Oslo: avstemming hvor mcd treffene i vinter skal være

Hvor ønsker du å ha vintertreffene?  

71 stemmer

  1. 1. Hvor ønsker du å ha vintertreffene?

    • MCD Ullevål
      18
    • MCD Lørenskog
      9
    • MCD Berger (sharif)
      38
    • Ingen av delene
      6


Anbefalte innlegg

ja, men da foreslår jeg at Rune, Thomas og john-arlid fortsetter denne saken ettersom de skriker høyest.

 

det blir da siste gang jeg setter igjen noen sånne tiltak.

 

OK, da blir det Ullevål da. :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man får rett og slett ikke folk flest til å reise så langt hver gang, det er det kun et fåtall som gidder og vi vil aldri få noe større miljø ut av hovedstadsregionen, som strengt tatt er ufattelig tåpelig når det er en drøy million mennesker bosatt her. Skjønner ikke dere som stemmer for Sharif-alternativet det ? Synes dere faktisk det er det mest sentrale treffstedet for Oslo-Akershus-regionen ???

 

Tilgi meg for å editere ditt inlegg.

Men jeg følte jeg måtte legge litt farge på Oslo-Akershus-regionen

 

Skjønner jeg noen av dere (satt på spissen velogmerke) så vil dere finne 4 medlemer i oslo, sette en strek i mellom disse, og i kryssninsgpunktet er midten for Oslo regionen, og der skal treffene helst være.

 

Siden noen av dere tror Oslo er det eneste stedet i hele regionen, vil jeg da vise dere noe spennende...

et kart :

stortkartosloaker.gif

 

Dersom dere ser på kartet, går faktiskt lokallags grensen langt nord.....

og kryssningspunktet/senter for lokallaget er dermed ikke i Oslo sentrum.....

 

 

 

gærnt blir det uansett....som det så fint heter.

Jeg bruker drøyt 30 min til lørenskog, og vil bruke desto mere, jo nærmere oslo vi flytter oss.

(men jeg skal faktiskt gi fan i å sutre, og bøye meg etter flertallet)

For det er vel intresse for å dra dit flest folk kommer?

(eller skal jeg slå opp i ordboka og finne ut hva flertall egentlig betyr?)

 

 

PS: og problemet er at det er sjeldent "folk flest" som holder "show'et" i gang...

oftest er det noen få ildsjeler, som tar turen uansett hvor treffene legges....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at det er mulig og lage så mye bråk rundt en bagatell som dette: dum :

Hva med og gjøre noe for å bli enige istedet for å bare suttre om at den ene må kjøre 10 minutter lengre en den andre: klø : La inn et forslag tideligere i dag. Et forslag som strengt tatt imøtekommer de fleste som har yttret seg i denne tråden, men IKKE en av dere har gitt noen tilbakemelding på det forslaget og det tyder vell egentlig bare på at dere IKKE er intressert i å komme frem til en løsning, men bare sitte og bruke en masse tid på å sutter: dum :

 

Når det gjelder McDonalds Ullevål så er det etter min mening det dessidert dårligste alternativet om man ser bort fra tilgjengelighet. Liten resturant, liten park.plass, dårlig opplyst og ekstremt mye traffikk både inne og ute gjør den lite egnet etter min mening.

 

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I stedet for å møtes 1 gang i måneden i vinterhalvåret. Hva da med å møtes 2 ganger i måneden?

F.eks første mandagen i måneden på McDonalds v/sharif og tredje mandagen i måneden på den nevnte kafeen langs Frognerstranda. På den måten burde strengt tatt ALLE bli fornøyd. De av oss som brenner for dette møter nok begge steder og de som ikke gidder og kjøre 10 minutter ekstra møter der det passer best enten det er på Skedsmo eller i sentrum.

 

Hva synes dere om det?

 

Jeg synes dette høres kurant ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at det er mulig og lage så mye bråk rundt en bagatell som dette: dum :

Hva med og gjøre noe for å bli enige istedet for å bare suttre om at den ene må kjøre 10 minutter lengre en den andre: klø : La inn et forslag tideligere i dag. Et forslag som strengt tatt imøtekommer de fleste som har yttret seg i denne tråden, men IKKE en av dere har gitt noen tilbakemelding på det forslaget og det tyder vell egentlig bare på at dere IKKE er intressert i å komme frem til en løsning, men bare sitte og bruke en masse tid på å sutter: dum :

 

Når det gjelder McDonalds Ullevål så er det etter min mening det dessidert dårligste alternativet om man ser bort fra tilgjengelighet. Liten resturant, liten park.plass, dårlig opplyst og ekstremt mye traffikk både inne og ute gjør den lite egnet etter min mening.

 

: vinke :

 

Enig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig med ørjan. To treff er bedre. For hvis man går glipp av det først har man en sjanse til. Og så er plassene også bra synes jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilgi meg for å editere ditt inlegg.

Men jeg følte jeg måtte legge litt farge på Oslo-Akershus-regionen

 

Skjønner jeg noen av dere (satt på spissen velogmerke) så vil dere finne 4 medlemer i oslo, sette en strek i mellom disse, og i kryssninsgpunktet er midten for Oslo regionen, og der skal treffene helst være.

 

Siden noen av dere tror Oslo er det eneste stedet i hele regionen, vil jeg da vise dere noe spennende...

et kart :

stortkartosloaker.gif

 

Dersom dere ser på kartet, går faktiskt lokallags grensen langt nord.....

og kryssningspunktet/senter for lokallaget er dermed ikke i Oslo sentrum.....

 

 

 

gærnt blir det uansett....som det så fint heter.

Jeg bruker drøyt 30 min til lørenskog, og vil bruke desto mere, jo nærmere oslo vi flytter oss.

(men jeg skal faktiskt gi fan i å sutre, og bøye meg etter flertallet)

For det er vel intresse for å dra dit flest folk kommer?

(eller skal jeg slå opp i ordboka og finne ut hva flertall egentlig betyr?)

 

 

PS: og problemet er at det er sjeldent "folk flest" som holder "show'et" i gang...

oftest er det noen få ildsjeler, som tar turen uansett hvor treffene legges....

 

 

takk skal du ha Frode. setter utrolig pris på at det er fler som faktisk vil samme vei som meg her. :)

 

Jeg fatter ikke at det er mulig og lage så mye bråk rundt en bagatell som dette: dum :

Hva med og gjøre noe for å bli enige istedet for å bare suttre om at den ene må kjøre 10 minutter lengre en den andre: klø : La inn et forslag tideligere i dag. Et forslag som strengt tatt imøtekommer de fleste som har yttret seg i denne tråden, men IKKE en av dere har gitt noen tilbakemelding på det forslaget og det tyder vell egentlig bare på at dere IKKE er intressert i å komme frem til en løsning, men bare sitte og bruke en masse tid på å sutter: dum :

 

Når det gjelder McDonalds Ullevål så er det etter min mening det dessidert dårligste alternativet om man ser bort fra tilgjengelighet. Liten resturant, liten park.plass, dårlig opplyst og ekstremt mye traffikk både inne og ute gjør den lite egnet etter min mening.

 

: vinke :

 

 

helt enig med dette forslaget. da kan faktisk de som sutrer over at flertallet skal bestemme få en del av kaka også. hadde det bare vært sånn i alle situsjoner. er det rart det blir krig sier nå jeg.. hehe :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å gjøre følgende:

 

I stedet for å møtes 1 gang i måneden i vinterhalvåret. Hva da med å møtes 2 ganger i måneden?

F.eks første mandagen i måneden på McDonalds v/sharif og tredje mandagen i måneden på den nevnte kafeen langs Frognerstranda. På den måten burde strengt tatt ALLE bli fornøyd. De av oss som brenner for dette møter nok begge steder og de som ikke gidder og kjøre 10 minutter ekstra møter der det passer best enten det er på Skedsmo eller i sentrum.

 

Hva synes dere om det?

 

 

Enig : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å gjøre følgende:

 

I stedet for å møtes 1 gang i måneden i vinterhalvåret. Hva da med å møtes 2 ganger i måneden?

F.eks første mandagen i måneden på McDonalds v/sharif og tredje mandagen i måneden på den nevnte kafeen langs Frognerstranda. På den måten burde strengt tatt ALLE bli fornøyd. De av oss som brenner for dette møter nok begge steder og de som ikke gidder og kjøre 10 minutter ekstra møter der det passer best enten det er på Skedsmo eller i sentrum.

 

Hva synes dere om det?

 

Veldig enig i dette forslaget : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å gjøre følgende:

 

I stedet for å møtes 1 gang i måneden i vinterhalvåret. Hva da med å møtes 2 ganger i måneden?

F.eks første mandagen i måneden på McDonalds v/sharif og tredje mandagen i måneden på den nevnte kafeen langs Frognerstranda.

 

 

 

Får stemme for den jeg også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt enig med dette forslaget. da kan faktisk de som sutrer over at flertallet skal bestemme få en del av kaka også. hadde det bare vært sånn i alle situsjoner. er det rart det blir krig sier nå jeg.. hehe :)

 

Hehe, nå er vel ikke du så mye bedre enn alle andre som "sutrer" her... Du vil jo også på død og liv ha treffet nærmest mulig deg, og er "heldig" at flertallet i denne pollen ønsker det samme, så da får du et billig argument! ;)

 

Spiller INGEN rolle for min del, men syntes det er lurt å også tenke på videre utvikling av klubben, og hva som kan være gunstig på sikt. Syntes Ørjan har kommet med et godt forslag!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å gjøre følgende:

 

I stedet for å møtes 1 gang i måneden i vinterhalvåret. Hva da med å møtes 2 ganger i måneden?

F.eks første mandagen i måneden på McDonalds v/sharif og tredje mandagen i måneden på den nevnte kafeen langs Frognerstranda. På den måten burde strengt tatt ALLE bli fornøyd. De av oss som brenner for dette møter nok begge steder og de som ikke gidder og kjøre 10 minutter ekstra møter der det passer best enten det er på Skedsmo eller i sentrum.

 

Hva synes dere om det?

 

Dette syns jeg var et meget godt forslag.: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er forslaget til Ørjan noe vi kan ta en avstemning på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilgi meg for å editere ditt inlegg.

Men jeg følte jeg måtte legge litt farge på Oslo-Akershus-regionen

 

Skjønner jeg noen av dere (satt på spissen velogmerke) så vil dere finne 4 medlemer i oslo, sette en strek i mellom disse, og i kryssninsgpunktet er midten for Oslo regionen, og der skal treffene helst være.

 

Siden noen av dere tror Oslo er det eneste stedet i hele regionen, vil jeg da vise dere noe spennende...

et kart :

stortkartosloaker.gif

 

Dersom dere ser på kartet, går faktiskt lokallags grensen langt nord.....

og kryssningspunktet/senter for lokallaget er dermed ikke i Oslo sentrum.....

 

 

 

gærnt blir det uansett....som det så fint heter.

Jeg bruker drøyt 30 min til lørenskog, og vil bruke desto mere, jo nærmere oslo vi flytter oss.

(men jeg skal faktiskt gi fan i å sutre, og bøye meg etter flertallet)

For det er vel intresse for å dra dit flest folk kommer?

(eller skal jeg slå opp i ordboka og finne ut hva flertall egentlig betyr?)

 

 

PS: og problemet er at det er sjeldent "folk flest" som holder "show'et" i gang...

oftest er det noen få ildsjeler, som tar turen uansett hvor treffene legges....

 

Hyyyyyyl....

 

Du kan heller gjøre oss alle en tjeneste og slå opp ordet Demografi og lære deg hva det betyr. Som jeg forsøkt å beskrive (men du har vel ikke tatt deg bryet med å lese andres innlegg så nøye ? ) er det det demografiske sentrum vi må ta hensyn til - ikke det geografiske.

 

At f.eks Hurdal er med i regionen spiller særs liten rolle når det bor færre folk der i èn blokk på Tveita. Synd for oss som har valgt å bosette oss utenfor sentrum, men skal vi ha et håp om større oppmøte må det faktisk veie tyngst å legge det til der folk oppholder seg.

 

Grunnen til at det er noen få ildsjeler som holder det i gang er at det bare er de som orker å dra så langt. Du argumenterer der faktisk akkurat for å legge det til et mer sentral plass, slik at vi får et større oppmøte... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å gjøre følgende:

 

I stedet for å møtes 1 gang i måneden i vinterhalvåret. Hva da med å møtes 2 ganger i måneden?

F.eks første mandagen i måneden på McDonalds v/sharif og tredje mandagen i måneden på den nevnte kafeen langs Frognerstranda. På den måten burde strengt tatt ALLE bli fornøyd. De av oss som brenner for dette møter nok begge steder og de som ikke gidder og kjøre 10 minutter ekstra møter der det passer best enten det er på Skedsmo eller i sentrum.

 

Hva synes dere om det?

 

Tanken er god og ikke minst er den konstruktiv ;)

 

Jeg tror kanskje det blir litt tyngre å administrere og kan være litt vanskelig å få med seg hvilke datoer man er hvor, men det er absolutt verdt et forsøk. Ser også at det kan være vanskelig for folk utenfor forumet å "følge med".

 

Det bør lages en god kalender og kanskje en mailsløyfe med påminnelse som man kan melde seg på ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, nå er vel ikke du så mye bedre enn alle andre som "sutrer" her... Du vil jo også på død og liv ha treffet nærmest mulig deg, og er "heldig" at flertallet i denne pollen ønsker det samme, så da får du et billig argument! ;)

 

Spiller INGEN rolle for min del, men syntes det er lurt å også tenke på videre utvikling av klubben, og hva som kan være gunstig på sikt. Syntes Ørjan har kommet med et godt forslag!

 

visst du faktisk leser det jeg skriver litt tidligere i tråden Kjetil hadde du nok ikke sagt det du sa. som jeg sier at jeg har absolutt ikke noe problem med å møte i asker hver eneste mandag heller jeg. jeg synes faktisk det er surt at jeg det havner enda nærmere meg. jeg elsker å kjøre bil og må jeg kjøre i 30 min for å møte likestilte gjør jeg med glede det.

 

Beklager at jeg bor så nærme shariff da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*edit*

Moderer megselv, da jeg merker at argumentasjoen her ikke gavner saken....

 

Men demografi, er befolkningslære på godt Norskt.

OG det demografiske sentrum, er nok ikke så veldig langt unna det som faktiskt er det "demokratiske" sentrum.

(ref. vi har en poll her)

 

En mann som overser flertallet, og trumfer igjennom sine personlige meninger, heter diktatur...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å gjøre følgende:

 

I stedet for å møtes 1 gang i måneden i vinterhalvåret. Hva da med å møtes 2 ganger i måneden?

F.eks første mandagen i måneden på McDonalds v/sharif og tredje mandagen i måneden på den nevnte kafeen langs Frognerstranda. På den måten burde strengt tatt ALLE bli fornøyd. De av oss som brenner for dette møter nok begge steder og de som ikke gidder og kjøre 10 minutter ekstra møter der det passer best enten det er på Skedsmo eller i sentrum.

 

Hva synes dere om det?

 

Helt enig med deg Ørjan. Dette var et bra forslag: ja : Men vil også si at det er det samme for meg hvor vi møtes men likte forslaget om å ha det på sharif med tanke på stor fin opplyst plass osv. Hørtes jo veldig greit ut og ha det der da, men ingeneting er jo bedre enn om vi kan ha vintertreff både i sentrum og ved sharif. Da får vi jo muligheten til å treffe hverandre 2 ganger i måneden;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken er god og ikke minst er den konstruktiv ;)

 

Jeg tror kanskje det blir litt tyngre å administrere og kan være litt vanskelig å få med seg hvilke datoer man er hvor, men det er absolutt verdt et forsøk. Ser også at det kan være vanskelig for folk utenfor forumet å "følge med".

 

Det bør lages en god kalender og kanskje en mailsløyfe med påminnelse som man kan melde seg på ?

 

F.eks. (når dette engang blir fastslått) ha en notis om Oslo Lokallag i Treffpunkt og si at 1 mandag i mnd er man Sted X, og 3 mandag i mnd er man Sted Y.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært greit og finne noe i Oslo, er allerede 30min og kjøre til lørenskog, 40min til berger, det er nesten 1,5 timer i kjøring hver mandag, det er ganske mye. Forstår jo at andre også har lang vei. Men kunne jo funnet noe i mellom? Hva med robsrud? både statoil og robsrudburger der, ok størrelse på plassen også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært greit og finne noe i Oslo, er allerede 30min og kjøre til lørenskog, 40min til berger, det er nesten 1,5 timer i kjøring hver mandag, det er ganske mye. Forstår jo at andre også har lang vei. Men kunne jo funnet noe i mellom? Hva med robsrud? både statoil og robsrudburger der, ok størrelse på plassen også..

 

jeg foreslår at du leser igjennom tråden jeg kristian så ser du at det blir 2 møter i mnd. et på mca ved sharif og et på cafen på frongerstranda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er Kristian ganske ny i klubben, så jeg synes han er unnskyldt! ;) I Oslo Lokallag møtes vi på McDonalds på Lørenskog hver mandag i sommerhalvåret. De siste årene har det vært sånn at vi møtes en torsdag i måneden i vinterhalvåret, og det har "pleid" å være på McDonalds ved Ullevål. Det diskusjonen går på er at det er veldig liten parkeringsplass der, og de gangene vi har vært 10-15 oppmøtte har det nesten vært umulig å sitte samlet da restauranten også er forholdsvis liten :o Avstemningen går (dvs. gikk) på å finne en alternativ møteplass i vinterhalvåret, og løsningen er nå at vi har funnet to plasser å møtes : ja : For de som synes ene plassen er for langt å dra er det bare å møte opp der det passer best. Da kommer vi fortsatt til å møtes en gang i måneden som hittil i vinterhalvåret, for oss andre er det egentlig bonus at vi møtes 2 ganger i måneden : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er Kristian ganske ny i klubben, så jeg synes han er unnskyldt! ;) I Oslo Lokallag møtes vi på McDonalds på Lørenskog hver mandag i sommerhalvåret. De siste årene har det vært sånn at vi møtes en torsdag i måneden i vinterhalvåret, og det har "pleid" å være på McDonalds ved Ullevål. Det diskusjonen går på er at det er veldig liten parkeringsplass der, og de gangene vi har vært 10-15 oppmøtte har det nesten vært umulig å sitte samlet da restauranten også er forholdsvis liten :o Avstemningen går (dvs. gikk) på å finne en alternativ møteplass i vinterhalvåret, og løsningen er nå at vi har funnet to plasser å møtes : ja : For de som synes ene plassen er for langt å dra er det bare å møte opp der det passer best. Da kommer vi fortsatt til å møtes en gang i måneden som hittil i vinterhalvåret, for oss andre er det egentlig bonus at vi møtes 2 ganger i måneden : smil :

 

det var på ingen måte ment som å være negativ. bare se over tråden før man svarer kan være et tips. så slipper man å ta opp de samme tingene igjen. det er sikkert flere her i klubben som hadde blitt alvorlig sinte på sånt. dessverre. :)

 

Kristian : no hard feelings?????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, jeg så ikke det var flere sider :P Bare trykka på svar når jeg hadde lest 1. side:P var litt trøtt igår.. Den andre ideen er jo knall, men er det sikkert at det blir sånn? Er det bestemt? =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.