Würth sin felgrens = ødelagt lakken?

Anbefalte innlegg

Brukte Würth sin rosa felgrens (dufter av hubba bubba tyggis) på mine pulverlakkerte RS4 rep's...

 

Sprøyta på, lod det virke i 5 min, gnikket det skikkelig inn og lot det trekke i 5 min til. Spylte etter med høytrykk. Så fint ut etterpå.

 

Dagen etter var lakken skjoldet og ordentlig matt - i tillegg til at den var blitt nesten blå/grå...(var semi-blank svart før).

 

Hva kan jeg gjøre for å få de svart og blanke igjen? Har prøvd med vanlig voks, hjalp ikke?!

 

Lakkrens? Hvilken?

 

Noen som har noen ideer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal den rensen i det hele tatt sitte så lenge!? Autoglyms felgrens skal vel virke i maks 30 sekunder eller noe i den duren, er ufattelig sterke saker det der... Svei på henda, så måtte bruke hansker...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den til biltema, blir jeg svimmel av, sterk kost=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror Würth sin skal virke i 1 minutt. Den er ufattelig sterk ja, og tar mye bedre enn "billigprodukter". MEN: Om de replica-felgene dine er kina-vare el.l. så er det ikke sikkert de har brukt verdens beste lakk på de heller. Jeg fikk ikke noe antydning til skjolder og matthet i lakken på mine RH, selv om jeg lot de virke vesentlig lengre enn oppgitt, og i flere omganger.

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror Würth sin skal virke i 1 minutt. Den er ufattelig sterk ja, og tar mye bedre enn "billigprodukter". MEN: Om de replica-felgene dine er kina-vare el.l. så er det ikke sikkert de har brukt verdens beste lakk på de heller. Jeg fikk ikke noe antydning til skjolder og matthet i lakken på mine RH, selv om jeg lot de virke vesentlig lengre enn oppgitt, og i flere omganger.

 

Mvh

EW

 

Takker for svar!

 

De er helt sikkert billig vare fra Kina, kjøpte de nye hos Vianor og leverte de til pulverlakkering hos Åros Industrilakk...

 

Det som var litt dumt var at imens jeg holdt på å styre med felgene kom en kamerat innen om og "forstyrret" meg :o

 

Men uansett så er det vel ingen vei utenom at de er lettere fucked up de felger. Ikke pent å se på i hvert fald...

 

Tenker at Meguiars sin scratch-x skal få prøve!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar!

 

De er helt sikkert billig vare fra Kina, kjøpte de nye hos Vianor og leverte de til pulverlakkering hos Åros Industrilakk...

 

 

Var felgene pulverlakkerte før du brukte felgrens? Er det lagt klarlakk (pulver) over lakken? Synes det høres rart ut at felgrensen skal ta pulverlakken, det gjorde den ikke på noen andre pulverlakkerte felger jeg brukte den på. Men som sagt, tiden, de 5 min, spiller kanskje en rolle uansett lakktype.

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var felgene pulverlakkerte før du brukte felgrens? Er det lagt klarlakk (pulver) over lakken? Synes det høres rart ut at felgrensen skal ta pulverlakken, det gjorde den ikke på noen andre pulverlakkerte felger jeg brukte den på. Men som sagt, tiden, de 5 min, spiller kanskje en rolle uansett lakktype.

 

Mvh

EW

 

Felgene blei glasblåst og pulverlakkert og var pulverlakkert og kjørt med ca. 4.5 K med før jeg brukte det Würth produktet.

 

Har brukt samme produkt på et sett org. audi felger uten problemer...blei faktisk sinnssykt rene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for og si at noen tar feil men den rosa felgrensen fra Wurth kan virke til og med opp mot 20 min.

 

Står det på spruteflaska mi hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min står det:

Bruksanvsining: La det virke i ca. 5min. og vask av. Virketid kan forlenges (maks. 30min), bruke gjerne en kost eller lignende på fastsittende urenheter.

 

Felgrens er skummelt. P21's Wheel Cleaner Gel er sterk, men skånsom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det "Alu felgrens" eller "Felgrens" dere har? Det er to forskjellige produkter, "Felgrens" er sterkere enn "Alu felgrens" (virker i hvertfall bedre).

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det "Alu felgrens" eller "Felgrens" dere har? Det er to forskjellige produkter, "Felgrens" er sterkere enn "Alu felgrens" (virker i hvertfall bedre).

 

Mvh

EW

 

Skal prøve å se hva som står på flasken...den står på jobben. Tror det var felg rensen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgene blei glasblåst og pulverlakkert og var pulverlakkert og kjørt med ca. 4.5 K med før jeg brukte det Würth produktet.

 

Har brukt samme produkt på et sett org. audi felger uten problemer...blei faktisk sinnssykt rene!

 

kvalitet, tykkelse og typen pulver som brukes kan variere veldig som igjen kan gjøre lakken svak for enkelte kjemikalier. Feil herde prosses kan oxo føre til at pulverlakken blir svak for kjemikalier, varme og andre ytrepåkjenninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det "Alu felgrens" eller "Felgrens" dere har? Det er to forskjellige produkter, "Felgrens" er sterkere enn "Alu felgrens" (virker i hvertfall bedre).

 

Mvh

EW

 

Det som jeg brukte var fælgerens (sto til og med på moderspråket mitt):P

Står at det kan sitte på i opp til en halv time, så er nok pulverlakken som ikke tålte den nei...

 

Har kjøpt noe Meguiars Scratch-X så får jeg se om ikke jeg kan slipe et par mikro milimeter av lakken og polere opp igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.