Dommen fra Eu-kontrollen er kommet.

Anbefalte innlegg

Vel, da har jeg hatt bilen inne hos Møller i Haugesund (sannes & co) og de fant følgende feil 3stk slitte hjullager. 1 fremme og 2 bak, jeg vet det fremme er slitt pga. at jeg hører susinga. men de 2 bak er jeg usikker på, noen måte å sjekke dette på?

 

Uansett, pris overslaget til Sannes & Co var hårreisende.

Først gav de meg en pris på 5264,- kr inkl. mva. så nevnte jeg vacn klubben og prisen havnet på 4500,- inkl mva.

Da er dele kostnaden ca 1300,- kr.

593,- kr for kulelager fremme +mva

701,-kr for begge kulelager bak +mva

 

Syntes dette fremdeles var litt stivt i og med at jeg er lærling med 50kr timen i lønn. så jeg tok en telefon til Dueland, en "pensjonert" sannes &co mekaniker som driver sitt eget verksted nå, han gav meg en pris på 2700,- kr noe som er som søt melodi i mine øre i forhold til Sannes. Men jeg vet ikke om han er godkjent for eu-kontroll og bare kan "knipse" med fingrene når reprasjon er utført.

 

Krever det noen spesiell ekspertise på å skifte hjul lagre? eller kan dere tipse meg om en enda billigere måte? uorginale deler i forhold til orginale?

Bilen er en Golf mk3 1.8l Gl fra 92 med trommelbremser bak.

 

takk på forhånd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan få tingene reparert hos han pensjonisten, for så å bare vise papirene evt bilen til sannes folket igjen. Det er på mange måter det samme som å knipse med fingrene. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja jeg har tenkt på det for 2700,- er en overlevbar pris ferdig montert, og delene koster jo 1300,- men vet ikke om det er med eller uten moms, uansett er det billig i forhold til merkeverkstedet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Sørheim

Mekonomen har ganske bra kvalitet på slitedeler.

 

Mye av delene til Mekonomen er de sammen som originaldelene til VAG også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen

ja jeg har tenkt på det for 2700,- er en overlevbar pris ferdig montert, og delene koster jo 1300,- men vet ikke om det er med eller uten moms, uansett er det billig i forhold til merkeverkstedet!

 

moms? er ikke karen pensjonist da? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med pensjonert mener jeg at han har jobbet som VAG mekaniker hos møller før og er "pensjonert" derfra..

 

missfortå meg rett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jo ikke umulig du kan får igjennom lagrene bak bare ved å etterstramme litt

 

det foran må nok byttes ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men er det da best å bytte alle fire isteden for bare tre stk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen

men er det da best å bytte alle fire isteden for bare tre stk?

 

Ikke noe problem å bytte bare et og et lager. Om lageret på ene siden går, er det ingen automatikk i at det på andre siden ryker med det første. Jeg vil anta at han "pensjonisten" kan faget, så jeg hadde ikke vært i tvil om hvem som hadde fått gjort jobben for meg. Men nå er det ikke så mange som får lov å skru på bilen min da heller da (ingen, untatt meg og bestefar) :)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.