Forskjeller 1,8 - 2,0(16v) på Golf3

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har vurdert motorbytte i bilen min(Golf3) fra 1,8 til 2,0. Men det er endel jeg lurer på:

 

1: Kan jeg bruke blokka fra 2,0 sammen med toppen fra 1,8?

 

2: Hva skiller egentlig 1,8Gl fra 2,0 8v Gl?

 

3: Kan en bruke 2,0 16v toppen på 2,0 8v blokka?

 

Har sendt mail til Møller, men dem gadd ikke svare, fikk bare beskjed om at det kunne være forskjellige platetykkelser på modellene alt etter motor:rolleyes:

 

På forhånd takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1: Ja, så vidt jeg vet så er det tilnærmet eller identisk lik topp.

 

2: Motoren, duh! 1.8 er Monopoint, 2.0 bruker Digifant eller Simos multipoint injection.

 

3: Vet jeg ikke, men jeg tror det skal være mulig.

 

Prøv Vortex-forumet (Technical discussions delen), mange folk i USA som har prøvd mange forskjellige kombinasjoner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Per Lindgren

1: Ja, så vidt jeg vet så er det tilnærmet eller identisk lik topp.

 

2: Motoren, duh! 1.8 er Monopoint, 2.0 bruker Digifant eller Simos multipoint injection.

 

3: Vet jeg ikke, men jeg tror det skal være mulig.

 

Prøv Vortex-forumet (Technical discussions delen), mange folk i USA som har prøvd mange forskjellige kombinasjoner.

 

1: Mener du at 1,8 toppen er tilnærmet lik 2,0 toppen? Tenkte da på bruke en 2,0 blokk med toppen jeg har. Men hvilke motorer kan jeg blokk fra? Er det kun 2E motoren, eller kan jeg bruke div. Audi blokker?

 

2: Tenkte mer på alt annet en motor:) Litt dårlig formulert spørsmål fra min side. Har forstått det slik at 1,8Gl er lik 2,0Gl på alt annet enn motor...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.