Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har sett på forumet her hvordan man skal gå frem for å lufte bremsene.. Der står det at man skal lufte ABS-enheten først, så høyre bakcaliper, venstre bakcaliper og til slutt høyre frontcaliper..

 

Jeg klarer ikke å se hvor på abs-enheten luftenippelen sitter!! Mulig at jeg er blind!! hehe.. Er det noen som kan forklare meg hvor den sitter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er nippel der i det hele tatt sitter den såvidt jeg husker på hovedsylinderen, altså den greia som beholderen for bremsevæske er festet på. Er det ingen nippel der er det bare å hoppe over og begynne på hjulene, ikke alle har det.

 

Husk clutchen med det samme du er igang, en nippel på toppen av girkassa. Clutchvæsken blir ofte glemt, det fører til at clutchsylinderen ryker tidligere og at pedalen blir tung..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok! Da får jeg ut å sjekke!

 

Har dessverre automat, så jeg slipper vel å lufte clutchen! hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessuten skal clutch-slaven luftes fra andre siden, dvs. en skal tvinge ny væske inn i den nedenfra.. M.a.o, den blir vanligvis utelatt, eller i beste fall 'luftet' feil vei. Men Spangen har jo rett i at den uansett bør få ny væske når man er i gang, jeg fikk ikke tatt den sist gang jeg byttet dessverre, men nå bestiller jeg nok en 'Motive' trykklufter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har alltid luftet clutchen med en slik innretning som man fester på et dekk med lavt trykk og på beholderen, så man lufter med positivt trykk "riktig" vei. Har fungert bra det også.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eyvind Spangen

Jeg har alltid luftet clutchen med en slik innretning som man fester på et dekk med lavt trykk og på beholderen, så man lufter med positivt trykk "riktig" vei. Har fungert bra det også.. :)

 

Bøyer meg for den, Eyvind!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.