Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor mye olje som går på girkassa på en 1990 Audi Coupe Quattro 2.3E (NG), hvor mye frostvæske som går i kjøleanlegget, hvor mye bremsevæske som går og hvor mye olje det går i forskjellige kardanger.

 

Takker for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På girkassa kjøper du 2-3 liter og fyller til det rinner over. Da er det fullt. :)

 

Du har ikke Haynes eller instruksjonsbok til bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har haynes boka, kan sjekke for deg i morra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Morten Gjeitsund

Jeg har haynes boka, kan sjekke for deg i morra.

 

Supert! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frostvæske : 8 liter

Girkasse : 2,35 liter

Kardang type 087 : 1 liter, type 089 : 0,75 liter

 

Tror dette skal stemme :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

087 og 089 er automatkasser.. :D

 

De kan du bare se bort fra.

 

Girkassa har felles smøring med fordelingskasse og differensial foran, så dette fylles gjennom samme hull. Olje med spesifikasjon GL-4.

 

Differensialen bak er ganske enkel, en tappeskrue og en fylleskrue. Mener å huske at fylleskruen er på venstre side på disse, men garanterer ikke. Det ser du fort uansett. Går på 1-1.5 liter, spesifikasjon GL-5.

 

Husk å løsne fylleskruen før tappepluggen, husk at GL-4 og GL-5 ikke er kompatible med hverandre.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som er litt raskere enn meg på søndager :)

Angående bremseveske, så står det ca 0.6 liter. syns det hørtes lite ut, men står så i haynes boka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.