redusert.

 

Dette anbefaler jeg til alle jeg møter.

 

 

 

SilkeMotor er et imponerende stoff. Jeg har kjørt min Citroen XM 2,5 i mange år med Qmi i oljen og opplevde at forbruket gikk litt ned med dette stoffet. Så ved siste oljeskift prøvde jeg SilkeMotor som et alternativ og ble svært positivt overrasket. Etter flere år med Qmi i motoren lå forbruket på 0,63 L/mil men nå falt det til bare 0,57 L/mil noe jeg nesten ikke trodde var mulig da motoren jo "var" behandlet. Motoren har i lengre tid hatt en del ventilbank som forsvant kort tid etter påfyll av SilkeMotor.

 

Dette stoffet i SilkeMotor er unikt, anbefales!

 

 

 

Jeg har tidligere brukt et Teflon produkt i motoren på Min Citroen XM og merket at den gik ned i forbruk, men så fik jeg høre om SilkeMotor. Nå har jeg tappet ut Teflonen og oljen og hatt på SilkeMotor oljen istedenfor. Med Teflonen i motoren kunne jeg redusere forbruket med ca. 0,5 dl. mens at nå har forbruket sunket med mellom 1-1,5 dl. på mila. SilkeMotor er tydeligvis en helt annen og mye bedre teknologi.

 

Jeg anbefaler gjerne Silke til alle medtrafikanter.

 

 

 

Jeg helte Silkeoljen i motoren og stripset på Sparemagnetene, nå sparer jeg 17% diesel på min Ford Mondeo 2.0 på langtur. Dette er så enkelt at selv "mor" kan gjøre det. SilkeMotor oljer og magneter kan anbefales - jeg er svært fornøyd!

 

Kunde i Haugesund

 

 

 

Jeg har en Volvo 940, 1995 mod. som har kjørt 175.000 km. som jeg behandlet med SilkeMotor og renset motoren som anbefalt. Selger antydet en nedgang på 10-12% men resultatet ble på hele 22% og det er jo helt vilt... SilkeMotor kan jeg absolutt anbefale.

 

Silkeglad kunde nordpå.

 

 

 

Jeg har tidligere brukt et Teflon produkt i motoren på Min Citroen XM og merket at den gik ned i forbruk, men så fik jeg høre om SilkeMotor. Nå har jeg tappet ut Teflonen og oljen og hatt på SilkeMotor oljen istedenfor. Med Teflonen i motoren kunne jeg redusere forbruket med ca. 0,5 dl. mens at nå har forbruket sunket med mellom 1-1,5 dl. på mila. SilkeMotor er tydeligvis en helt annen og mye bedre teknologi.

 

Jeg anbefaler gjerne Silke til alle medtrafikanter.

 

 

 

Jeg behandlet først en Jeep Cherokee hvor motorgangen ble mykere og bilen fikk mer effekt. Mest interessant var det nok at forbruket falt med ca. 2 dl. pr. mil. Dette er mildest talt svært bra og nå har vi behandlet de andre firmabilene også.

 

Daglig Leder i Bærum

 

 

 

Vi testet ut SilkeMotor produktene på en av våre varebiler og så straks at dette var veldig god økonomi da forbruket gikk ned med 2-3 dl. pr. mil. Nå har vi behandlet alle våre firma og privatbiler, mer enn 10 tilsammen og vi er svært fornøyd. SilkeMotor sortimentet anbefaler vi gjerne.

 

Transport Leder Drammen

 

 

 

Jeg har behandlet 4 biler, 3 traktorer og en mobil bandsag med dieselmotor. Mest imponert er jeg over at min John Deere ramme traktor nå starter uten gløding selv i minus 10 grader. Alle motorer har redusert forbruket med mellom 10 og 25% og trekker nå bedre en noen gang før. Bandsagen hadde før problemer med å skjære stokker på 65cm. i diameter, men etter behandling med SilkeMotor skjærer den alle størrelser uten problemer. SilkeMotor kan absolutt anbefales!

 

Skogsbonde i Telemark

**********************************************************************************************************************************************************

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sikkert fra http://www.silkemotor.no som disse magnetene kommer fra. Han selger mye rart.

Typisk NAF-folk som kjøper sånn dritt.

Her kommer noe tjafs fra fornøyde silkemotoroljetilsetnings og eller magnet-kjøpere (kopiert fra deres sider):

 

Nå kom jeg på noe jeg hadde glemt: I en diskusjon ang nettopp lurium på boks, det være seg QMI, Silke osv, sjekka jeg opp med noen seriøse aktører som tester nettopp denslags, eks Teknologisk Institutt. Kort fortalt, så fikk jeg beskjed om at så lenge ikke jeg var betaler av testene som var gjort (riktignok for noen år sida) fikk jeg heller ikke utlevert resultatene....MEN, han som svarte kunne på generelt grunnlag si at dem hadde aldri testa noen sånne greier som hadde målbar effekt, altså det var bullshit fra ende til annen. Skal leite litt i gamle mailer på inboksen for å se om jeg finner det svaret.

 

For å fortelle hvor seriøst dette virka: En av selgerne av disse luriumgreiene fortalte at noe av grunnen til at drivstofftilsetningene virka så bra, var at kompresjonen økte, noe som ga mer effekt. Ja, høyere komp gir mer effekt, men NEI, du får ikke høyere kompresjon ved å helle noe på tanken. Han som sa dette, selger også magneter. Leiter i inboksen for å finne svaret fra selgeren også: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eneste jeg vet om disse magnetene er at di brukes KUN på diesel biler, og ikke bensin. onkel monteret dette på sin GMC Duramax diesel. det er en stor motor. vet også at forbruket gikk ned fra i overkant av 2l på mila til under 2l på mila..

 

men som sagt tidligere, det er ikke dokumentert, kan også vært at kjørestilen ble lagt om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.