Oslo: avstemming hvor mcd treffene i vinter skal være

Hvor ønsker du å ha vintertreffene?  

71 stemmer

  1. 1. Hvor ønsker du å ha vintertreffene?

    • MCD Ullevål
      18
    • MCD Lørenskog
      9
    • MCD Berger (sharif)
      38
    • Ingen av delene
      6


Anbefalte innlegg

Først i dag oppdager jeg at de regelmessige mandagsmøtene i vinterhalvåret er flyttet til MCD ved Sharifs. Jeg kan i hvertfall si en ting, jeg kommer ikke ;) Jeg synes at med mine 7 år som medlem har spandert nok km ved å reise fra Bærum/Asker til MCD Lørenskog / Mølller Skedsmo, ytterligere reisevei i retning Sharif utgår derfor permanent. Maken til klønete vurdering tror jeg man skal lete lenge etter. Scratch 1 stk ildsjel fra disse treffene.

 

Frognerstranda er ett hyggelig alternativ, det kan jo hende jeg svipper innom ett av disse treffene i stedet. Flott at vi har ett sted som er litt mer sentralt demografisk :)

 

De som finner dette inlegget støtende bes se en annen vei :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ble jo dette gjort for å tillfredstille alle da. Berger for de øst på og droningen for de vest på. Og de som har tid og føler for møter opp på begge steder. Skjønner ikke helt hva du vil frem til med svaret ditt? Mener du det er feil at vi har lagt treffene begge steder?

 

Oktober

1/10: Avsluttet vi sesongen på McDonalds Lørenskog

15/10: Frognerstranda Kro

 

November

5/11: McDonalds Berger v/Sharif

19/11: Frognerstranda Kro

 

Desmber

3/12: McDonalds Berger v/Sharif

17/12: Frognerstranda Kro

 

Januar

7/1: McDonalds Berger v/Sharif

21/1: Frognerstranda Kro

 

Februar:

4/2: McDonalds Berger v/Sharif

18/2: Frognerstranda Kro

 

Mars:

3/3: McDonalds Berger v/Sharif

17/3: Frognerstranda Kro

 

 

Mener nå hvertfall at dette er den løsningen som inkluderer flest folk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva du vil frem til med svaret ditt? Mener du det er feil at vi har lagt treffene begge steder?

 

Meninger er som sko, de passer ikke alle.

 

Over tid synes jeg våre treff på Lørenskog har blitt noe utvannet. I stedet for å få en økning i deltagelse har vi bare fått en utskifting av individer. Hyggelig det, men jeg synes også det hadde vært hyggelig med en økning. Å ha to treff er en grei løsning det også forsåvidt, med unntak av at man reduserer antall oppmøte. Jeg synes det hadde vært bedre med ett mer sentralt sted en gang i måneden. Jeg synes det er snevert å fremstille MCD Sharifs som ett alternativt sted. Dette blir omtrent som om jeg skulle foreslått ESSO på Stabekk, det er ikke sentralt for de fleste men det er nære meg.

 

Jeg kan virke krass Knut-Eirk, men jeg er genuint opptatt av at valg som gjøres er til ALLES beste. Bare det å foreslå MCD ved Sharifs skjønner man at ikke er til ALLES felles beste.

 

Men, nå er dette satt ut i praksis så får vi jo se hvordan det går. Jeg greier bare ikke passe munnen min når jeg ser forslag som ikke laget til alles beste :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nå har vi jo hatt en avsteming. Da har jo alle hatt muligheten til å stemme på det de selv vil. Og utfra resultatet på toppen her så virker det jo som faktisk de fleste ville ha det der. Er 100% enig med deg at det burde vært mere midt i gryta av hva lokallaget dekker men hvorfor er det ikke da noen som har stemt på disse stedene? Enten så gidder de ikke elles bryr de seg ikke. Og hvis man ikke bruker stemmeretten sin kan man heller ikke forvente og bli hørt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først i dag oppdager jeg at de regelmessige mandagsmøtene i vinterhalvåret er flyttet til MCD ved Sharifs. Jeg kan i hvertfall si en ting, jeg kommer ikke ;) Jeg synes at med mine 7 år som medlem har spandert nok km ved å reise fra Bærum/Asker til MCD Lørenskog / Mølller Skedsmo, ytterligere reisevei i retning Sharif utgår derfor permanent. Maken til klønete vurdering tror jeg man skal lete lenge etter. Scratch 1 stk ildsjel fra disse treffene.

 

Frognerstranda er ett hyggelig alternativ, det kan jo hende jeg svipper innom ett av disse treffene i stedet. Flott at vi har ett sted som er litt mer sentralt demografisk :)

 

De som finner dette inlegget støtende bes se en annen vei :D

 

WORD!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men nå har vi jo hatt en avsteming. Da har jo alle hatt muligheten til å stemme på det de selv vil. Og utfra resultatet på toppen her så virker det jo som faktisk de fleste ville ha det der. Er 100% enig med deg at det burde vært mere midt i gryta av hva lokallaget dekker men hvorfor er det ikke da noen som har stemt på disse stedene? Enten så gidder de ikke elles bryr de seg ikke. Og hvis man ikke bruker stemmeretten sin kan man heller ikke forvente og bli hørt.

 

 

Det du skriver her er et altfor enkelt tenkesett:

 

Det du glemmer å ta med i betrakningen her er alle de potensielle medlemme som vil kunne ønske å møte opp etterhvert som det går opp for folk at det avholdes treff i mer sentrale områder. Det er flere av disse vi må søke å "treffe" for å øke oppmøtet og det gjør man ikke på Berger....

 

Når det møter så få som 10 stk i det største lokallaget i klubben har det vært gjort en laber innsats på dette området i altfor mange år allerede, (mener jeg).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: haha :Burde vel vært laget en ny poll angående plasser nå, siden diskusjon nærmer seg slutten... tjihi :P

 

Men skal sant sies, så tror jeg utfallet av den, hadde sett anderledes ut enn det den gjør nå ;)

 

Men hva veit vel jeg: klø ::nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, det er så moro å se hva folk skriver. nå har vi lagt 2 møter i mnd og det er galt det også.

 

Jeg foreslår at dere som snakker høyeste setter dere ned å faktisk finner en løsning på problemet framfor å bare klage på de som faktisk gjør noe med saken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å ha sagt det, så har klubben 160 medlemmer i Akershus og 1328 medlemmer i Oslo...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å ha sagt det, så har klubben 160 medlemmer i Akershus og 1328 medlemmer i Oslo...

 

160 medlemmer i akershus synes jeg hørtes veldig lite ut. da kommer det jo helt ann på hvordan grensene i oslo er satt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, det er så moro å se hva folk skriver. nå har vi lagt 2 møter i mnd og det er galt det også.

 

Jeg foreslår at dere som snakker høyeste setter dere ned å faktisk finner en løsning på problemet framfor å bare klage på de som faktisk gjør noe med saken.

 

Da sier jeg Sandvika storsenter, Kan velge mellom burgerking, mcd, peppes, dollys.

Gratis parkering INNE i 3 timer og god plass i nederste plan på den nye delen.

Men dette blir jo heeeeelt feil vei for dere som bor nær sharif nå og har sluppet unna med å kjøre 3 minutter hele sommerhalvåret og nå vinterhalvåret også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da sier jeg Sandvika storsenter, Kan velge mellom burgerking, mcd, peppes, dollys.

Gratis parkering INNE i 3 timer og god plass i nederste plan på den nye delen.

Men dette blir jo heeeeelt feil vei for dere som bor nær sharif nå og har sluppet unna med å kjøre 3 minutter hele sommerhalvåret og nå vinterhalvåret også.

 

Ikke at jeg synes det var noe dumt forslag, men kunne du ikke kommet med det for noen måneder siden når det var avstemning : dum :

 

Nå var det vel i utgangspunktet et alternativ i Oslo vi søkte etter (og fant på Frognerstranden). Møtene på Berger får vel bare sees på som en bonus for oss som hadde fryktet at vi kun skulle møtes en gang i måneden, og ingen sier jo at "alle" må møte opp hver gang heller ;)

 

Litt OT, men har det kommet Burger King i nye delen på Sandvika Storsenter??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan man ikke sette opp en ny poll hvor da det settes opp ett par andre steder man kunne møttes? kanjse man heller burdte lage eget treff for de i oslo og de i akershus? så får jo alle vilja si til en viss grad, for det vil aldri være total enighet om hvor disse treffene skal holdes....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke at jeg synes det var noe dumt forslag, men kunne du ikke kommet med det for noen måneder siden når det var avstemning : dum :

 

Nå var det vel i utgangspunktet et alternativ i Oslo vi søkte etter (og fant på Frognerstranden). Møtene på Berger får vel bare sees på som en bonus for oss som hadde fryktet at vi kun skulle møtes en gang i måneden, og ingen sier jo at "alle" må møte opp hver gang heller ;)

 

Litt OT, men har det kommet Burger King i nye delen på Sandvika Storsenter??

 

Fordi senteret var ikke åpnet for noen mnd siden, derfor kom ikke det forslaget da ;)

 

ja det er burgerking i den nye delen av senteret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da sier jeg Sandvika storsenter, Kan velge mellom burgerking, mcd, peppes, dollys.

Gratis parkering INNE i 3 timer og god plass i nederste plan på den nye delen.

Men dette blir jo heeeeelt feil vei for dere som bor nær sharif nå og har sluppet unna med å kjøre 3 minutter hele sommerhalvåret og nå vinterhalvåret også.

 

Ahh det hadde vært noe med kun 2min gange til treff...

 

 

(Hva med å legge møtene til Ekeberg restauranten, så får vi iallefall en grei utsikt og litt ok mat ;))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da sier jeg Sandvika storsenter, Kan velge mellom burgerking, mcd, peppes, dollys.

Gratis parkering INNE i 3 timer og god plass i nederste plan på den nye delen.

Men dette blir jo heeeeelt feil vei for dere som bor nær sharif nå og har sluppet unna med å kjøre 3 minutter hele sommerhalvåret og nå vinterhalvåret også.

 

Sandvika er jo like mye på "feil" side av oslo som Skedsmokorset er.... og like håpløst trafikkmessig for folk i oslo. Og ja jeg bor rett ved sharif men har aldri tid til å dra på mandagstreff uansett om det er 5 eller 45 min unna.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sandvika er jo like mye på "feil" side av oslo som Skedsmokorset er.... og like håpløst trafikkmessig for folk i oslo. Og ja jeg bor rett ved sharif men har aldri tid til å dra på mandagstreff uansett om det er 5 eller 45 min unna.

 

Det er nada trafikk ut av oslo i 19 tiden på normale dager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nada trafikk ut av oslo i 19 tiden på normale dager.

 

Var jo tidligere i tråden her "sutring" over at det var mye trafikk på vei til skedsmo/østover....er vel neppe noe mindre vestover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var jo tidligere i tråden her "sutring" over at det var mye trafikk på vei til skedsmo/østover....er vel neppe noe mindre vestover.

 

Jeg aner ikke om det er mye eller lite trafikk nordover på den tiden. Det jeg har reagert på er at det er så langt å kjøre, sandvika er betraktelig nærmere oslo enn berger.

Vi som kommer vestfra har klart å kjøre til lørenskog gud vet hvor lenge, da bør man kunne være såpass fleksible at de som har vært såpass bortskjemte i lang tid klarer å ta en litt lengre tur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å heller lage en ordentlig tråd om ny samlingsplass for sommerhalvåret? Få folk til å slenge ut alternativer på riktig og "feil" side av Oslo. Ser ingen grunn til å drive å sutre når man heller kan vise litt interesse og få en slutt på den evigvarende diskusjonen.

 

For meg er det samme hvor mandags treffene er, om det er riktig eller feil side spiller ingen rolle. Men kan ikke du få laget en ordentlig og informativ tråd om steder du syntes er bra nok, også kan man lage en Vote.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er i grunn ikke så opptatt av hvor langt jeg må kjøre, men lurer mer på hva som må til for at vi får med oss litt flere av de nesten 1350 medlemmer : eek : som vi tross alt har i lokallaget : klø : Poenget bør jo ikke være at det passer best mulig for oss som dukker opp uansett spør du meg :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gidder ikke Quote noen av dere da innlegget hadde blit alt for langt om jeg skulle quotet alle jeg ville svart/diskutert med;), men prøver med et enkelt svar til ALLE

 

Å legge det ene møte i måneden til Frognerstranda kro var ment for og komme dere som bor på den andre siden av Oslo i møte siden det er dere som tydeligvis har reist lengst i alle år. Selv har jeg vært heldig med plasseringen av av mandagsmøte på sommerhalvåret siden jeg intill for 1 år siden bodde på Karihaugen og har full forståelse for at dere i Asker og Bærum har hatt lang reisevei. Om reiseveien er så ille hvorfor ikke da gjøre som Follo og starte opp et lokalleg ute hos dere også?

Møte på McDonald`s på Berger ble vell egentlig kun for de av oss som ønsker og møtes flere ganger en 1 gang i måneden om vinteren og ikke for at vi nord for Sinsenkrysset skulle ha følelsen av og ha trumfet igjennom møte på Berger. Må si jeg blir litt forundret når en av de som diskutere mest/ skriker høyest her i denne tråden om og få møte på den andre siden av Oslo utaler følgende: "har lagt om til vintergummi og gått i dvale for vinteren. " Hva er da vitsen med å skrike ut om at det er for langt etc. når en ikke har planer om å dukke opp på mandagsmøtene i vinterhalvåret? Med så stor geografisk spredning som vi har i Region Oslo så er det ikke mulig og gjøre alle fornøyd det må vi bare innse, men vi hadde håpet at ved å legge 1 møte i måneden til Frognerkaia så ville i hvertfall noen flere blitt fornøyd, stort mere sentralt i Oslo er det ikke mulig og komme. Som sagt møte planen for vinteren er ikke fastlåst, men inntill det kommer gjennomtenkte forslag som er gjennomførbare så blir den stående. Når det gjelder mandagsmøtene til sommeren så er det bare og komme med forslag til hvor disse kan holdes, må ikke være i tilknytning til McDonald`s eller andre burgerresturanter, men mulighet for en matbit er jo ikke og forakte da. Føler selv at plassen på Lørenskog begynner og bli i trangeste laget selv ut på sensommeren når plassen var ferdig asfaltert igjen.

 

Så da er det bare for dere og rive dette innlegget i filler, vri og vrenge på ordene og skrike i vei om hvor trangsynte vi på den andre siden av byen er;)

 

: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke tenkt tanken på HVORFOR man kanskje går i vinterdvale da?

Kan det være fordi forslagene om hvor man skal møtes suger sidelengs?

Sikkert koselig og fint på frognerstranda men for min del så kjører jeg hverken taxi eller lastebil og foretrekker å møtes et sted enn en sur kafè hvor man må stå ute i halvmørket og fryse seg spent ihjel.

til tross for dette så er faktisk dette det eneste stedet man kan si å ha lokallagstreff for OSLO.

Hva er greia med å ha lokallagsmøte for oslo lokallag langt pokker ute i purra nærmest i et annet fylke?

Er det fordi det passer lokallagslederen bra å ha det der siden det er kort vei hjemmefra?

Det er iallefall ikke mye lokalt med møtene lengre når man skal ha det på plasser som berger, MCD på lørenskog er å tøye strikken langt også i mine øyne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.