#1 Skrevet August 28, 2004 Jeg lurer på hvor mye olje som går på girkassa på en 1990 Audi Coupe Quattro 2.3E (NG), hvor mye frostvæske som går i kjøleanlegget, hvor mye bremsevæske som går og hvor mye olje det går i forskjellige kardanger. Takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 28, 2004 På girkassa kjøper du 2-3 liter og fyller til det rinner over. Da er det fullt. Du har ikke Haynes eller instruksjonsbok til bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 28, 2004 Jeg har haynes boka, kan sjekke for deg i morra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 29, 2004 Opprinnelig postet av Morten Gjeitsund Jeg har haynes boka, kan sjekke for deg i morra. Supert! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 29, 2004 Frostvæske : 8 liter Girkasse : 2,35 liter Kardang type 087 : 1 liter, type 089 : 0,75 liter Tror dette skal stemme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 29, 2004 087 og 089 er automatkasser.. De kan du bare se bort fra. Girkassa har felles smøring med fordelingskasse og differensial foran, så dette fylles gjennom samme hull. Olje med spesifikasjon GL-4. Differensialen bak er ganske enkel, en tappeskrue og en fylleskrue. Mener å huske at fylleskruen er på venstre side på disse, men garanterer ikke. Det ser du fort uansett. Går på 1-1.5 liter, spesifikasjon GL-5. Husk å løsne fylleskruen før tappepluggen, husk at GL-4 og GL-5 ikke er kompatible med hverandre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 29, 2004 noen som er litt raskere enn meg på søndager Angående bremseveske, så står det ca 0.6 liter. syns det hørtes lite ut, men står så i haynes boka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...