Anbefalte innlegg

Hei,lurte på om noen kunne hjelpe meg og finne utav dette? Har en 99-S4 2.7 Biturbo. Og i fremskjermene på denne så er det antydning til at lakken flasser og vertfall ene er det antydning til rust på, og en liten flekk og to i øverste kanten på panseret ved frontruten, og det bobler litt i fremkant i enden av panseret, lurte på om dette er sånt som dekkes av audi sin rustgaranti?: klø :

 

Mvh

Chris

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,lurte på om noen kunne hjelpe meg og finne utav dette? Har en 99-S4 2.7 Biturbo. Og i fremskjermene på denne så er det antydning til at lakken flasser og vertfall ene er det antydning til rust på, og en liten flekk og to i øverste kanten på panseret ved frontruten, og det bobler litt i fremkant i enden av panseret, lurte på om dette er sånt som dekkes av audi sin rustgaranti?: klø :

 

Mvh

Chris

 

Kjør til nermeste Audi/VW verksted og de tar bilder av "skadene" og sender de videre for å avgjøre om det er garanti sak...gjorde det på bilen min for 2 måneder siden å venter fortsatt på svar:p går ikke akkurat så veeeeldig fort:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør til nermeste Audi/VW verksted og de tar bilder av "skadene" og sender de videre for å avgjøre om det er garanti sak...gjorde det på bilen min for 2 måneder siden å venter fortsatt på svar:p går ikke akkurat så veeeeldig fort:p

 

tok bilder av en rustskade på min bil også å det er for 1 mnd siden. den er nå ferdig reparert opgså på garanti: smil :

den var feridg for 1 uke siden;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok bilder av en rustskade på min bil også å det er for 1 mnd siden. den er nå ferdig reparert opgså på garanti: smil :

den var feridg for 1 uke siden;)

 

andre blir mer prioritert en andre ser jeg:p hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rust garantien gjelder vel ikke om noe er omlakket ? Greit å sjekke det først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er i hjulbuene du har rust så kan du glemme å få noe. Steinsprut sier de da.

Har akkurat vært gjennom dette selv da jeg har fått sinkslipp på taket.

Hvis man har rust på noen kanter hvor man KAN ha fått steinsprut så får man det ikke gjennom.

De måler lakken over hele bilen for å sjekke om den er omlakkert eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er i hjulbuene du har rust så kan du glemme å få noe. Steinsprut sier de da.

Har akkurat vært gjennom dette selv da jeg har fått sinkslipp på taket.

Hvis man har rust på noen kanter hvor man KAN ha fått steinsprut så får man det ikke gjennom.

De måler lakken over hele bilen for å sjekke om den er omlakkert eller ikke.

 

Fikk den godkjent som garanti jeg likevel om det var omlakkert:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk den godkjent som garanti jeg likevel om det var omlakkert:rolleye:

 

Var den omlakkert hos merkeverksted da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var den omlakkert hos merkeverksted da eller?

 

Ja jeg trur det.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg trur det.....

 

Da opprettholdes garantien fikk jeg beskjed om. Men om man har fått bilen omlakkert andre steder så gjelder ikke garantien lengre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode svar! Skjermene er steinsprut så hadde ikke tro på det, men i fremkant på panseret så bobler det under lakken som sagt, har ikke pirka på før jeg vet noe om hva det er, men får ta en tur til Møller i Bergen eller Haugesund og be de kikke på det da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er i hjulbuene du har rust så kan du glemme å få noe. Steinsprut sier de da.

Har akkurat vært gjennom dette selv da jeg har fått sinkslipp på taket.

Hvis man har rust på noen kanter hvor man KAN ha fått steinsprut så får man det ikke gjennom.

De måler lakken over hele bilen for å sjekke om den er omlakkert eller ikke.

 

Jeg lurer(!) på om jeg har fått sinkslipp på taket mitt også.

Hvor mye må det være for at de "gidder" å gjøre noe med det? Det er så langt jeg kan se bare et lite område på 1-2 mm i diameter som "mangler" lakk. Ser på en måte ut som steinsprut, men på taket???

Jeg kan kanskje legge ut bilde når jeg kommer hjem imorgen, så kan dere se... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette sinkslipp? Er det i så fall nok til å få gjort noe (skikkelig) med det? Hva vil de gjøre?

2007_0927_130955AA (Medium).JPG

2007_0927_131030AA (Medium).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har mer "skader" enn meg å jeg har fått det på garanti,bilen skal inn den 6.november å få lakkert bakluka p.g.a sinkslipp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette sinkslipp? Er det i så fall nok til å få gjort noe (skikkelig) med det? Hva vil de gjøre?

 

Det der ser mer ut som steinsprut. Hvor på taket er dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk min bil igjen fra møller avd. bilskade (bergen) for et par uker siden!

de har lakket taket+ skjermene bak pga rust (`99 a3)

 

var inne til vurdering et par mnd før, hvor de målte dybden på lakken, som nevnt tidligere her!

han målte sikkert 50 punkter rundtom på bilen!

 

de hadde bilen min inne i en uke, og jeg fikk den tilbake med masse fall i klarlakken, + to "rusk/støvkorn" i lakken.

så jeg skal tilbake med bilen en gang til...

jævlig irriterende, og jeg taper på og kjøre bilen frem og tilbake til de flere ganger (120km)

også er det irriterende og være uten bil!!!

 

et bilde av rusten som var på min:

 

DSCF2828.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk min bil igjen fra møller avd. bilskade (bergen) for et par uker siden!

de har lakket taket+ skjermene bak pga rust (`99 a3)

 

var inne til vurdering et par mnd før, hvor de målte dybden på lakken, som nevnt tidligere her!

han målte sikkert 50 punkter rundtom på bilen!

 

de hadde bilen min inne i en uke, og jeg fikk den tilbake med masse fall i klarlakken, + to "rusk/støvkorn" i lakken.

så jeg skal tilbake med bilen en gang til...

jævlig irriterende, og jeg taper på og kjøre bilen frem og tilbake til de flere ganger (120km)

også er det irriterende og være uten bil!!!

 

et bilde av rusten som var på min:

 

DSCF2828.jpg

 

 

Samme som er på min det der, bare at på min så strekker det seg langs hele lengden på taket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kollega av meg har en 1999 Audi A6. De har fått ditto rustbobler på alle dører og skjermer. Hun jublet nettopp da hun fikk høre at Møller bytter 4 dører, fikser og lakker skjermer på 10-års rustgarantien. : eek :

 

Egenandel på kr 1 500 på en reparasjon til sikkert 30 000,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der ser mer ut som steinsprut. Hvor på taket er dette?

 

Sånn cirka midt på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har mulig slik sink opplegg jeg å på bakluka. litt dårlig bilde men trur dere det er garanti opplegg? har faktisk antydning på taket å ved venstre framdør.: klø :

rust.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å se ut i fra bilde. Kan godt tenkes det er noen som har vært uheldig med isskrapa også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja mulig.. men samme på taket også. trur ikke dem skrapte is der men:) men koster det noe og be auto om å sjekke det opp mot rustgarantien på 10 år?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det rustgaranti på alle audi? Også de som er importert av en privat forhandler fra utlandet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det rustgaranti på alle audi? Også de som er importert av en privat forhandler fra utlandet?

 

det skal ikke spille noen rolle!

de spurte de ikke meg om, men de har vel fått opp på skjermen sin at min bil var importert i 2003, men ikke et ord om det!

tror den var importert privat!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiller ingen rolle da det er fabrikken som gir denne garantien og ikke norske Møller. Hvis jeg ikke husker riktig er det eneste forskjellen ved import at fabrikken gir 2års garanti, mens norske møller gir 3 år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.