Oslo: avstemming hvor mcd treffene i vinter skal være

Hvor ønsker du å ha vintertreffene?  

71 stemmer

1. 1. Hvor ønsker du å ha vintertreffene?

• MCD Ullevål
      18
    • MCD Lørenskog
      9
    • MCD Berger (sharif)
      38
    • Ingen av delene
      6

Anbefalte innlegg

"med den holdningen.. ?" hva i alle dager fabulerer du om ?:confused:

Hvis det nå heter Oslo/Akershus så blir ikke saken noe bedre av den grunn. I Akershus bor det 500' innbyggere og nær 50% av disse bor i Asker og Bærum. Tar vi med Oslo vest og -syd, samt Follo blir det særdeles skjevt fordelt med en møteplass "milevis" nord for det demografiske sentrum og jeg synes i aller høyeste grad vi skal ta mer hensyn til det fremover enn det tidligere har vært gjort.

Ørjan:

Det er desverre slik at det i 18-19 tiden er svært tett trafkk inn mot Oslo både vest og sydfra som gjør reisetiden til Skedsmokorset unødig lang. Skulle det finne på å regne er det nede i gangfart med en gang, for ikke å snakke om når sneen kommer...

det jeg fabler om er det at hadde det vært i asker hadde ikke jeg hatt noe problem med det. grunnen er at jeg ser på det sosialtet og ikke kjøreturen. Jeg kjører gledelig 10 min ekstra for å kunne møtes de andre i klubben og slå av en liten prat over en matbit.

det er ikke værre enn at du ikke møter visst du synes det er langt unna.

jeg lar bare flertallet bestemme jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må også innrømme at jeg syntes det blir litt feil å flytte møtene enda lenger ut fra Oslo...

Arve: du skriver at du gladlig hadde møtt opp på treff i Asker hvis det hadde vært det om å gjøre. Det er jo ganske lett å si så lenge det aldri har vært prøvd.. Fra Bærum/Asker siden er det faktisk en ganske betydelig reisevei for å komme helt på andre siden av oslo. Mitt forslag er at man kan prøve å bytte på i en periode. MEN da kreves det er det er en form for struktur på når man er hvor! Det er jo ikke til å stikke under en stol at folket fra skedsmo/løren. har vært relativt bortskjemt med tanke på reisevei de siste årene. Går jo ann å prøve noen tiltak for å øke aktiviteten også på andre siden av byen, om ikke annet for en prøveperiode.

"Problemet" munner vel igrunn ut i "hva som passer meg best" problematikken (som det stort sett alltid gjør her i klubben).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må også innrømme at jeg syntes det blir litt feil å flytte møtene enda lenger ut fra Oslo...

Arne: du skriver at du gladlig hadde møtt opp på treff i Asker hvis det hadde vært det om å gjøre. Det er jo ganske lett å si så lenge det aldri har vært prøvd.. Fra Bærum/Asker siden er det faktisk en ganske betydelig reisevei for å komme helt på andre siden av oslo. Mitt forslag er at man kan prøve å bytte på i en periode. MEN da kreves det er det er en form for struktur på når man er hvor! Det er jo ikke til å stikke under en stol at folket fra skedsmo/løren. har vært relativt bortskjemt med tanke på reisevei de siste årene. Går jo ann å prøve noen tiltak for å øke aktiviteten også på andre siden av byen, om ikke annet for en prøveperiode.

"Problemet" munner vel igrunn ut i "hva som passer meg best" problematikken (som det stort sett alltid gjør her i klubben).

men, hva med å faktiske la flertallet bestemme da? hadde ikke jeg tatt opp dette hadde det aldri vært en sak heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen plasser i Oslo sentrum som er aktuelle da? Hva med Frognerstranda Kro?

Der er det jo plenty med parkering og cafè som har åpent til 2300. Man må betale 7 kroner i parkering om man starter klokka 1900, fra 2000 er det gratis.

frognerstranda4uq4.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men, hva med å faktiske la flertallet bestemme da? hadde ikke jeg tatt opp dette hadde det aldri vært en sak heller.

Joda, flertallet er en fin og demokratisk måte for å bestemme dette på, skal ikke nekte for det. Men det er jo også et tankekors at det etablerte flertallet kan være med å utvikle og bidra til vekst i andre områder enn der de alltid holder til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen plasser i Oslo sentrum som er aktuelle da? Hva med Frognerstranda Kro?

Der er det jo plenty med parkering og cafè som har åpent til 2300. Man må betale 7 kroner i parkering om man starter klokka 1900, fra 2000 er det gratis.

Det var ikke så dumt forslag.

Dere som bor vest for Oslo: Fint om dere kan foreslå noen andre steder som kan være egnet.

Jeg er ikke lokalkjent nok selv til å komme på noe bra.

Jeg må si meg enig med Kjetil, det hadde vært fint om vi kunne fått til noe på vestsiden av Oslo også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arne: du skriver at du gladlig hadde møtt opp på treff i Asker hvis det hadde vært det om å gjøre. Det er jo ganske lett å si så lenge det aldri har vært prøvd.. Fra Bærum/Asker siden er det faktisk en ganske betydelig reisevei for å komme helt på andre siden av oslo. Mitt forslag er at man kan prøve å bytte på i en periode. MEN da kreves det er det er en form for struktur på når man er hvor! Det er jo ikke til å stikke under en stol at folket fra skedsmo/løren. har vært relativt bortskjemt med tanke på reisevei de siste årene. Går jo ann å prøve noen tiltak for å øke aktiviteten også på andre siden av byen, om ikke annet for en prøveperiode.

Hello, Håper du mener ARVE nå??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hello, Håper du mener ARVE nå??

Ja, en aldri så liten skrivefeil der ja... :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det blir noget langt å kjøre ut til McD Berger, husk Akershus strekker seg ut på begge sider av Oslo.

Enten så beholder vi det på McD Skårer / Ullevål eller så er forslagt til Håkon noe vi bør se nærmere på. Frognerstranden Kro har helt grei beliggenhet for begge sider av Oslo rett inntil E18 i nærheten av Colorline sin terminal på Filipstadkaien (samme avkjøring).

De har forresten åpent fra 09.00 til 01.30 hele uken (I følge Spisekartet)

Link til skråbilde av stedet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du har rett: skal du vel ikke frykte avstemningen?

Eller trur du at "kjernen" vil ha treff i Oslo, og stemmer berger?

Jeg tror "kjernen" vil ha treff nærmest egen bopel og det er tydeligvis nord for Oslo. Med kjernen menes da de mest aktive i starten av denne tråden, ikke flertallet.

Jeg trur vel at flertallet stemmer for det stedet de ser som mest egnet.

Det gjør de sikkert, men spørsmålet er i hvor stor grad man lar seg påvirke. Derfor er det greit at ikke "alle" snakker for å flytte treffet lenger unna folk.

Jeg skal la være å komme med feilopplysninger¨, om rushtiden på askersiden, da jeg har liten kjennskap til den... da håper jeg du kan gjøre det samme om "andre siden".

Rushtiden ved alnabru har en topp mellom klokken 15:30 og 17:00

Det har en tendens til å tette seg mellom jupdalstoppen og skjedsmokorset i samme tidsperiode.

Men klokken 18-19 er det ikke allverden kø å snakke om...

Da går det i fartsgrense+

Hvis du ser hva jeg skrev så skriver jeg "inn mot Oslo både vest og sydfra..." Så blander du inn Alnabru ? Det ligger hverken vest eller syd for Oslo for å si det slik.... Eller mente du at det ikke eksisterer kø på mosseveien inn mot Oslo kl 18 ?

Forøvrig jobber jeg på Alnabru og vet veldig godt hvordan køen nordøstover går....: vinke :

For å sette tall på det: Avreise fra Asker (for å bruke det som eksempel) kl 18:00 mandag gir deg anslagsvis 1 time reisevei til Skedsmokorset med normal trafikk i gjennomsnitt. Selvfølgelig kortere noen ganger, men andre ganger lenger. Til sammenligning kjører man på samme tidspunkt fra Oslo S til Drammen på 30-40 min. og selvsagt enda kortere tid fra Bærum og Asker, så man kan jo lure på om halve "lokallaget" bør vurdere å møte opp på treffene til Drammensregionen istedenfor

Ellers.bare for morro skyld...

Det er ganske stor opplyst plass på Coop Obs på Løren/Hasle, og Ikea Alnabru...

Og det er ikke allverden dyr mat på de stedene.

Hadde MC D på Alnabru bare hatt litt større plass så det vært bedre ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

thomas: visst du jobber på alnabru skjønner jeg ikke helt problemet? kan jeg bare få lov til å sitere hva roger sa til meg i går.

"jeg må kjøre gjennom hele byen for å komme opp hit på lørenskog, men jeg ser ikke på det som noe stor problem at det blir flyttet til berger"

jeg har værken sett eller høre at dette har vært noe problem for noen før, men så fort det blir tatt opp har nesten alle noe mot det. Hvorfor ikke komme med dette på et tidligere tidspunkt????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten det, eller fått alle til å stille seg på taket ved Biltema på alnasenteret og heller gå samlet ned til McD for å spise, for så å trekke opp på p-huset igjen. Der er det åpent, og greit med plass når klokka nærmer seg stengetid, hvertfall det jeg har sett de gangene jeg har vært der. Vi kan vel evt. se om det finnes noe andre steder, som CC Vest kanskje? Veit ikke helt åssen det er der med plass, men det er jo nærmere bærum/asker, og ikke så altfor lange kjøreturen fra oslo nord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten det, eller fått alle til å stille seg på taket ved Biltema på alnasenteret og heller gå samlet ned til McD for å spise, for så å trekke opp på p-huset igjen. Der er det åpent, og greit med plass når klokka nærmer seg stengetid, hvertfall det jeg har sett de gangene jeg har vært der. Vi kan vel evt. se om det finnes noe andre steder, som CC Vest kanskje? Veit ikke helt åssen det er der med plass, men det er jo nærmere bærum/asker, og ikke så altfor lange kjøreturen fra oslo nord.

Dette høres ut som en kaotisk plass og stå på... Det er jo sinnsykt med folk der hele tiden, og det er jo heller tvilsomt at man får stå samlet. Og låser de ikke av anlegget der oppe når butikkene stenger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oj- Dette var et knallgodt forslag for alle fra Oslo, Akershus vest og syd iallefall. :tilber: Det er vel maks 7-8 minutter kjøring fra Alnabruområdet - dvs 10-12 minutter fra Lørenskog ? Kanskje 15 ?

Har aldri vært inne på kroen der, men i vinterhalvåret er det iallefall ikke problemer med parkeringsplasser. Sommerhalvåret er det stort sett stappfullt pga båtfolket på Kongen, men dte e rjo ikke noe problem på en stund nå : smil :

Utfra adkomst, og generell beliggenhet for de fleste er vel Alnabru/Økern/Bryn det som passer best for flertallet, om vi tar hensyn til at man ikke ønsker å flytte det så langt unna utgangspunket på Lørenskog.

Utfordringen der er selvfølgelig kombinasjonen rimelig mat og stor parkering.... : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

thomas: visst du jobber på alnabru skjønner jeg ikke helt problemet? kan jeg bare få lov til å sitere hva roger sa til meg i går.

"jeg må kjøre gjennom hele byen for å komme opp hit på lørenskog, men jeg ser ikke på det som noe stor problem at det blir flyttet til berger"

jeg har værken sett eller høre at dette har vært noe problem for noen før, men så fort det blir tatt opp har nesten alle noe mot det. Hvorfor ikke komme med dette på et tidligere tidspunkt????

Nå tenker ikke jeg først og fremst bare på meg selv Arve, men alle andre som holder til i samme område. Om Roger vil kjøre land og strand rundt er jo det flott, men det vil ikke alle. Forøvrig jobber Roger på Bryn og er således i samme båt som meg hvis han ikke vil dra hjemom etter jobb ;)

Lokasjonen på Oslo/Lørenskogstreffene har det vært diskusjon om hver eneste høst/vinter siden vi fikk et forum. Det var jo derfor Arne W. fikk gjennomført flytting til Ullevål for en periode.

Forøvrig har det vært "tatt opp" i stillhet ved at det er svært få fra vest og syd som møter opp på Lørenskog... Legger vi det mere sentralt kan vi kanskje (over tid) gjøre noe med det.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå tenker ikke jeg først og fremst bare på meg selv Arve, men alle andre som holder til i samme område. Om Roger vil kjøre land og strand rundt er jo det flott, men det vil ikke alle. Forøvrig jobber Roger på Bryn og er således i samme båt som meg hvis han ikke vil dra hjemom etter jobb ;)

Lokasjonen på Oslo/Lørenskogstreffene har det vært diskusjon om hver eneste høst/vinter siden vi fikk et forum. Det var jo derfor Arne W. fikk gjennomført flytting til Ullevål for en periode.

Forøvrig har det vært "tatt opp" i stillhet ved at det er svært få fra vest og syd som møter opp på Lørenskog... Legger vi det mere sentralt kan vi kanskje (over tid) gjøre noe med det.

:)

hva med at dere da begynner der ute og ser hvordan det går og visst det viser at det blir en suksess så kan vi jo evt flytte det da. stort sett de fleste som stiller på lørenskog veit at det kommer noen dit og jeg har ikke lyst til å kjøre til asker for å se om det kanskje er noen der. visst du skjønner hvor jeg vil hen. jeg vil at vi skal få til dette på en positiv måte og derfor lagde jeg avstemmingen. men, for å sette det litt på spissen. hvor mange av vintermøtene som var på ullevål i fjord vinter var du på? med tanke på at det var så mye bedre plassering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med at dere da begynner der ute og ser hvordan det går og visst det viser at det blir en suksess så kan vi jo evt flytte det da. stort sett de fleste som stiller på lørenskog veit at det kommer noen dit og jeg har ikke lyst til å kjøre til asker for å se om det kanskje er noen der. visst du skjønner hvor jeg vil hen. jeg vil at vi skal få til dette på en positiv måte og derfor lagde jeg avstemmingen. men, for å sette det litt på spissen. hvor mange av vintermøtene som var på ullevål i fjord vinter var du på? med tanke på at det var så mye bedre plassering.

"Dere begynner der ute"..... Så du kommer ikke på møter hvis det ikke ligger på Skedsmokorset eller Lørenskog ? Det funker svært dårlig å flytte noe om ikke folket stiller seg bak et slikt forsøk. Det er nå helt sikkert. Og dele det opp med et i Nord og et i sentrum er hvertfall ikke noen vits.

Er det så utrolig vanskelig å skjønne at Skedsmokorset (og delvis Lørenskog for den saks skyld) er ganske usentralt for flertallet av Oslo og Akershus' innbyggere ?

Asker har da aldri vært noe alternativ - vet du hvor det er i det hele tatt ? det er like usentralt andre veien, men jeg greier da å se det på egenhånd og kommer ikke med det som forslag.

[Teskje]Hvor mange møter jeg faktisk kommer på er også knekkende likegyldig, poenget er at det skal være mest mulig likt for alle - ikke best for meg personlig [/Teskje]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frognerstranda var et meget godt forslag det, det ligger jo midt i området for Oslo og Akershus REGION, det har stor parkering, og billig og god mat. Det blir ikke typisk gatekjøkkenmat, men man har alle verdens muligheter til å bli mett der for under 100-lappen.

Selv om jeg personlig ikke har noe i mot en par mil ekstra i bilen, så betyr ikke det at jeg ikke er åpen for andre forslag. Spesielt ikke siden jeg da bare bruker halvparten så mye i bompenger i tillegg. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det jeg da forelår er at en moderator stenger polen så komme vi med 4-6 konkrete plasser i oslo som vi kan ha vintermøtene på og evt se ann sommermøtene til neste år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ser hva jeg skrev så skriver jeg "inn mot Oslo både vest og sydfra..." Så blander du inn Alnabru ? Det ligger hverken vest eller syd for Oslo for å si det slik.... Eller mente du at det ikke eksisterer kø på mosseveien inn mot Oslo kl 18 ?

Leste litt kjapt der ja...: oops :

Så beklager den...

Men trafikken går vel greit de fleste steder etter klokken 18:00

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fatter ikke at Ski ikke blir nevnt her : klø ::P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fatter ikke at Ski ikke blir nevnt her : klø ::P

Objektivt sett burde SKi også blitt nevnt. Men det finnes allerede et eksisterende lokallag som skal dekke området rundt Ski, nemlig Follo lokallag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Objektivt sett burde SKi også blitt nevnt. Men det finnes allerede et eksisterende lokallag som skal dekke området rundt Ski, nemlig Follo lokallag.

Var en fleip da :P Gir blanke hvor det blir... Kommer når det passer uansett jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en fleip da :P Gir blanke hvor det blir... Kommer når det passer uansett jeg :)

Hvis du ikke kjører deg bort da... : klø ::P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.