#1 Skrevet August 28, 2004 Vel, da har jeg hatt bilen inne hos Møller i Haugesund (sannes & co) og de fant følgende feil 3stk slitte hjullager. 1 fremme og 2 bak, jeg vet det fremme er slitt pga. at jeg hører susinga. men de 2 bak er jeg usikker på, noen måte å sjekke dette på? Uansett, pris overslaget til Sannes & Co var hårreisende. Først gav de meg en pris på 5264,- kr inkl. mva. så nevnte jeg vacn klubben og prisen havnet på 4500,- inkl mva. Da er dele kostnaden ca 1300,- kr. 593,- kr for kulelager fremme +mva 701,-kr for begge kulelager bak +mva Syntes dette fremdeles var litt stivt i og med at jeg er lærling med 50kr timen i lønn. så jeg tok en telefon til Dueland, en "pensjonert" sannes &co mekaniker som driver sitt eget verksted nå, han gav meg en pris på 2700,- kr noe som er som søt melodi i mine øre i forhold til Sannes. Men jeg vet ikke om han er godkjent for eu-kontroll og bare kan "knipse" med fingrene når reprasjon er utført. Krever det noen spesiell ekspertise på å skifte hjul lagre? eller kan dere tipse meg om en enda billigere måte? uorginale deler i forhold til orginale? Bilen er en Golf mk3 1.8l Gl fra 92 med trommelbremser bak. takk på forhånd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 28, 2004 Denne tråden beskriver til dels hvordan du bytter hjullager bak: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?s=&threadid=8598 Mekonomen har ganske bra kvalitet på slitedeler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 28, 2004 Du kan få tingene reparert hos han pensjonisten, for så å bare vise papirene evt bilen til sannes folket igjen. Det er på mange måter det samme som å knipse med fingrene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 28, 2004 ja jeg har tenkt på det for 2700,- er en overlevbar pris ferdig montert, og delene koster jo 1300,- men vet ikke om det er med eller uten moms, uansett er det billig i forhold til merkeverkstedet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 28, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Sørheim Mekonomen har ganske bra kvalitet på slitedeler. Mye av delene til Mekonomen er de sammen som originaldelene til VAG også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 28, 2004 Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen ja jeg har tenkt på det for 2700,- er en overlevbar pris ferdig montert, og delene koster jo 1300,- men vet ikke om det er med eller uten moms, uansett er det billig i forhold til merkeverkstedet! moms? er ikke karen pensjonist da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 28, 2004 med pensjonert mener jeg at han har jobbet som VAG mekaniker hos møller før og er "pensjonert" derfra.. missfortå meg rett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 29, 2004 det er jo ikke umulig du kan får igjennom lagrene bak bare ved å etterstramme litt det foran må nok byttes ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 29, 2004 men er det da best å bytte alle fire isteden for bare tre stk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 29, 2004 Opprinnelig postet av Glenn Ove Pedersen men er det da best å bytte alle fire isteden for bare tre stk? Ikke noe problem å bytte bare et og et lager. Om lageret på ene siden går, er det ingen automatikk i at det på andre siden ryker med det første. Jeg vil anta at han "pensjonisten" kan faget, så jeg hadde ikke vært i tvil om hvem som hadde fått gjort jobben for meg. Men nå er det ikke så mange som får lov å skru på bilen min da heller da (ingen, untatt meg og bestefar) mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...