Oslo: avstemming hvor mcd treffene i vinter skal være

Hvor ønsker du å ha vintertreffene?  

71 stemmer

  1. 1. Hvor ønsker du å ha vintertreffene?

    • MCD Ullevål
      18
    • MCD Lørenskog
      9
    • MCD Berger (sharif)
      38
    • Ingen av delene
      6


Anbefalte innlegg

hehe, det er så moro å se hva folk skriver. nå har vi lagt 2 møter i mnd og det er galt det også.

 

Jeg foreslår at dere som snakker høyeste setter dere ned å faktisk finner en løsning på problemet framfor å bare klage på de som faktisk gjør noe med saken.

 

 

Må si at jeg er helt enig med deg Arve : ja :

 

Det jeg synes er rart,er at klubben har 1328 medlemer i OSLO : eek : .Og hvor mange av de 1328 medlemene i OSLO møtte opp på det første vinter treffet i OSLO sentrum "Frognerstranda",og hvor mange av dem stemte på hvor vi skulle holde vinter treffa ?.

Jeg var en av de få som måtte opp,på det første treffet på "Frognerstranda",det var ikke mange nye ansikter å se der.

Det jeg lurer på hvor har det blitt av alle de 1328 medlemene :skummelt:: pisk :,må vi begynne å sende ut personlige invitasjoner via post til alle medlemene i OSLO når vintertreffa holdes.Så at flere nye medlemer møter opp på treffa,jeg regner med at de fleste har internett.Og er innom forumet iblandt,for å følge med hva som skjer.

 

Jeg bor i "Oslo Sentrum",og det spiller ingen rolle for meg hvor treffa holdes.De som virkelig har interesse for klubb-treffa,tror jeg kommer til å komme på treffa uansett. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det virkelig så vanskelig å lage en tråd med nye plasser for mandags treff på sommer halvåret? Vinterhalvåret er vel ferdig diskutert?

 

Kunne godt tenkt meg ett annet sted enn Mc Donalds Lørenskog, og det er tydeligvis flere som vil det, men er ikke mange som klarer å komme med forslag, er tydeligvis viktigere å stadig kommentere at enkelte bor altfor nærme sommerhalvårets treffsted.: dum :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å høre med de som holder til mellom Drammen og Oslo;

 

Er det aktuelt for dere å ha lokallagsuavhengige meetings i Sandvika da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke tenkt tanken på HVORFOR man kanskje går i vinterdvale da?

Kan det være fordi forslagene om hvor man skal møtes suger sidelengs?

Sikkert koselig og fint på frognerstranda men for min del så kjører jeg hverken taxi eller lastebil og foretrekker å møtes et sted enn en sur kafè hvor man må stå ute i halvmørket og fryse seg spent ihjel.

til tross for dette så er faktisk dette det eneste stedet man kan si å ha lokallagstreff for OSLO.

Hva er greia med å ha lokallagsmøte for oslo lokallag langt pokker ute i purra nærmest i et annet fylke?

Er det fordi det passer lokallagslederen bra å ha det der siden det er kort vei hjemmefra?

Det er iallefall ikke mye lokalt med møtene lengre når man skal ha det på plasser som berger, MCD på lørenskog er å tøye strikken langt også i mine øyne.

 

Så da passer det vell og ha det neste møte hjemme i stuen din da?

Om ikke jeg tar veldig feil så slipper man og stå ute med den sure kaffen på Frognerstranda, den kan man nemmelig drikke inne;) For meg og dra til Berger kontra Frognerstranda går ut på ett fett. Tar meg kanskje maks 10 minutter lengre og kjøre ned til kaia en opp til Berger og hadde det blitt lagt til Sandvika så hadde jeg møtt der også. Jeg blåser langt i om jeg må kjøre 3 km eller 17 km for å komme dit møte skal være. For meg er det det sosiale som teller.

 

Er vell snart på tide og slutte og syte så jævlig og heller komme med noen konstruktive forslag på løsning som alle kan leve med!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Er vell snart på tide og slutte og syte så jævlig og heller komme med noen konstruktive forslag på løsning som alle kan leve med!

 

Har allerede kommet med et forslag som er minst like saklig som å ha lokallagsmøter på Berger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Er vell snart på tide og slutte og syte så jævlig og heller komme med noen konstruktive forslag på løsning som alle kan leve med!

 

 

WORD: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes dessverre at det blir for stor fokus på hvor langt man må kjøre, hva som er "sentralt", hvem som har klart å "trumfe gjennom" hvor vi skal være og annet sånt som jeg føler mer eller mindre kun er for å gjøre oss - dvs de som dukker opp uansett - fornøyd : bråk :

 

Jeg skulle virkelig ønske at noen av de mindre aktive kunne fortelle hva som skulle til for at de ble med. Jeg er fullstendig klar over at vi virker veldig sammensveiset, at "alle vet hvem alle er" og at man kan føle at man er for ny i klubben til overhodet å uttale seg :o Dette er på ingen måte meningen!!! :fy:

 

Vi har vel vært ca. 35 stykker på det høyeste på et bra sommer mandagstreff. Da er det fortsatt ca. 1300 personer som aldri har hilst på oss og motsatt... Hva er det som skal til for å gjøre oss interessante for dere? Skal vi satse mer på alternative aktiviteter? Er jo ikke til å stikke under en stol at det tross alt dukket flere "nye" opp på Frognerstranden for 3 uker siden enn på Berger på mandag : rolleyes Kanskje vi bare skal gi vintersesongen en sjanse og heller ta diskusjonen om hvor vi skal møtes gjennom sommeren, når det er mer aktuelt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke tenkt tanken på HVORFOR man kanskje går i vinterdvale da?

Kan det være fordi forslagene om hvor man skal møtes suger sidelengs?

Sikkert koselig og fint på frognerstranda men for min del så kjører jeg hverken taxi eller lastebil og foretrekker å møtes et sted enn en sur kafè hvor man må stå ute i halvmørket og fryse seg spent ihjel.

til tross for dette så er faktisk dette det eneste stedet man kan si å ha lokallagstreff for OSLO.

Hva er greia med å ha lokallagsmøte for oslo lokallag langt pokker ute i purra nærmest i et annet fylke?

Er det fordi det passer lokallagslederen bra å ha det der siden det er kort vei hjemmefra?

Det er iallefall ikke mye lokalt med møtene lengre når man skal ha det på plasser som berger, MCD på lørenskog er å tøye strikken langt også i mine øyne.

 

det er umulig å få alle til å ha lik strekning å kjøre for å komme på dette treffet! men kan dere da ikke lage eget underavdeling for asker og bærum? eller blir det helt feil? jeg trodde slik negativ kverrulering var forbeholdt bilforumet, men jeg ser jo nå at dette forumet også har sine intrige makere..

da får styret i region oslo heller finne ut om det er best for alle å heller splitte regionen til to underregioner. og hva med disse medlemmen våres ifra jessheim og årnes? hvor langt er det ikke for dem å kjøre til lørenskog eller frogner stranda? jeg kan gjerne kjøre ett stykke for å komme på dette treffet, jeg syntes selv treffet på sharif var for nærme så jeg kjørte gammle veien opp ditt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger vel ikek å ha et eget lokallag for å møtes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger vel ikek å ha et eget lokallag for å møtes?

 

det virker jo slik på enkelte her at det er det som må til for å kunne dra på treff!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, om det blir en "treffgruppe" er det jo evt bare å skaffe klubbmatriell en SJELDEN gang...

Ser ikke noe problem å møtes i Sandvika for oss som bor i nærheten, selv uten eget lokallag :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå synes jeg det blir litt vel mye fokus på Asker & Bærum her. Greit, vi som "klager" mest bor faktisk der, men med unntak av Rune Jacobsen sitt forslag så presser vi ikke akkurat på for å ha lokallagstreffet i vår komune. Realiteten er vel kanskje den at de som "klager" mest her er de som faktisk ser den demografiske skjevheten ved å ha "Oslo" lokallagstreff ved Sharifs. Bare tanken gjør at jeg må le litt. Som jeg har nevnt tidligere synes jeg Frognerstranda er ett friskt pust av ett alternativ og er forsåvidt happy med det som en prøve ordning.

 

Det jeg derimot synes er litt drøyt er at dersom man er av en annen oppfatning så skal man stemples som suttrete og vrang. Enkelte her poster mer usaklige inllegg en det som er nødvendig, her er jeg så heldig at jeg slipper å nevne navn for de som leser forumet kan jo nettopp det, lese.

 

Kjernen i mitt opprinnelige inlegg er at jeg ønsker å samle folk til treff, ikke spre de over flere kommuner. Jeg ser for meg gleden av å rulle inn på ett lokallagstreff og se 100+ VAG biler samlet med sine eier. 10 på Berger og 11 på Frognerstranda river ikke skinnet av pølsa... Min oppfating er at ett enkelt treff i månden i vinterhalvåret er tilfredstillende og kanskje så sjeldent at suget for treff blir litt mer uimotståelig. Hittils har sommerens treff ( gjennom snart 8 år ) samlet kanskje maks 40 stk i Oslo lokkallag, og det synes jeg for det første er for lite og for det andre så er det ett statisk tall, det er ikke økende i nevneverdig grad. MAO noe er galt, klubben vokser og vokser, men oppmøtet glimrer med sitt fravær. De som er initiativtakere bak Oslo lokallag burde heller kanskje vurdere litt flere aspekter ved våre samlinger fremfor å hakke på forslag og konstruktiv kritikk som kommer inn. Jeg har selv hatt flere verv i denne klubben, deriblant moderator som er nå, jeg vet hvordan det er å få kritikk når man forsøker å gjøre noe positivt. Når jeg opplever dette stikker jeg som regel fingeren i jorden og tenker etter om noe kunne ha vært gjort annerledes. Enkelte burde gjøre det samme.

 

Denne debatten synes jeg er flott og det har kommet frem flere meninger og forslag nå enn tidligere. Jeg ser ingen grunn til at vi ikke skal kunne fortsette dene sunne debatten slik at vi kanskje kommer frem til forslag som gangner oss alle som ett felleskap.

 

Og husk, våre vintertreff skal konkurrere med en lun stue med plasma og playstation 3. Stua VS Berger 1-0 ... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

man vil jo aldri klare å få total enighet om hvor man skal møtes. at noen bor nærmere enn andre er jo slik det alltid vil være. men da kan man jo legge ut info om ett nytt treff sted vi kan møtes på til sommeren... så kunne man jo ha en avsteming igjen. men det er jo da alle disse andre medlemmene som aldri er innnom forumet som da burdte få informasjon vedrørende dette valget og dets utfall.

 

kansje man heller burdte se etter ett sted sentralt i oslo siden det er det mange spørr etter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er for så vidt VELDIG enig med Paul, men nå må man ikke forveksle våre mandagsmøter med desiderte TREFF :o For det er krefter i klubben som jobber for å få til et treff i regi av Oslo Lokallag neste år ;) Og TREFF i Oslo blir det nok kun en gang i året.

 

Men mandagsmøtene våre er viktige både sosialt, få vist oss frem og en grei måte for nye medlemmer å bli litt kjent med klubben utenom forumet.

 

Men jeg skulle veldig gjerne hørt fra de som ikke er på mandagsmøtene jeg. Synes det blir litt feil om "vi" skal bestemme oss for hva som passer "oss" best og så gi beskjed til nye medlemmer hvor de skal møte opp for å treffe oss. Som Paul så riktig sier, så har oppmøtet vært ganske statisk, og det vi ønsker er en økning.. Altså må vi - som skriker høyest og "bestemmer" hvor vi skal møtes - stikke en finger i jorden og tenke litt på hva vi kan gjøre annerledes : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke tenkt tanken på HVORFOR man kanskje går i vinterdvale da?

Kan det være fordi forslagene om hvor man skal møtes suger sidelengs?

Sikkert koselig og fint på frognerstranda men for min del så kjører jeg hverken taxi eller lastebil og foretrekker å møtes et sted enn en sur kafè hvor man må stå ute i halvmørket og fryse seg spent ihjel.

til tross for dette så er faktisk dette det eneste stedet man kan si å ha lokallagstreff for OSLO.

Hva er greia med å ha lokallagsmøte for oslo lokallag langt pokker ute i purra nærmest i et annet fylke?

Er det fordi det passer lokallagslederen bra å ha det der siden det er kort vei hjemmefra?

Det er iallefall ikke mye lokalt med møtene lengre når man skal ha det på plasser som berger, MCD på lørenskog er å tøye strikken langt også i mine øyne.

Er langt pokker ute i purra på andre siden av byen så mye bedre da?

At møtene ble lagt til MCD på lørenskog er vel noe som har hengt igjen fra midten av 90 tallet hvor da 75% av klubben faktisk bodde på "feil/riktig" (stryk det som ikke passer for deg) siden av byen.

Såklart er jeg enig i at man bør finne ett sted som samler flest men skal man ta hensyn til geografisk sammen setning og plassere det midt i sentrum av oslo så begrenser antall plasser seg drastisk.

Frognerstranda er sikkert fint midt i byen det men som du sier å stå i halvmørket å fryse er ikke noe særlig.Å stå nederst i ett parkeringshus å ha møte er sikkert litt bedre men tviler på at det blir spesiellt populært i lengden dersom det dukker opp endel biler

 

Dette mener jeg er en sak for Oslo lokallagsledelse å avgjøre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er langt pokker ute i purra på andre siden av byen så mye bedre da?

At møtene ble lagt til MCD på lørenskog er vel noe som har hengt igjen fra midten av 90 tallet hvor da 75% av klubben faktisk bodde på "feil/riktig" (stryk det som ikke passer for deg) siden av byen.

Såklart er jeg enig i at man bør finne ett sted som samler flest men skal man ta hensyn til geografisk sammen setning og plassere det midt i sentrum av oslo så begrenser antall plasser seg drastisk.

Frognerstranda er sikkert fint midt i byen det men som du sier å stå i halvmørket å fryse er ikke noe særlig.Å stå nederst i ett parkeringshus å ha møte er sikkert litt bedre men tviler på at det blir spesiellt populært i lengden dersom det dukker opp endel biler

 

Dette mener jeg er en sak for Oslo lokallagsledelse å avgjøre...

 

Nei det er ikke noe bedre langt pokker ute på andre siden, men nå har man forsøkt å ha lokallagsmøtene på lørenskog siden i lang tid uten å få noe vekst i antall oppmøtte. Så da kunne man kanskje gjort et forsøk og sett om det ble bedre av å flytte utover på andre siden av byen.

Det mest optimale hadde jo såklart vært å kunne møtes midt i byen, men da må man finne et sted som fungerer.

 

Er enig i at dette er noe lokallagsledesen bør ta tak i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det som skal til for å gjøre oss interessante for dere?

 

Har vært på noen (om enn ganske få, alt tatt i betraktning) mandagstreff i Lørenskog, men noen gjenganger er jeg vel stregt tatt ikke.

 

Personlig flyttet jeg fra lørenskog nettopp fordi det var langt utenfor allfarvei. Lokasjonen er mao. ganske feil for min del.

 

Har alltid stusset litt på at jeg må kjøre ut av Oslo for å møte gutta i Oslo lokallag (og ja jeg vet det er oslo & akershus, men postnummerene sier noe annet? : klø :). Kanskje medlemmene i Akershus bare er ekstra aktive mens oslo's representanter forholder seg mer i ro ?

 

Berger f.eks er vertfall fullstendig uaktuelt for min del, da blir det redusert fra 2-3 treff til 0 treff tror jeg.

 

Mye 'sutring' og lite 'konstruktive ideer', men er nå hva jeg mener likefullt.

 

Forøvrig er jeg ikke overbevist om at det å skulle ha ett treffpunkt for, rent geografisk, et enormt område er den beste ideen (selv om alle jeg har møtt på treffene, uansett hvor dere måtte bo, er ekstremt hyggelige folk : vinke :). Det er logistisk umulig å tilfredsstille alle og majoriteten vil uansett tilfelle måtte reise langt.

 

De fleste av oss er jo voksne mennesker med jobb og ting å gjøre, mange har også unger, og reisevei har mye å si.

 

Hadde det vært et treff på heli-plassen ved husebyleieren (ikke at jeg vet om man kommer seg inn der lenger i det hele tatt, se på det som et eksempel :P) hadde oddsen for mitt oppmøte vært veldig, veldig, veldig mye større.

 

(og ja; jeg er lat, men som Paul nevnte tidligere er alternativet varm stue, sofa og film på TV'en og det er en ekstremt behagelig kombinasjon)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et forslag. Det er og lage et lokallag for akershus også kan de som sutrer fra oslo møte midt i sentrum. og vi fra akershus møte på Mc Lørenskog og eventuelt Mc Berger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg synes dette er så bra. Jeg vil bare kunne få trekke fra megselv her (ettersom jeg kanskje bor nærmest sharif) jeg har foreløpig vært både på frongerstranda kro og sharif så langt i vinter. Jeg har fortsatt ikke sett noen av de som faktisk klaget mest på dette på noen av disse møtene enda. Når dere faktisk får det som dere vil er det da kanskje ikke en liten vits i å faktisk møte opp også.

 

Jeg synes det er litt rart å sitte å høre på at folk i klubben har så utrolig vanskelig for å kjøre i 5 min ekstra. det trodde jeg at jeg aldri skulle oppleve i denne klubben.

 

"vw audi club norwegen vi som liker biler som er luftkjøl og vannavkjøl, men hater å faktisk kjøre bilene våres"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke noe i mot å kjøre litt til lokallagsmøte, og et sted i Oslo sentrum hadde vært supert det. Problemet er vel å oppdrive et sted i Oslo der vi kan parkere nogen lunde samlet, og i tillegg ha mulighet til å gå inn for å sette seg ned å prate/varme seg litt.Hmmm... det blir litt felles-shopping på Storo senteret/Byporten e.l. som blir løsningen. Kjempegøy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ikke sett noen av de som faktisk klaget mest på dette på noen av disse møtene enda. Når dere faktisk får det som dere vil er det da kanskje ikke en liten vits i å faktisk møte opp også.

 

Jeg var iallefall på første runde på Frognerstranda og jeg regner med du plasserer meg i klage-kategorien din :D

 

Forsåvidt spiller det vel ikke den helt store rollen synes jeg - alle kan ikke komme hver eneste gang så slike argumenter er alt for billige så tidlig i sesongen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får aldri blitt riktig for alle.. for min del har ikke sted noe å si.. tar meg uansett 30 min og kjøre hvor en dere bestemmer att treffet skal være.. virker som mange har mistet gnisten for å møtes og heller har nm i klage..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Mikael sier så må vi ikke blande mandagsmøtene våre med treff! Skulle gjerne sett 100+ VAG sammlet hver mandag, men tror det er langt frem før vi eventuelt vil oppleve det. Og å si at mandagsmøtene på lørenskog ikke har hatt nevneverdig økt oppmøte på 8 år stemmer vell ikke helt. Nå talte ikke jeg antall oppmøtte noen av gangene, men ut i fra den plassen vi brukte i år så var oppmøte i år bedre en det noen gang har vært på de 4 årene jeg har vært med på Lørenskog, selv om vi også tar hansyn til at vi til tider ikke fikk brukt hele plassen som tideligere grunnet graving etc.

 

Mikael sier også at det planlegges et treff i regi av Oslo-lokallag/region Oslo i 2008. det stemmer. Planleggingen av dette er faktisk kommet så langt at vi venter på svar fra grunneiere der vi ønsker å ha treffet om vi får lov til å ha det der. Her har vi håp om og ikke minst plass til 100+ biler. Blir sannsynligvis også vaskemuligheter på utstillingsområde, kort vei til bensistasjon og det ligger lett tilgjengelig også for de med ekstremt lave biler. Mere info om dette kommer selvfølgelig i en egen tråd så fort vi får klarhet om vi kan bruke den plassen vi ønsker.

 

Ser ikke noe problem med forslaget til Rune om å prøve og møtes på Sandvika Storsenter i det nye parkeringshuset for en matbit på Burger King, men tror vi skal vente med og flytte ut der til etter jul.

Blir nok ikke så god plass i p-huset der fremover nå som julestria setter inn! De som har lyst til å kjøpe ny bil kan også gjøre det iom at det ligger bilbutikk inne på senteret på andre siden av gangen for Burger King.

 

Hadde også vært fint om det er 2 stk av dere som kunne tenke dere og bli med meg og Mikael på jakten etter andre alternative møteplasser til vinteren og ikke minst til sommeren igjen som kanskje kan passe bedre for alle og ikke minst gjøre oss enda mere synlig for nye/potensielle medlemmer av klubben.

De som har lyst til og være med på dette kan sende meg en PM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sagt mye her da jeg ikke har vært på mange mandagstreff men en stor del av grunnen er at det har vært et stykke unna.. er ikke alltid jeg har tid til å bruke en halvtime for å være med...

 

Men et treff i sandvika syns jeg vi burde få til:) da hadde jeg kommet med en gang..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har man tid til å reise på mandags treffet har man tid til litt kjøring.. for man er jo som regel ikke innom bare ti min da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.